Negativ Graviditetstest etter MA

SKims

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Hadde MA og medisinsk abort på sykehuset for 15 dager siden. Var i uke 12 +0 (fosteret var 9+2).

Jeg fikk beskjed fra sykehuset at jeg skulle ta en graviditetstest 4 uker etter medisinsk abort. Det er nå gått bare 15 dager. Og jeg bestemte meg for å ta en test i dag. Den viste negativ. Det er vel et godt tegn på at alt er ute igjen?
Er det greit å kjøre på igjen nå eller burde jeg vente litt etter jeg har hatt en menstruasjon. Har ikke kontroll på eggløsning.
 
Hadde MA og medisinsk abort på sykehuset for 15 dager siden. Var i uke 12 +0 (fosteret var 9+2).

Jeg fikk beskjed fra sykehuset at jeg skulle ta en graviditetstest 4 uker etter medisinsk abort. Det er nå gått bare 15 dager. Og jeg bestemte meg for å ta en test i dag. Den viste negativ. Det er vel et godt tegn på at alt er ute igjen?
Er det greit å kjøre på igjen nå eller burde jeg vente litt etter jeg har hatt en menstruasjon. Har ikke kontroll på eggløsning.

Jeg tok også en gtest 14 dager etterpå som var helt negativ. Fikk ul noen dager senere som viste at det bare var pittelitt rester og disse kom ut ved neste mens. Vi valgte å prøve med én gang etterpå, men ble ikke gravid og ganske logisk siden ting ikke var klart mtp litt rester. Ble gravid på eggløsningen etter denne mensen da.
Jeg hadde en MA som vi oppdaget etter svake blødninger i uke 13, stoppet i uke 9 som deg, og før jeg rakk piller startet aborten spontant.

Men til det du spør om, så ja, du har sannsynligvis ikke rester når hcg ikke slår ut og om du kjenner deg mentalt klar er der normalt ingenting i veien for å prøve.❤️ Klem og lykke til når du er klar igjen
 
Jeg fikk beskjed i dag om at jeg burde vente to normale menstruasjoner før vi prøver på nytt. Virker som det er ulike råd rundt forbi.
 
Jeg fikk beskjed i dag om at jeg burde vente to normale menstruasjoner før vi prøver på nytt. Virker som det er ulike råd rundt forbi.
Jeg var hos tre forskjellige gynekologer på Kalnes som alle sa vent 1 mnd, men han ene innrømma at de egentlig ikke veit hvorfor de anbefaler det... Hørt om de som har fått beskjed å bare kjøre på så fort man er klar.
 
Back
Topp