neeeeeei

Bebbie og Emma

Gift med forumet
huff hva skal jeg gjøre har en venn som er helt sinnsykt deppa  h*n skriver bare jeg er  altid glad i deg osv huff blir så redd nå  h*n griner og sier at livet er dritt osv huff har mista en god venn vill ikke miste en igjenn det var akuratt dette bestekompisen min sa å så drepte han seg selv åååå[:@][:@][:@][:(][:(][:(]hjelp

Dersom du er redd for denne personen, ringer du en lege eller noe som kan ringe til h*n for å vurdere situasjonen. Hadde en samboer i mine tidlig 20-åra som var psykisk syk og jeg brukte den metoden en del, da var det iallefall en profesjonell som kan vurdere situasjonen. Dersom de ikke er noe overhengende far for det nå så hadde jeg prøvd å fått denne personen til å oppsøke en lege så fort som mulig for å få hjelp og medisiner.

H*n sendte en mld her om dagen som det sto at livet var kjipt og at h*n var  kjempe glad i meg jeg reagerte på dette siden jeg har mista den ene bestekompisen min[:(] og i dag  på msn så sa h*n at h*n  var kjempe deppa og at meg var den eneste h*n kunne prate med osv  at h*n var kjempe glad i meg og at jeg måtte huske h*n og at h*n altid ville være glad i meg[:(][:(]er så redd nå[:(][:(]å nå skrev H*n at h*n måtte ut en tur [:(][:(][:(][:(]

Dersom de har psykriatisk legevakt der du bor, ringer du der og snakker med de. De kan veillede og evnt overta litt ansvar. Ikke sitt med dette ansvaret helt alene det er faktisk ikke mennesklig.... Høres ut som denne personen trenger en innleggelse og dersom det er fare for eget eller andres liv og helse så kan de tvangsinlegges, men som sagt dette blir vurdert av legevakten. Bare ring og fortell hva du tenker og at du er redd for denne personen.

Trøsten din kan være at så lenge de snakker mye om hvor lite de orker mer etter mindre fare er det for at det tar livet av seg. Når samboeren min omsider tok livet av seg var det faktisk ingen som visste det.

Ka om du ber h*n på besøk for å prate litt? Kan hende at d hjelp personen å få prata ut litt om ka som plaga... [8|]

Meeeen... Blir kanskje litt vanskeli å få tak i h*n utn tlf... [8|]

Det er ikke kjekt det du gjennomgår nå. Men utfra min erfaring og ufra det jeg har lært i psykiatrien så kommer det ofte en tilsynelatende opptur hos en person som skal ta livet sitt. Det har i korte drag med lettelsen over å ha tatt avgjørelsen, og kammuflasjen ovenfor de nærmeste. MEN det trenge jo ikke alltid være slik. Allikevel holder jeg en knapp på at denne vennen din er ganske langt fra selvmord så lenge h*n snakker så mye om hvor tungt det er.
Ring å snakk med en psykiatrisk sykepl eller lege hvis byrden blir for tung!!!

Back
Topp