Nedtur :(

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Har vært 50% sykemeldt en god stund allerede, pga bekkenløsning. Jobber på småbarnsavdeling i bhg, og har hatt halve dager som jeg såvidt har kommet meg igjennom. Men idag måtte jeg bare gå hjem fra jobb, har kjent en stund at jeg synger på siste verset, og idag klarte jeg ikke noe omtrent på jobb. Hoveddelen av jobben min er jo på og avkledning, opp og ned på harde gulv, være på gulvet med barna, bleieskift og opp/ned av vogner. Med andre ord, alt det jeg ikke burde gjøre. Må ringe legen i morgen tidlg å få full sykemelding, jobben min fikser jeg ikke lenger hvertfall...Hater den bekkenløsningen så fælt! Forferdelig å føle seg så lite nyttig på jobb, da er det bedre for de å få en vikar. Men det er jo innmari kjedelig hvis jeg blir gpende hjemme resten av svangerskapet, er jo tre måneder til permisjonen starter!  
Andre som er fullt sykemeldt allerede?

Jeg har vært hjemme 100% siden oktober =( pga betennelse i isjas-nerven.. Prøvde meg på jobb 50% i desember, men det gikk dårlig.. Så nå har jeg og legen bestemt at jeg skal være hjemme til permisjon =( Jobber i en fysisk krevende jobb med tunge løft, mye gåing og draing av paller osv.. Så vet hvordan du har det.. Kjempe kjedelig det med sykepenger.. Og Nav er jo ikke noe bedre, med penge utbetalinger..
Men du får snakke med legen og god bedring =)

Ble gradert sykemelding på meg fra i dag. Foreløpig blir det 80% de neste 14 dagene, så tar jeg det etter hvert. Jeg sa at jeg syntes det var vanskelig å vite hvor vondt man skal ha det før det blir for mye. Etter å ha forklart hvordan det går på jobb så var ikke legen i tvil da. Det var jo godt å vite. At jeg ikke bare er sytete liksom :/ Forferdelig å føle seg unyttig på jobb og det man skal ellers. Men må vel bare godta at kroppen ikke tåler like mye. Det er jo verdt det til slutt :) 

Jobber fullt foreløbig, men etter jordmorkontroll i dag så spørs det om jeg snart må trappe ned... Har småblødninger rett som det er, og en del kynnere, noen litt ubehagelige... Og hun likte ikke den kombinasjonen. Jobber også i bhg, på avd med barn fra 1-6 år, så er en del løft og mye bøy og tøy med påkledning og opp og ut av vogner... Skal prøve meg litt til, men hvis det ble mer lubnere, og oftere, så må jeg redusere.. Vil ikke! :(

Kjenner jeg føler meg heldig som er såpass lite plaget at jeg fortswtt kan være i full jobb (bortsett fra at jeg jobber litt mindre nå enn i forrige butikken fordi sjefen er redd for å måtte betale meg overtid ;p) Gått fra 120% til 100%. Noen dager er skikkelig ille, men det er ikke ofte jeg bare går hjem, legger meg ned og dør til jeg skal på jobb igjen, så jeg satser på å jobbe fullt til jeg skal i permisjon. *bankbank*

Jobber også på småbarnsavdeling, så kjenner igjen arbeidsoppgavene dine frosken! Heldigvis har jeg en flink styrer som har vært på meg siden i starten da jeg fortalte om graviditeten, han vil tilrettelegge slik at de har meg lengst mulig Har en ekstra pause i løpet av dagen og den kommer godt med. Er heldigvis ikke plaget med bekkenet og kan godt skjønne at du da syns det er stritt!, veldig mye opp og ned fra gulvet.. løft og uheldige stillinger ved på og avkledning..
De andre voksne på avdelingen passer godt på, men det er jo sånn at en vil gjøre jobben som en skal og ikke være en byrde for de andre..
Er føskolelærer og kommer til å ta meg mere av det administrative senere i svangerskapet, syns det er tilfredstillende!

Huff...Jeg har bare litt vondt i korsryggen..Men, pga en del tunge løft og at jeg har en leddbåndskade i kne jobber jeg bare 60...(Har fått 40% svangerskapspenger). Her om dagen så jeg en gravid dame på treningssenteret som jeg er ganske sikker på hadde bekkenløsning..Hun klarte såvidt å få på seg skoene stakkar..(like før jeg hjalp henne, hehe). Etter å ha sett henne så har jeg virkelig medfølelse for dere som sliter med skikkelig bekkenplager og smerter...

Det kan sikkert bli lange dager å gå hjemme til permisjonen starter-men jaggu tror jeg det hadde blitt lange og vonde dager for deg på jobb også..Lykke til!

Har det helt likt deg og jobber på småbarnsavdeling. Får ikke lov å jobbe halve dager. Så jeg jobber fulle dager 2-3 dager i uken. Det tar livet av bekkenet. Men jeg NEKTER å gå hjemme 18 uker til uten å jobbe.. kjeedelig

Jeg har akkurat begynt å få så vondt i korsryggen, og det er liksom som om den ikke vil ha noen vridninger..Min bekymring er om jeg klarer  6 ukers praksis i barnehage fra 5 mars..Heldigvis stor avdeling da, men likevell...uff...Må si jeg gruer meg litt...

Samme her og......kan ikke gjøre jobben min når jeg er gravid (er fengselsbetjent), samt at tilretteleggingen hjelper heller ikke nå når jeg har bekkenløsning:/ Så da blir det å gå hjemme fram til perm! Men har alt for mye å gjøre så regner med tiden flyr uansett:)

Jeg jobber og i barnehage, men på stor avdeling. MEN det er 28 barn på avdelingen og det er endel barn med spesiell oppfølging. Blir ikke mye løfting, men mye frem og tilbake. Har slitt med bekkenløsning siden før jul, så har sittet mer og mer på kontor og har vært 60% sm siden nyttår

Nå har jeg begynt å få masse kynnere, opptil 30-40 på det meste, og har fått beskjed fra legen at jeg må være mest mulig i ro. Det er ikke lett så lenge man er på jobben. Men ser kanskje ut som jeg får være bare på kontor fremover. Vet ikke om det hjelper, men det vil tiden vise. Hjelper det ikke bærer det rett ut i 100% sm.

Her har jeg vært sjukmeldt 100% siden oktober med hyperemesis fram til januar, så kom datteren min hjem med all verdens barnehagevirus. Ho har bare vært snørrete,mens jeg har hatt to ganger bihulebetennelse og nå mycoplasmainfeksjon. Kroppen klarer ikke hente seg inn igjen mellom hver infeksjon. Hadde et håp om å få medisin hos legen i dag, men det eneste som kan hjelpe gir fosterskader. Håper det gir seg veldig snart.

Har vært sykmeldt siden oktober pga. hyperemesis. Nå kaster jeg ikke opp hver dag lenger og prøvde meg på 50% jobb i januar, men det gikk bare 2 uker fordi jeg ble så sliten og kastet opp mye mer igjen. Så nå er jeg da fulltidssykmeldt igjen... :( Sykmelding på 18. uka... Kjedelig og frustrerende. Håper fortsatt at 3. trimester kan bli bedre sånn at jeg kan jobbe i hvert fall litt før permisjon emoticon

Back
Topp