Nedtur-flermannsrom på sykehuset?

Enda flere fra Lillehammer her? D har j ikke fått m meg..når har du termin?

Sent from my iPad using BV Forum
15. mars, så jeg tilhører egentlig et annet forum:) Sikkert derfor du ikke har fått det med deg:)

Jeg hadde gjerne hatt med mannen haddr vi ikke hatt snuppa som måtte ha han hjemme. Men jeg håper jo jeg slepper å bli så lenge vil hjem så fort som mulig.

Sist fødte jeg i november. Og det var opptil flere ledige rom. Jeg og sambo og lillemor hadde et dobbeltrom for oss selv i de 6 dagene jeg var der. Så det var en drøm at det gikk å ha han der. Hadde nok fått en skikkelig svangerskaps depresjon hadde han ikke vært der. For det var en sykt tung tid. Jeg håper for deg at du får ha mannen din der. Det tror jeg stryker hele familie på fler måter.
6 dager! Er dette normalt?? Jeg trodde de var bare et par dager jeg...

Huff, jeg skjønner godt at du synes det er nedtur altså.

På St. Olavs får du enerom uansett om du ligger på barsel (selve sykehuset) eller på pasienthotellet. Får vi ikke plass på hotellet så drar jeg bare hjem. Dro hjem med nummer to før hun var 24 timer. Barsel har bare en bitteliten seng til far og jeg følte meg så bra form og visste hva jeg gikk til uansett.

Men får vi plass på hotellet så skal jeg være begge de to døgnene jeg får :) Mannen må jo være hjemme hos de to andre, men så fort de er i barnehagen skal han komme å tilbringe verdifull tid med sitt yngste avkom :)

Med første mann fødte jeg på ringerike sykehus i september, det var helt kaos inne på føden... Hadde nesten ikke fått ut barnet før jeg måtte ut av fødestuen og inn på 3 manns-rom der det lå 2 stk som hadde født 2 dager før meg..
Jeg ble helt satt ut for vi kunne jo ikke være inne på rommet p.g.a de som allerede var der ville ha ro...Så jeg tørte jo ikke og være der, så vi bare gikk inn på stuen og var der..akkurat født, akkurat sydd ganske mye,litt sjokk og litt glad..Det ble ikke noe koselig føde opplevelse for meg, for jeg var så alene der..syns ikke jeg fikk så mye tilsyn med amming å sånn.. Mannen kunne jo ikke være der p.g.a de andre på rommet..DRITT....Håper det ikke blir sånn denne gangen?:(

6 dager! Er dette normalt?? Jeg trodde de var bare et par dager jeg...
Nei. Det er ikke normalt. ;-) vi hadde litt gulsott og hun måtte ta masse prøver. Fikk grene meg til å dra hjem dag 6. Men måtte tilbake til sykhuset hver dag i 4 dager til for å ta masse prøver. Men det gikk fint. Og skal velge igjen å heller dra inn hver dag enn å sove der i 6 dager! Bor bare 10.min. unna sykhuset.

På KK i Bergen skriver de så mye om barselavdelingen nå at det skremmer jo vettet av meg :p Sist fikk jeg tomannsrom, men lå i 6 dager uten mannen, og det var ikke gøy! Veldig nervøs for hvordan det blir denne gangen..

De kan vel ikke holde på en hvis det ikke er noen komplikasjoner? Isåfall drar jeg bare hjem hvis ikke han får være der med meg...

De kan vel ikke holde på en hvis det ikke er noen komplikasjoner? Isåfall drar jeg bare hjem hvis ikke han får være der med meg...
Jeg fikk nok lov. Men man føler seg kriminell og som dårlig mor om man ikke blir som de anbefaler

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Beg lå ei uke etter igangsetting på tomansrom... Gubben kom og gikk og etter fødsel var æ på tomansrom for d va fullt men fikk til lutt alenerim men så ingen grunn t å ha gubben der over natta... Vi drog hjem etter to tre dager. Fødte på ahus og fikk god oppfølgning så håper på d samme nå oxo

Leste en tråd om emnet i Februargruppen. Kjente jeg ble veldig skuffet. Jeg har sykehusskrekk og vi venter vårt første barn. Det siste jeg har tenkt på er at mannen ikke kan være hos oss hele tiden de første dagene :( Skal føde på Lillehammer og de har to familierom. Kan bare regne med at de er opptatte når jeg skal inn. Beklager syting men dette var en skikkelig nedtur :(
Hei sniker litt fra en annen gruppe, men jeg fikk min føsrte i 2012 og vi fikk et enkeltrom der de la inn madrass til mannen slik at han kunne være der med oss:) jeg liker ikke sykehus selv og sa ifra om at jeg ville ha mannen der og det prioriterte di:) dette var også på Lillehammer:) håper du får samme opplevelse:)

