Neeeeeeeeeeeeeei!!!

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Skulle bare gjøre litt dugnadsarbeid og bake en sjokoladekake til lille lokalbutikkens bursdag på lørdag, og oppdager i stedet at jeg har matskapet fullt av melbiller! Har lyst til å spyyyy :S
Støvsuger nå og skal sette støvsugeren ut til vask, kaster all tørrmat som er åpnet eller som ikke befinner seg i ugjennomtrengelige poser, og så skal jeg vaske grundig. Flere tips?

At det går an, skulle egentlig ha pakket sakene våre for en helg hos oldemor og vært i seng for en halvtime siden!

Grøss! Er vel ikkje stort anna å gjere enn å kaste alt som ikkje er i lufttette beholdere, og støvsuge godt.

Typisk at sånt skjer når ein skal reise vekk då...

(og tette boksar til tørrvarer er sjølvsagt lurt, for då begrenser slikt seg eventuelt til ein boks, men det hjelper jo ikkje deg her og no...)

Vi kastet ca alt, og kjøpte bokser til alt for fremtiden, og støvsugde massivt. Og flyttet, og huset ble revet.

Ok, det var ikke pga melbillene da, men det dukket stadig opp en ny frem til vi flytta. Vi flytta dog fordi huset skulle rives, altså.

Det er ikke mye annet å gjøre en å kaste alt og støvsuge og vaske godt desverre. Vasker inni kjøkkenskapet med salmiakk og lufter godt. Dyr liker ikke det for det er alt for sterkt.

Vi kastet ca alt, og kjøpte bokser til alt for fremtiden, og støvsugde massivt. Og flyttet, og huset ble revet.

Ok, det var ikke pga melbillene da, men det dukket stadig opp en ny frem til vi flytta. Vi flytta dog fordi huset skulle rives, altså.

Haha, min første tanke var "KILL IT WITH FIRE!". Fysj, noe så ekkelt!

Det er ikke mye annet å gjøre en å kaste alt og støvsuge og vaske godt desverre. Vasker inni kjøkkenskapet med salmiakk og lufter godt. Dyr liker ikke det for det er alt for sterkt.

Har nå tømt skapet og kastet totalt 4 bæreposer med mat (frokostblandinger, knekkebrød, mange poser mel, og egentlig alt som så mistenkelig ut. Greit, det har hopet seg opp mye som sikkert kunne vært kastet der, gaaamle knekkebrød som garantert ikke ville blitt spist uansett, en pakke brødmix som gikk ut på dato for et par år siden, og mer slik mat. Jeg kaster altså ikke mat, er ikke redd for dato på tørrvarer eller meieriprodukter og egg og kjøtt som ble frosset før dato osv. Men insekter i maten, nei faen heller! Da ble det feng shui, støvsuging og klor, så får det stå til luftings til jeg kommer hjem på søndag eller mandag.

Har nå tømt skapet og kastet totalt 4 bæreposer med mat (frokostblandinger, knekkebrød, mange poser mel, og egentlig alt som så mistenkelig ut. Greit, det har hopet seg opp mye som sikkert kunne vært kastet der, gaaamle knekkebrød som garantert ikke ville blitt spist uansett, en pakke brødmix som gikk ut på dato for et par år siden, og mer slik mat. Jeg kaster altså ikke mat, er ikke redd for dato på tørrvarer eller meieriprodukter og egg og kjøtt som ble frosset før dato osv. Men insekter i maten, nei faen heller! Da ble det feng shui, støvsuging og klor, så får det stå til luftings til jeg kommer hjem på søndag eller mandag.
Like greit du kasta brødmixen ;) lagde rundstykker av en 2 år gammal pose, de smakte pyton! Harskt og blææææh :o men insekter er verre ja!

Hehe leste litt fort her. Tenkte det var voldsomt å rive huset for melbiller :P på tide å ta kvelden da ja :D

Lag felle til billene! Ha litt frokostblanding og/eller annet de synes er snacks i en kopp i skapet hvor de har vært. La den stå fremme et par-tre dager, så puttet du den i fryseren og erstatter med en ny kopp. Bytt på kroppene med noendagers mellomrom, altså vekselvis i skapet og i fryseren. Forhåpentligvis vil billene legge eggene sine i koppen med mat, men eggene vil ikke overleve en tur i fryseren! Det et ingen risk for at de skal klekke om du husker å bytte kopp minst hver 2 uke (jeg foretrakk alikevel å gjøre det så ofte som 2.-3. dag, mest fordi jeg synes det var ekkelt med billene, og fordi det er lettere å huske noe man gjør ofte.

Lykke til!

Æsj. Det opplevde eg og ein gong. Grusomt. Eg kasta alt i skapet uavhengig om det var lufttett eller ikkje. Hehe. Litt panikk:p

Det funker nok helt sikkert :D har mye rot i skuffer og skap her også, så ikke noe bedre vi. Men har alt i lufttette bokser, så krysser fingrene for at det går fint. Hehe

æsj!

Uff og uff.... Velkommen i billeklubben. Kast alt, støvsuge godt og kjøp beholder med lokk på feks IKEA! Håper du blir kvitt de fort.

Back
Topp