Negative reaksjoner

Nettemor93

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Februarlykke 2022❄️
Jeg og sambo har vært enige om at vi skal fortelle til de aller nærmeste ganske raskt hvis vi fikk positiv test. Ja, jeg vet at risikoen for at ting kan gå galt er en del større i starten, men dette vil jeg ikke tenke på før det er en realitet. Tror også det er fint å ha noen som vet hva som eventuelt foregår om noe skulle skje.

Uansett så ble det til at vi i går fortalte det til min far. Han bor veldig nær (les etasjen over), og han er på en måte litt utenfor familien ellers, så tenkte det kanskje var hyggelig at han fikk vite det først, litt før alle andre. Nå skal det sies at han er litt sær da, men må si jeg allikevel ble litt skuffet over reaksjonen hans i går :(

Vi hadde med en digital som vi viste frem og sa at han skulle bli bestefar for første gang! :) Han reagerte med å spørre hvor langt jeg var på vei, og da jeg svarte sa han jo at det var veldig tidlig da, og at "jaja, sånn kan det gå". Følte jeg måtte presisere at det var med vilje og at vi selv jo er veldig glade, men han virket ikke så veldig blid :( Han sa jo gratulerer, men følte hele greia bare ble veldig ubehagelig, og da vi kom hjem til oss selv satt jeg igjen med en veldig dårlig følelse... ble nesten nervøs for å fortelle det til min mor og søsken om 1 uke :( Selv om jeg vet at de kommer til å bli kjempe glade :)

Nå skal det jo sies at han sikkert bare ble litt sjokka da. Det var nok ikke forventet hos ham. Jeg og sambo er jo relativt unge (er 24 og 25 når barnet fødes), så det kan jo være derfor. Håper han kommer seg litt etter hvert da:)

Noen av dere som nå eller tidligere har opplevd slike reaksjoner? Gikk det seg i så fall til? Og hvordan taklet dere det? :)

Under første svangerskapet var svigermor ett mareritt.
Hun tok ikke nyheten noe bra, vi var ung (les: 21 og 23), ikke hadde vi hus etc. Hun prøvde i seks mnd med å få oss til å ta abort.

Har ikke fortalt noen at vi venter nå, og vi blir å vente noen uker til.
Men jeg gleder meg ikke til å fortelle svigermor denne gangen....

Under første svangerskapet var svigermor ett mareritt.
Hun tok ikke nyheten noe bra, vi var ung (les: 21 og 23), ikke hadde vi hus etc. Hun prøvde i seks mnd med å få oss til å ta abort.

Har ikke fortalt noen at vi venter nå, og vi blir å vente noen uker til.
Men jeg gleder meg ikke til å fortelle svigermor denne gangen....
Trist man skal gå å grue seg til å fortelle noe som er så fantastisk :( Håper svigermoren din tar det litt bedre denne gangen da ;)
Kjenner en del som har fått kjipe reaksjoner når de har delt nyheten for tidlig, spesielt ved første barnebarn. Foreldre får ofte munnbind, for at det ikke skal bli "offentlig" informasjon, inntil uke 12. Eller tanken på at det kan gå galt blir altoppslukende.. Personlig venter vi til over uke 12, da det er første barnebarn på min side. På hans side blir det noen få mnd mellom første barnebarn og vårt :). Gjør alt for å unngå kjipe reaksjoner.. :) selvom jeg vet at de kommer til å bli i hundre!
Har jo bedt han holde det for seg selv 1 uke hvertfall :) men skjønner det med at de kan føle at det er tidlig på en måte ja... Men uansett håper jeg det går seg til :) de kommer jo til å bli glad i barnet uansett... får en tro :P Klarer ikke gå å holde på slike nyheter så lenge :D

For det første: Dere er ikke unge for å få barn. Jeg var 21år da jeg ble gravid med mitt første, Jeg var ung og i et dårlig forhold uten livet på stell, men legen sa til meg at det var perfekt alder å få barn i.
For det andre: Ikke la han ødelegge noe. Selv om han er far din! Dere skal være så stolte og glade! Og du skal glede deg til å fortelle flere nyheten. Hadde han visst hvor lei deg du blir og nervøs av hans reaksjon så hadde han fått dårlig samvittighet! Lykke til, dette er stort! :)

For det første: Dere er ikke unge for å få barn. Jeg var 21år da jeg ble gravid med mitt første, Jeg var ung og i et dårlig forhold uten livet på stell, men legen sa til meg at det var perfekt alder å få barn i.
For det andre: Ikke la han ødelegge noe. Selv om han er far din! Dere skal være så stolte og glade! Og du skal glede deg til å fortelle flere nyheten. Hadde han visst hvor lei deg du blir og nervøs av hans reaksjon så hadde han fått dårlig samvittighet! Lykke til, dette er stort! :)

Word!:)

Trist man skal gå å grue seg til å fortelle noe som er så fantastisk :( Håper svigermoren din tar det litt bedre denne gangen da ;)

Har jo bedt han holde det for seg selv 1 uke hvertfall :) men skjønner det med at de kan føle at det er tidlig på en måte ja... Men uansett håper jeg det går seg til :) de kommer jo til å bli glad i barnet uansett... får en tro :p Klarer ikke gå å holde på slike nyheter så lenge :D

Krysser fingrene for at det blir litt bedre nå :-)

Krysser fingrene for at det blir litt bedre nå :)
Takk for det! Hjelper å få støtte og gode ord her inne :Heartred Ble bare så paff når han sa det på den måten. Vi snakker jo sammen nesten hver dag, siden vi bor så nær, så håper jo at når han får tenkt litt på det at han kommer med noen mer velvalgte ord ;)

Mange vet ikke helt hvirdan de skal reagere eller hva de skal si, og da blir ofte alt feil. Har selv en far som er slik.

Mange vet ikke helt hvirdan de skal reagere eller hva de skal si, og da blir ofte alt feil. Har selv en far som er slik.
Ja, han er som sagt litt sær og har ikke så lett for å uttrykke følelser :) det blir vel bedre etter hvert tenker jeg ;) Bra det ikke er bare han :P

Så dårlig gjort av han da.
Men hvor gammel er du? Kanskje han syntes du er for ung? Om han er litt gammeldags? Bor dere hos han eller han hos dere? Kanskje han er redd det blir mye babygrining? Et han litt sær?

Så dårlig gjort av han da.
Men hvor gammel er du? Kanskje han syntes du er for ung? Om han er litt gammeldags? Bor dere hos han eller han hos dere? Kanskje han er redd det blir mye babygrining? Et han litt sær?
Vi som leier hos ham ja :) vi kommer til å være 24 og 25 når barnet blir født ;) haha, kan godt være grininga han er redd for ja :D litt rar som han jo er :P

Back
Topp