Negativ test NÅ

Mrs.Chuck Bass

Forelsket i forumet
Fikk billigtester fra eBay idag, og skulle ta en bare for å se hvor sterk den ble, men den ble jo negativ?! Eller hvertfall nesten. Det er en strek der, selv om den er veldig svak. Sånn typisk "den første positive testen"-svak.
Hva skjer med det? Er det fordi jeg har mista plutselig (var på ul forrige mandag, alt var strålende fint. Har ikke blødd en dråpe, annet enn fra tannkjøttet når jeg spiser epler, og symptomene renner på), eller er det fordi det er drittester? :p

E heilt sikkert dritt testa! :)
Men skjønna godt du om du bli bekymra!!

Høres ut som det er testene det er noe galt med!Hvis alt var fint på UL for en uke siden, er nok alt i orden. Men hvorfor i all verden tok du en test når du allerede vet at du er gravid? ;)

MaRs13 skrev:
E heilt sikkert dritt testa! :)
Men skjønna godt du om du bli bekymra!!

Er ikke så veldig bekymra, egentlig, men jeg bare ble så paff! :p Trodde jo at testen skulle eksplodere av positivitet, men i stedet måtte jeg konsentrere meg om å i det hele tatt se streken.. Det frister å dra på apoteket å kjøpe en ordentlig test bare for å sjekke det og! :p 
Herregud, så jalla eBay plutselig ble!

Minismurfen skrev:
Høres ut som det er testene det er noe galt med!Hvis alt var fint på UL for en uke siden, er nok alt i orden. Men hvorfor i all verden tok du en test når du allerede vet at du er gravid? ;)

Haha, fordi jeg ville se hvor sterk den ble ;-D Har jo bare fått sånne svake tester før, så jeg ville ha en som var så sterk at streken omtrent var svart, og tenkte at det må den jo bli i uke 9! :p Men det skjedde jo ikke :p hahah

haha! du er noe for deg selv, du :) det er nok testene som surrer!
men.. by the way.. jeg har hørt at på et punkt i graviditeten så er ikke testene positive lenger? når er det egentlig? (vet det ikke er så tidlig som vi er nå, men)

Hehehehe dette vet jeg svaret pÅ! Derfor man ikke skal ta graviditetstester nå fordi man får jo fullstendig panikk.

MEN graviditetstester er kun utformet til å registrere/ reagere på en viss mengde hcg. Så når hcg kommer tusentallet eller 10 tusentallet så reagerer den nesten  ikke ettersom nivået faktisk er for HØYT!

Så kjære deg du skal bare være glad for at testen nesten ikke slår ut:):)

For det første: tullehøne. Du trenger jo ikke teste nå!
For det andre: en strek er en strek er en strek. Jeg brukte også billigtester (rett nok i uke fem, men likevel), og du får en kjipa liten strek på de striptestene. Og hvis du venter en fem til ti minutter blir den sterkere. Men det tar en stund, mye mer enn det står på bruksanvisningen.

For det tredje: tullehøne. ;)

Hehhehee.. skjønner deg godt jeg.. (tok en ny selv for noen dager siden bare for å sjekke hahaha.. og ble faktisk litt satt ut fordi den ikke var sterkere enn den siste jeg tok, som var sterk for så vidt, men denne var pittelitt svakere..)
Men det er også sånn at hcg er på topp i uke 8 for så å flate ut og legge seg på et lavt(?) i alle fall lavere nivå videre.. Sikkert ikke noe å bekymre seg for.. Men er du bekymret så spør legen, så får du nok et vettugt svar! :)

Hahahah, nå må jeg le av meg selv! :p Hvorfor måtte jeg ta den dumme testen da! Satser på at det er sånn som noen av dere sier, at det er for mye hcg eller hva dere skrev :-)) Don´t worry da, jeg er ikke bekymret ;-) Leste et sted nettopp at symptomene visstnok skal være på topp nå, og det kan jeg jaggu skrive under på! 

Endret: 

Her fant jeg noe lurt! 

Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet. 

Det er sikkert dette som har skjedd da ;-)

Dette er sikkert kjempe dumt spørsmål men jeg tok også en ny gravidtetstest i uke 8 og fikk Gravid 3+ veldig fort, betyr det at jeg har lav hcg da? Siden at den ble negativ siden du hadde så høy hcg? :P LOL jeg føler meg maks dum nå som spør, dumt å ta graviditetstester når man allerede vet at man er gravid kanskje :P

Testen min var ikke negativ, bare ikke så positiv som jeg skulle ønske :p man kan se at den er positiv på litt avstand :-) men de digitale går ikke lenger enn til 3+, når du får det betyr det at du har såpass mye hcg at det er mer enn 3uker siden befruktning :-)

Back
Topp