Nedtur-flermannsrom på sykehuset?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Leste en tråd om emnet i Februargruppen. Kjente jeg ble veldig skuffet. Jeg har sykehusskrekk og vi venter vårt første barn. Det siste jeg har tenkt på er at mannen ikke kan være hos oss hele tiden de første dagene :( Skal føde på Lillehammer og de har to familierom. Kan bare regne med at de er opptatte når jeg skal inn. Beklager syting men dette var en skikkelig nedtur :(

Skjønner jeg veldig godt! Vil ikke tenke tanken på at han ikke skal få være med. Men føler jeg har hørt at di prioriterer førstegangs til familierom... håper det kan være en trøst for oss alle! :)

Det skjønner jeg veldig godt ! Jeg hadd vært kjempe lei meg jeg også.på Fredrikstad er det anderledes og jeg er veldig glad for det, men denne gangen må jo mannen min dra å være sammen med sønnen vår også når fødselen er vel over så blir vel litt mere alene denne gangen men han håper å være hos oss første natta.

Sniker litt fra vi som prøver jeg, men jeg håper faktisk på å få rom med noen andre jeg, neste gang.. bf må jo være hjemme me snupp så da er jeg hvertfall ikke alene :)

mamma'n til Emilie ♡

Ble veldig glad for å høre at det var annerledes på fredrikstad ! Vil virkelig ikke være uten bf de første dagene, så forstår veldig godt nedturen!! Håper de prioriterer deg :)!

Sent from my iPhone using BV Forum

Her vart det ikke noe overnatting med barnefaren da vi var ilag, verken med nr 1 eller 2, blir heller ikke til at mannen skal sove der nå med nr 3. Visste ikke at dette var vanlig praksis med mindre det er snakk om prematur fødsel eller noe spesielt.

♧ Sendt fra app'en ♧

Var på Ullevål og fikk hastesnitt. Endte på dobbeltrom med ei i samme situasjon. Var temmelig slitsomt de to første nettene. Nok med at man skal kose, amme og trøste når de gråter, men når din først sovner, så våkner "naboungen".
men så fikk vi barselshotellrom, og der kunne kjæresten være med oss dag og natt. det var deilig det

Skjønner nedturen, hadde selv blir nedfor. Jeg skal selv ha med ma'en når jeg føder, regner med å bare dra rett til barselhotellet hvis han ikke får være på sykehuset. Men ser her at det er lurt å sjekke opp på forhånd, slik at jeg ikke får sjokk og panikk...

Så godt å høre at flere ville hatt med mannen. Følte et lite sekund at jeg kanskje er litt hjelpeløs som ikke takler tanken alene.. Hadde det vært alenerom er det en ting, men en eller flere ukjente rundt i en sliten og usikker fase er jeg spent på. Jeg er så dårlig til å si ifra hvis det er noe så jeg regner med jeg kommer til å la strikken tøyes til den slår tilbake på meg selv :( Redd for å være til bry også, både for personell og romkamerater. Huff.. Må nok bli med på en omvisning på sykehuset ganske snart slik at jeg får tøylet tankene her gitt :p

Synes det høres rart og trist ut. Pappa er jo også viktig, både for barn og mor og burde ikke ha begrensninger på besøk. Vi skal heldigvis ha eget rom med dobbelseng, til og med dobbelseng i føderommet :)

Dårlig at slikt ikke blir tilrettelagt i våre dager!!!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jeg hadde gjerne hatt med mannen haddr vi ikke hatt snuppa som måtte ha han hjemme. Men jeg håper jo jeg slepper å bli så lenge vil hjem så fort som mulig.

Sist fødte jeg i november. Og det var opptil flere ledige rom. Jeg og sambo og lillemor hadde et dobbeltrom for oss selv i de 6 dagene jeg var der. Så det var en drøm at det gikk å ha han der. Hadde nok fått en skikkelig svangerskaps depresjon hadde han ikke vært der. For det var en sykt tung tid. Jeg håper for deg at du får ha mannen din der. Det tror jeg stryker hele familie på fler måter.