Skjønner at det er tungt uten å kunne ha mannen der. Sist fødte jeg på riksen og der får heller ikke far være på barsel hele tiden. Men fra 07 om morningen til kl 14 og fra 16 til kl 22. Dette var veldig deilig for oss begge egentlig. Mannen var sliten han også og fikk da dra hjem og sove ut og ordne hjemme litt. Jeg fikk kjempegod hjelp på barsel, de kom så fort jeg ringte på og hjalp meg. Tok til og med Johan ut noen timer så jeg ut nabodama fikk barnefri noen timer på natten og sov noen timer
Så føder der en gang til. Var herlig med all hjelp, og godt å ha alenetid også.
Det deiligste var at det kun var far og søsken som fikk komme inn på barsel så mann fikk ro!
De som jo ber på barsel er der for deg og babyen så bruk de!!! Det er mitt råd

Sent from my iPhone using BV Forum

Skjønner at det er tungt uten å kunne ha mannen der. Sist fødte jeg på riksen og der får heller ikke far være på barsel hele tiden. Men fra 07 om morningen til kl 14 og fra 16 til kl 22. Dette var veldig deilig for oss begge egentlig. Mannen var sliten han også og fikk da dra hjem og sove ut og ordne hjemme litt. Jeg fikk kjempegod hjelp på barsel, de kom så fort jeg ringte på og hjalp meg. Tok til og med Johan ut noen timer så jeg ut nabodama fikk barnefri noen timer på natten og sov noen timer
Så føder der en gang til. Var herlig med all hjelp, og godt å ha alenetid også.
Det deiligste var at det kun var far og søsken som fikk komme inn på barsel så mann fikk ro!
De som jo ber på barsel er der for deg og babyen så bruk de!!! Det er mitt råd

Er desverre ikke alle som jobber som mener det er greit man spør om ting. Da jeg lå på barsel var det ikke lett å få hjelp. Å det var kjempe få der. Mange ledige rom. Likevel fikk jeg frekke og spydige svar. Og mange hadde ikke gidd til å.høre ferdig spørsmålene mine engang før de ga et kort svar å gikk. SÅÅ glad mannen min var der å kunne hjelpe meg gjennom frustrasjonene og tårene over hvordan de var mot meg. (Riktignok ikke ALLE , men flere av dem) Kristiansand sykehus.

Er desverre ikke alle som jobber som mener det er greit man spør om ting. Da jeg lå på barsel var det ikke lett å få hjelp. Å det var kjempe få der. Mange ledige rom. Likevel fikk jeg frekke og spydige svar. Og mange hadde ikke gidd til å.høre ferdig spørsmålene mine engang før de ga et kort svar å gikk. SÅÅ glad mannen min var der å kunne hjelpe meg gjennom frustrasjonene og tårene over hvordan de var mot meg. (Riktignok ikke ALLE , men flere av dem) Kristiansand sykehus.

Det er trist at man skal oppleve sånn oppførsel, spesielt i en slik situasjon! Barsel på riksen er super, skulle ønske alle fikk oppleve det. Og amme senteret der også!

Uff, hørtes ikke kjekt ut. Ikke rart at du fikk tårer, hadde nok følt det samme i den situasjonen. Noen folk altså!

Viss denne fødselen blir normal skal jeg hjem med en gang! Hadde haste KS med første mann å måtte ligge på sykehuset i 5-6 dager. Likte med ikke der, maste på pleierne hver dag om når jeg kunne dra hjem.. Følte jeg ikke fikk gjort noe med gutten min, de overtok mye av det første.. De hadde bare et familie rom ellers bare dobbelt/trippel rom, så mannen min fikk kun besøke, noe jeg syntes var veldig tungt og trist åfølte meg veldig utilpass der.. Dette var på sykehuset i Bodø.

Eg håpe virkelig på familierom, siden det er første mann. Vil jo bli prioritert til det da! Så bare krysse fingrene, selv om jeg vet det er mange med termin i Mai... Synst det er greit å ha med min kjære som støttespiller og at ham og babyen også får knytte bånd..

Sånn var det med meg også første gangen. Vi fikk på trass sove på samme rom første natta. Grunnet sv.forgigtning og hastekeisersnitt måtte jeg ligge på observasjon. De som fødte normalt kunne bo på barselhotellet sammen med mannen, men vi som faktisk hadde vært snittet, og ikke kunne gå den første dagen måtte bo på en sykehusavdeling alene med fremmede mennesker. Denne gangen føler jeg at det vil gå greiere. Mannen må hjem til jentungen, og da vet jeg at begge de to er trygge, og jeg føler meg tryggere på meg selv som mor.

Back
Topp