Negative tanker

Aurora1

Blir kjent med forumet
Jeg har vært endel dårlig i dette svangerskapet, og jeg har derfor blitt fult godt opp. Jeg har hatt mange ultralyder hvor jeg har sett en frisk og fin baby. Likevel, jeg klarer ikke legge fra meg følelsen om at noe er galt. Jeg er 16+5 idag, kjenner ikke liv, men innbiller meg at jeg gjorde det rundt uke 13. Siste ultralyd var i uke 13+5. Magen er omtrent flat når jeg ligger, litt antydning når jeg er oppreist.
Jeg føler ikke jeg kan renne ned legekontoret hele tiden, og ta UL hver uke.

Er det flere som er bekymret her? Vet ikke hva jeg skal gjøre med disse tankene
Skal sies at jeg har mistet før, men tidlig..
 
Jeg har vært endel dårlig i dette svangerskapet, og jeg har derfor blitt fult godt opp. Jeg har hatt mange ultralyder hvor jeg har sett en frisk og fin baby. Likevel, jeg klarer ikke legge fra meg følelsen om at noe er galt. Jeg er 16+5 idag, kjenner ikke liv, men innbiller meg at jeg gjorde det rundt uke 13. Siste ultralyd var i uke 13+5. Magen er omtrent flat når jeg ligger, litt antydning når jeg er oppreist.
Jeg føler ikke jeg kan renne ned legekontoret hele tiden, og ta UL hver uke.

Er det flere som er bekymret her? Vet ikke hva jeg skal gjøre med disse tankene
Skal sies at jeg har mistet før, men tidlig..
Kjenner følelsen din og sender deg en klem:HeartredDet blir mye mer virkelig når magen kommer, og bevegelsene tar form. Det er nok uansett ikke lang tid før det blir tilfellet for deg. Jeg kjente bevegelsene ganske tidlig (er andregangs), men syntes tiden før det var vanskelig, nettopp som du beskriver. Litt «limbo-tid» som jeg tror mange kjenner seg igjen i.. Jeg har hatt mange ultralyder, nettopp pga de samme tankene som deg. Ingen hyggelig følelse, men det blir bedre!!
 
Det er nok helt i orden og jeg er 17 uker i morgen og kjenner ikke liv men hjerte slår jo for det om
 
Jeg har vært endel dårlig i dette svangerskapet, og jeg har derfor blitt fult godt opp. Jeg har hatt mange ultralyder hvor jeg har sett en frisk og fin baby. Likevel, jeg klarer ikke legge fra meg følelsen om at noe er galt. Jeg er 16+5 idag, kjenner ikke liv, men innbiller meg at jeg gjorde det rundt uke 13. Siste ultralyd var i uke 13+5. Magen er omtrent flat når jeg ligger, litt antydning når jeg er oppreist.
Jeg føler ikke jeg kan renne ned legekontoret hele tiden, og ta UL hver uke.

Er det flere som er bekymret her? Vet ikke hva jeg skal gjøre med disse tankene
Skal sies at jeg har mistet før, men tidlig..

Dette kunne jeg ha skrevet selv..Har også mistet tidlig før, og klarer ikke å slippe frykten for at noe skal gå galt..Da er det lett å tolke ALT, er magen stor nok, hvorfor ikke vektoppgang osv..Jeg har vært på UL i uke 6,9,12 og 15. Skal på TUL om 10 dager, da er jeg litt over 19 uker. Håper at jeg klarer å slappe av etter det. Tror det er naturlig å ha disse følelsene når det har gått galt tidligere, men har snakket med flere i samme situasjon som sier at frykten slipper taket etter hvert...
 
Jeg har også vært en del bekymret, og har også hatt flere ultralyder. Å se baby på ultralyd har roet meg der og da, og følelsen av ro varer i noen dager, men så kommer bekymringene snikende igjen..

Er i uke 19 nå, og kjenner ikke noe. Jeg mener jeg kjente noe rundt uke 14, men det var borte etter bare noen dager. Jeg spurte jordmor om dette på OUL denne uken, hun sa det var helt normalt og at det kan ha med morkakeplassering å gjøre, pluss at livmoren har vokst og beveget seg opp siden den gang. Baby hadde det helt fint, og jeg så på skjermen at hun sparket, turnet og trykket seg mot i livmor uten at jeg kjente noe som helst.

Sender deg en klem og håper bekymringene slipper taket snart :Heartred
 
Det er helt normalt å være bekymret. Jeg tror ikke man finner en eneste som ikke har noen negative tanker i løpet av svangerskapet. Og perioden fra kvalmen blir bedre og frem til man kjenner daglig liv er verst. Det vil ikke hjelpe å ta tusen ultralyder. Man må nesten bare godta at dette er den ene tingen vi ikke har kontroll overalt og stole på at kroppen vår mestrer dette:) <3
 
Forstår deg veldig godt,har det slik selv. Har også mistet før. For meg har det hjulpet å ta private ultralyder med jevne mellomrom.Gleder meg til å kunne kjenne spark og bevegelse❤
 
Back
Topp