Neeei, hva nå? Prolaps!

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
Wæææ.... skulle støvsuge tidligere i dag. Å i det jeg skulle bøye meg for å ta den opp. Så smalt det i korsryggen min:-( har en prolaps der som av ogtil melder seg. Den var skikkelig ille for fire år siden. Kunne ikke puste og stå samtidig bla. Hadde den igjen i januar i år, klarte knapt gå, men gikk seg til i løpet av en mnd, med tabletter og kiro. Første gangen tok d tre mnd før den ikke gjorde vondt mer.
Kjenner den ille nå og, men ikke såå ille som før heldigvis. Men er absolutt spent på hvordan den vil kjennes i morgen:( det blir ikke lett å føde, med prolaps. Det blir en tlf til legen min på sykehuset mandag om det ikke kjennes bedre i morgen. Er 38 uker tirsdag, så e knappt med tid for å få i orden før fødsel. Å gudene må vite om kiro har lov å knekke på meg, og ol jeg evt kan få sterke betennelse dempende, så fødsel er gjennomførbart. Vil ikke ha ks:-( vet jeg har en velegnet kropp for føding iom jeg har gjort dette to ganger før. Så vil slippe ks. :-(

Erfaringer med korsrygg prolaps og fødsel?

Bør nok få en en vurdering av lege tenker jeg.
Jeg hadde prolaps i januar 2014 der jeg bla måtte dopes ned for å klare å gå ut av sengen om morgenen. Heldigvis begynte jeg å kjenne bedring samme dag som jeg skulle legges inn på sykehus. Derifra ble det bedre og bedre etterhvert og til slutt helt bra.
Så ble jeg gravid i februar. Legene vurderte risikoen for at noe skulle skje som liten og jeg fikk føde normalt. Alt gikk bra.

(Jeg er også operert for prolaps i 2010)

Back
Topp