Neførr...

Astra

Elsker forumet
Ja jeg har klaget før over svigermor, men nå har det tatt helt overhånd her. Føler meg som den dårlige mammaen i nærheten av henne! [:(]

Svigermor var her på besøk en kveld, snuppa lå i vugga å skulle duppe litt av. Svigermor setter seg i stolen ved vugga og begynner å "pelle" på snuppa. Jeg sier at snuppa skal sove og om hun ikke kan la henne være. Hun ser rart på meg og fortsetter som før. Så lurer hun på hvorfor jeg ikke har uro over vugga, jeg sier at det er fordi at vugga er sovested. Hun har uro på vippestolen og på babygymmen. "Du har så mange rare ideer" sier hun å ser rart på meg.
Hun synes også at det er unødvendig å ha rutiner så tidlig. Jeg synes det er greit å ha rutiner, både for meg og snuppa. "Alt for tidlig" sier hun.
Hun er enda ikke sluttet med å rive snuppa ut av armene mine når vi kommer på besøk. Sist jeg var der så prøvde jeg å si i fra. Men da virkelig DRO hun snuppa ut av armene mine.

Gruer meg så til å dra på besøk til dem, det gjør vondt i magen..[:(][:(][:(][:(]

Er SÅ enig med deg FebruarGullet!
Blir totalt ovekjørt av svigermor, å sambo sier ikke et ord..

Ersj, så kjipt. Skjønner hva du mener selv om jeg ikke kan sette med inn i det. Du må bare fortsette og si ifra. Det er din datter, og du bestemmer. Hun er en voksen dame og børr tåle og bli satt på plass. Du kan ikke finne deg i slikt.
Om du vil ha runtiner på snuppa di kommer det ikke til og gå om hun fortsetter slik.
Jeg er helt enig med deg at rutiner er viktig, så bare si ifra til henne.
Har du snakket med samboeren din om det? han kan vell helpe deg med og si ifra??
(håper du ikke synest jeg er forr streng, men synest det er viktig at det er du som bestemmer. Og det høres ut som du synest det er skikkelig kjipt, og at du ikke klarer og glede deg når du har besøk av henne eller er på besøk.)
Håper du klarer og få henne til og forstå.
Lykke til.

Natt!! Jeg synes ikke du er streng.. [;)]
Bare jeg som er litt for feig å si i fra!!
Jeg får gjøre som FebruarGullet sier; Kjøre over henne! [;)]

ORIGINAL: Astra

Natt!! Jeg synes ikke du er streng.. [;)]
Bare jeg som er litt for feig å si i fra!!
Jeg får gjøre som FebruarGullet sier; Kjøre over henne! [;)]

Det var da godt :) men jeg synest ikke du skal kalle deg selv for feig. Det er jammen ikke lett og si ifra. Om noe plager meg så mye at jeg tørr og si ifra, må jeg psyke meg opp flere ganger før jeg tørr og gjøre noe med det.
Men jo fortere du får sagt noe til svigermor jo fortere vil hun vell holde litt avstand. Hun kan jo ikke fortsette slik..

Håper det går bra neste gang du skal på besøk. [:)]

Her har det blitt mye bedre med svigermor, som var SVÆRT så ivrig til å komme på besøk. Men jeg fikk satt en stopper for det, når jeg begynte å kjefte på samboer ang det. Måtte si til han at det var faktisk jeg som har født, og ikke han så det fikk bli opp til meg å bestemme når formen min sa at jeg ville ta imot besøk. Hun er heldigvis ydmyk ang holding og pelling.

En annen ting.
Svigermor var tydeligvis svært så ivrig på å skulle se på når jeg ammet, og jeg hadde sagt i fra en gang at jeg likte egentlig ikke helt tanke på det.
Når vi var på middag der, begynte hun selvsagt å glo uten å spørre, og hun ville selvsagt ikke helt slutte å glo. Heldigvis vet samboer at jeg hater slikt, og sa til henne at nå tror jeg nok at mamma og Filip trenger litt matro. Hun ble litt snurt, og gikk derfra.

Back
Topp