Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har også i dag!3 dager til toul![]()

Jeg har troen på deg, teamet ditt og spirenJa, det kan dessverre skje, spesielt viss ikkje man blir tatt seriøst. Har heldigvis Norges fremste spesialist, Jone Tronvik i teamet mitt. Ho lagar så god plan som ho kan, tilpassa meg. Kroppen var konstant alvorlig underernært og dehydrert sist, og på slutten steig lever- og nyrevediane raskt. Holdt ut til veke 35, så klarde/kunne eg ikkje meir. Hadde mista over 30% kroppsvekt og blitt undervektig da. Var til jordmor i dag og hadde utslag på masse ketona, tross daglig intravenøs behandling, og mista 13% kroppsvekt på 5 veker så definerast som alvorlig underernært. Igjen. Berre å holda ut, og ha trua på hjelpa eg skal få![]()

Jeg klarte ikke holde meg og har bestilt privat på mandag om 3 dager13+3 ifølge appen.
Føles som en evighet til!
Jeg var så heldig at jeg hadde en på Ullevål 8+3 (hvor hun var veldig flink til å ta bilde), inseminasjon, så de kunne "skrive meg ut av systemet".
Men hver gang et symptom er borte eller blir svakere en dag, så frykter man det verste. Satser på at man føler seg litt tryggere etter TOUL'en![]()

Forstår deg godt!Jeg klarte ikke holde meg og har bestilt privat på mandag om 3 dager
Fikk også se liv 8+1, og da er det jo veldig gode sjanser! Men har hatt MA med stopp i utviklingen rundt da så jeg er litt preget![]()
Kjære deg! Eg var 26 år og hadde ikkje høyrt om væske i nakken/nakkefold når eg møtte opp på privat tul den gang. Fekk påvist fortykka nakkefold og henvist videre til NIPT og anatomi (slapp fostervannsprøve). Skjønte ingenting av det ho snakka om og jm skremde oss med mange skumle ord, og sa at i beste fall hadde babyen vår downs syndrom. Dei vekene me venta på svar var grusome, fulle av spørsmål, tanka og tårer. Så eg forstår så godt sjokket og følelsen du har no.Toul i går, men det ble dessverre langt fra en hyggelig opplevelse var veldig stas og rørende i starten. Første gang jeg har følt at svangerskapet er ekte da jeg så den lille sprelle med armer og ben og være skikkelig aktiv. Rakk for første gang og tenke *ååå babyen min*. Men da vi så fosteret fra profil måtte jordmor få inn en kollega og de sa at nakken ikke er normal. Er bare 27 år så tanken på kromosomfeil har ikke slått meg egentlig. De skjønte ikke helt hva det var, for var kun hevelser på venstre siden av nakken og litt lenger opp enn det som er vanlig ved downs. Og var ikke vannhode for det hadde man sett på andre måter også.
Nå blir det videre undersøkelser på mandag med fostervannsprøve (tror jeg de sa). Skikkelig tung helg og jeg forbereder meg på abort
Så trist at fremtiden man har sett for seg brister! Termin i mai hadde vært heeelt perfekt og var jo akkurat det vi siktet på. I tillegg føles disse siste månedene med masse kvalme og null energi ut som waste. Også er det så klart frykten for at det kan skje igjen og at en av oss er bærere av et uheldig gen… uff!! Ønsker dere andre mer lykke til!

Så godt med sånne solskinnshistorier, takk for at du delerKjære deg! Eg var 26 år og hadde ikkje høyrt om væske i nakken/nakkefold når eg møtte opp på privat tul den gang. Fekk påvist fortykka nakkefold og henvist videre til NIPT og anatomi (slapp fostervannsprøve). Skjønte ingenting av det ho snakka om og jm skremde oss med mange skumle ord, og sa at i beste fall hadde babyen vår downs syndrom. Dei vekene me venta på svar var grusome, fulle av spørsmål, tanka og tårer. Så eg forstår så godt sjokket og følelsen du har no.
Alt var heilt normalt med babyen vår, og har i dag ein frisk, dyktig og flott 4-åring.
TUL er til nettopp for å avdekka eller avkrefta sånt, og sjølv om det stort sett går fint er det nokon som får denne tøffe beskjeden som fører til masse usikkerheit.
Kryssar fingrane for deg, og sender deg ein god klem! Forstår at du går i krisemodus, men ikkje mist håpet heilt. Du kan fortsatt få ein frisk baby i mai!![]()

Kjære deg! Eg var 26 år og hadde ikkje høyrt om væske i nakken/nakkefold når eg møtte opp på privat tul den gang. Fekk påvist fortykka nakkefold og henvist videre til NIPT og anatomi (slapp fostervannsprøve). Skjønte ingenting av det ho snakka om og jm skremde oss med mange skumle ord, og sa at i beste fall hadde babyen vår downs syndrom. Dei vekene me venta på svar var grusome, fulle av spørsmål, tanka og tårer. Så eg forstår så godt sjokket og følelsen du har no.
Alt var heilt normalt med babyen vår, og har i dag ein frisk, dyktig og flott 4-åring.
TUL er til nettopp for å avdekka eller avkrefta sånt, og sjølv om det stort sett går fint er det nokon som får denne tøffe beskjeden som fører til masse usikkerheit.
Kryssar fingrane for deg, og sender deg ein god klem! Forstår at du går i krisemodus, men ikkje mist håpet heilt. Du kan fortsatt få ein frisk baby i mai!![]()