negativ ivf

trulte

Elsker diskusjoner
Oktoberskatter 2014
Jeg gleder meg virkelig til å begynne prosessen med ivf. Jeg tenker "endelig skal jeg få en baby". Ettersom dette er nytt og fremmende for meg prøver jeg å finne den informasjonen jeg kan på nettet. Nesten alt jeg finner er negativt om at det bare går gale og få vil klar å bli gravid. Begynner nå å miste hele motet. De jeg kjenner som har prøvd ivf har også bare negativt å komme med. Kjenner jeg går mer og mer over til tanken at dette ikke vil gå bra og da har jeg ikke begynt engang.

Er det jeg som er helt gal nå eller?

Det må nå være noe positiv informasjon å finne og folk som har solskinns historier?

Jeg har også lest og hørt veldig mange negative historier, men jeg vet også av mange positive historier :) Selvsagt er det ikke alle som får positiv test etter første ivf forsøk, men de jeg kjenner har fått positiv test og baby til slutt

Det er en lang prosess, man må være klar over at det kan ta noen forsøk ( innsett) før spiren sitter. Det er omlag 35 % sjans pr. innsett for graviditet, så man må derfor være klar over at det normalt kan ta 2-5 innsett før touchdown. Det er også slik at av alle som er gjennom ivf-karusellen er det fremdeles omlag 75-80 % av kvinnene som blir gravid. Det er tøffe fakta å svelge, men det betyr ikke at det aldri skal gå bra. Det er veldig mange som blir gravid! :):) og man har mulighet å prøve seg offentlig og privat så det betyr totalt 6 uttak. Og som tiden går bedres teknologien for prøverør :) man må være sterk og man må fortelle seg selv at dette ska man klare :) for de aller aller fleste klarer det!!:)

Sent from my SM-P600 using Tapatalk

Last edited:
det er en veldig tøff prosess... selv om ikke jeg ble mamma på jorden men englemamma så husker jeg følelsen av en lysende positiv test... og når jeg fikk den ene gutten min i armene..selv om han var død. så var det det vondeste og fineste på en gang...
og den gode følelsen er så verdt alt man strever for, og jeg håper jeg får oppleve det igjen snart, for om alt går bra så vet jeg at alle de vonde årene, mislykkede forsøk og harde tider blir så verdt det av den gode kjærlighetsfølelsen man får...
man blir så glad langt langt inni sjela av en positiv test... <3
man kan ikke annet enn å håpe og prøve det man kan...men være forbered på at det kan være mange nedturer, noen får det til på første, kanskje du er en av de :)
lykke til, klem

I Porsgrunn sier de at 70 % av alle de har inne der blir gravide i løpet av 3 forsøk. Så de aller aller fleste lykkes faktisk.. Og da forsvinner de fra dette forumet.... Jeg har "hengt" her en stund og de aller fleste har flyttet videre altså, det ER Håp <3

Ja prøver å tenke positivt bare de rundt meg som sier at det ikke vil gå ellers så sier de at vi vil ødelegge forholdet vårt på det. Blir jo tråkka ned før vi har begynt. Vi har tenkt positivt helle tiden, men lar meg fort påvirke når folk sier slikt. Det å være prøvere har gjort oss sterkere sammen og gitt oss bedre sex liv. Så jeg tror i grunn ivf ikke vil bli så gale. Er helt greit hvis det ikke går på første forsøk. Jeg får prøve å snu ting til det positive å la være å høre på folk. For all del så trenger de ikke vite noe om det heller hvis de har tenkt å si slikt til oss.

Greit å ha en gruppe som en kan få støtte i. Av og til er det bare godt å få ut frustrasjonen.

Jeg vet veldig godt hvordan du har det. Jeg skal ringe inn for første gang nå når jeg venter mensen i neste uke. (Forhåpentligvis ikke selvfølgelig... ;) ). Etter at vi var inne på forsamtalen og vi fikk klarsignal, så ble jeg enda mer satt ut og negativiteten har flommet på. Har også lest meg grønn på alt av informasjon, og solskinnshistoriene er ikke like lett å finne bestandig. Men jeg tror og håper at vi er de som er så heldige at det klaffer for.

Syns det er vanskelig å finne motivasjon til tider, men har heldigvis en helt fantastisk mann som lager smil av tårer.

Masse lykke til videre :)

Så forferdelig dårlig gjort av de rundt dere og trykke deg ned i grøfta på den måten. Det har seg slik at det er ikke alle som blir gravide bare trusene blir vaska sammen. Kjenner jeg blir rett og slett forbannet på dine vegne. De burde støttet deg opp det aller beste de kunne!! Det finnes maange flotte historier og. Kjenner til noen som sleit i mange år, så viste det seg at mannen var aå godt som steril.. de har nå 3 flotte barn sammen, takket være IVF! Det er klart det er en kjempe tøff prosess, utrolig mange følelser og tanker i sving. Jeg prøvde å ta en dag av gangen. Ikke tenke at nå skal vi snart avsted og bli gravide. Tenkte ikke på oddsene i det hele tatt.. Prøvde å ikke lese så forferdelig mye om det heller. Det hadde bare gjort alt verre. Nå sitter jeg her, etter første forsøk med en etterlengtet skatt i magen! Tenk positivt, ta dagen som den kommer, slapp av og lev livet ditt som normalt :-) Les bøker eller finn på ting som gjør at du holder hodet ditt opptatt :-) Dette går nok så bra skal du se :-):-)

Dette vil heller bringe dere nærmere sammen istedet for at det ødelegger forholdet deres. Dette er en så fantastisk flott ting, at det finnes hjelp å få til de som ikke klarer å få oppfylt sitt høyeste ønske på egenhånd! Skulle ønske folk kunne snakke mer åpent om dette!

For å roe deg ned litt, så vet jeg om 4 som har fått ivf/icsi og alle har unger:) Hun ene fikk 3 ganger:) Husk at vi som er her ikke har fått det til enda. På forumet "gravid med prøverør(eller assistert befruktning)" er det mange. De som stopper å være her har jo også mest sannsynlig fått unge og har ikke tid lenger:) :)

Ja prøver å tenke positivt bare de rundt meg som sier at det ikke vil gå ellers så sier de at vi vil ødelegge forholdet vårt på det. Blir jo tråkka ned før vi har begynt. Vi har tenkt positivt helle tiden, men lar meg fort påvirke når folk sier slikt. Det å være prøvere har gjort oss sterkere sammen og gitt oss bedre sex liv. Så jeg tror i grunn ivf ikke vil bli så gale. Er helt greit hvis det ikke går på første forsøk. Jeg får prøve å snu ting til det positive å la være å høre på folk. For all del så trenger de ikke vite noe om det heller hvis de har tenkt å si slikt til oss.

Greit å ha en gruppe som en kan få støtte i. Av og til er det bare godt å få ut frustrasjonen.
Stakkars deg! Du burde seriøst få deg bedre venner. Sorry språket mitt, men for noen rasshøl!!! Man sier da ikke sånt til andre mennesker!! Skal nok se at dere klarer det til slutt, vennen:) Og for min del, så har denne karusellen bare bragt meg og mannen min enda nærmere:) :)

Back
Topp