Mannen sov begge nettene på sykehuset sist, hadde jeg måtte vært på flermansrom hadde jeg dratt hjem. Jeg deler ikke rom med andre etter fødselen. Det gjelder nå også.

Leste en tråd om emnet i Februargruppen. Kjente jeg ble veldig skuffet. Jeg har sykehusskrekk og vi venter vårt første barn. Det siste jeg har tenkt på er at mannen ikke kan være hos oss hele tiden de første dagene :( Skal føde på Lillehammer og de har to familierom. Kan bare regne med at de er opptatte når jeg skal inn. Beklager syting men dette var en skikkelig nedtur :(

Har de bare to familierom???uææææ, j skal også føde der, har virkelig ikke tenkt tanken...havner j på rom med flere blir det rett hjem fort som f... Vi venter også vårt første barn, så hadde ikke tenkt tanken på at sykehusoppholdet var noe man må bekymre seg for å....haff....nedtur ja!

Sent from my iPad using BV Forum

Har de bare to familierom???uææææ, j skal også føde der, har virkelig ikke tenkt tanken...havner j på rom med flere blir det rett hjem fort som f... Vi venter også vårt første barn, så hadde ikke tenkt tanken på at sykehusoppholdet var noe man må bekymre seg for å....haff....nedtur ja!

Før hadde de bare 1 familierom, men de har jo akkurat omrokkert og har nå 2 familierom, 2 enerom og resten av de 14 sengeplassene er på flermannsrom opp til 4 mødre. Blir nok kniving om de 4 eksklusive rommene, spørs om vi må ta med sjekkheftet og ta en Johnny Henriksen fra Lillyhammer :p

Må jo si at jeg gruer meg nesten mer til tiden på barsel nå enn selve fødselen, tenk hvis det blir HS/KS og jeg må være der i en uke..? *besvimer* :p

Jeg skal også føde på Lillehammer, og håper så klart på å få familierom. Har vært innlagt på sykehus to ganger før, men da på enerom pga. infeksjon.
Skjønner godt at du synes det er kjipt, men det kan jo hende du er heldig. Jeg krysser hvertfall fingrene på at jeg slipper å dele rom med noen. Det er jo litt tilfeldigheter som avgjør det, er du heldig så er det ingen andre som føder samme dag som deg en gang:)

Satser på at det ordner seg for deg, spesielt siden du ikke skal føde samtidig som meg:P

Redd for å være til bry også, både for personell og romkamerater

Dette har jeg kjent på begge gangene! Under fødsel nr 2, kvidde jeg meg til å spørre etter lystgass (visste fra nr 1 at den hadde god effekt) og etter begge fødslene var jeg veldig redd for å ringe på å be om å få smertestillende for etterriene. I tillegg fikk jeg ikke god nok hjelp til å amme nr 1 (han hadde ikke sugeevne) men jeg tror at hadde jeg pushet mer på de ansatte, så hadde det sikkert gått til slutt

Jeg syns det var deilig å ha de få nettene alene med bare meg og den nye babyen <3

♧ Sendt fra app'en ♧

Før hadde de bare 1 familierom, men de har jo akkurat omrokkert og har nå 2 familierom, 2 enerom og resten av de 14 sengeplassene er på flermannsrom opp til 4 mødre. Blir nok kniving om de 4 eksklusive rommene, spørs om vi må ta med sjekkheftet og ta en Johnny Henriksen fra Lillyhammer :p
Hahaha, lurt!!! Bare å krysse alt(unntatt beina) for et familierom da:) tar det først j så er j ut att til du ska inn? :)

Jeg skal også føde på Lillehammer, og håper så klart på å få familierom. Har vært innlagt på sykehus to ganger før, men da på enerom pga. infeksjon.
Skjønner godt at du synes det er kjipt, men det kan jo hende du er heldig. Jeg krysser hvertfall fingrene på at jeg slipper å dele rom med noen. Det er jo litt tilfeldigheter som avgjør det, er du heldig så er det ingen andre som føder samme dag som deg en gang:)

Satser på at det ordner seg for deg, spesielt siden du ikke skal føde samtidig som meg:P
Enda flere fra Lillehammer her? D har j ikke fått m meg..når har du termin?

Back
Topp