14 dager til toul 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

13+3 ifølge appen.18 dager her også! Alt for lenge til
Hvor langt er du da? Jeg blir å være 13+2. Trøster meg med at man kanskje ser mer da.

Ååååå herlighet du er fader meg en superhelt som klarer å går igjennom dette for å oppnå livets gave9 daga til TOUL, og innleggelse av Hickman-kateter (sånn som forrige svangerskap). Grua meg til begge deler. Redd for avvik på ultralyd, og redd for smerten ved innlegging av Hickman. Fekk traumer frå første gang dei fjerna det sist (måtte legge inn to gonger), men heldigvis blitt lova beroligande. Berre dumt eg veit korleis prosessen er, og smertene etterpå. Vondt å spy med ferskt innlagt kateter og ferske sting, og eg spyr jo 50-60 gonger i døgnet 24/7. Alvorlig hyperemesis er ikkje for dei svake, og dagane er lange og tunge. Dei 7 siste vekene har vore dei lengste i mitt liv trur eg![]()
Jeg vet ikke hva Hickman-kateter er, men høres helt ubeskrivelig ut det du har/skal igjennom og med alvorlig hyperemesis i tillegg
Jeg er ikke troende, men ber til universet om at du får slippe så mye som mulig av disse smertene og kvalmen
Mange varme tanker til deg 

Åh herlighet, begynna å grina av sånne ord - tusen takkÅåååå herlighet du er fader meg en superhelt som klarer å går igjennom dette for å oppnå livets gaveJeg vet ikke hva Hickman-kateter er, men høres helt ubeskrivelig ut det du har/skal igjennom og med alvorlig hyperemesis i tillegg
Jeg er ikke troende, men ber til universet om at du får slippe så mye som mulig av disse smertene og kvalmen
Mange varme tanker til deg
![]()

Herlighet du fortjener alle gode ord og heiarop i hele verden, enn at du er på runde 3 med dette?!Åh herlighet, begynna å grina av sånne ord - tusen takk
Hickman er eit sentralt venekateter som dei “tunnelerer” inn via halsen før den blir lagt inn til ei stor vene i brystet og sydd fast. Får medisin, reernæring og vitamin/tilskudd gjennom den. Tredje HG-svangerskap fra veke 4 til fødsel (dei rekna med samme forløp no, er allerede verre enn forrige som blei diagnotisert som veldig alvorlig tilfelle). Hadde Hickman sist også, grua meg til prosedyren samtidig som eg er takknemlig fordi det reddar faktisk liv![]()
Ja det er jo utrolig bra at teknologien er sånn at man kan få livsviktig medisin, næring og tilskudd slik, men finnes det noe som helst som hjelper deg mot selve kvalmen/oppkast da? Klarer du å gjøre noe om dagen eller er du bare sengeliggende?
Det er så utrolig urettferdig at noen må igjennom svangerskap med HG 
Uff så forferdelig med såppass alvorlig hg og at du klarer å gå gjennom det for 3. gang! All tenkelig omsorg til degÅh herlighet, begynna å grina av sånne ord - tusen takk
Hickman er eit sentralt venekateter som dei “tunnelerer” inn via halsen før den blir lagt inn til ei stor vene i brystet og sydd fast. Får medisin, reernæring og vitamin/tilskudd gjennom den. Tredje HG-svangerskap fra veke 4 til fødsel (dei rekna med samme forløp no, er allerede verre enn forrige som blei diagnotisert som veldig alvorlig tilfelle). Hadde Hickman sist også, grua meg til prosedyren samtidig som eg er takknemlig fordi det reddar faktisk liv![]()
snakket med en for noen år siden som prøvde på søsken for barnet sitt og fikk alvorlig HG svangerskap nr 2. Det endte med senabort i uke 17 fordi hun holdt på å dø av ernæringsmangel, nyresvikt og elektrolyttforstyrrelser (fikk hjerteproblemer). De mest alvorlige tilfellene skal man virkelig være obs på! Høres ut som du får veldig god hjelp heldigvis 
Tusen takk! Tredje runde ja (og uten tvil siste)Herlighet du fortjener alle gode ord og heiarop i hele verden, enn at du er på runde 3 med dette?!Ja det er jo utrolig bra at teknologien er sånn at man kan få livsviktig medisin, næring og tilskudd slik, men finnes det noe som helst som hjelper deg mot selve kvalmen/oppkast da? Klarer du å gjøre noe om dagen eller er du bare sengeliggende?
Det er så utrolig urettferdig at noen må igjennom svangerskap med HG
![]()
ingenting som hjelper direkte på kvalmen og oppkast nei, utrulig fortvilande. Men daglig væske sørga for at kroppen ikkje kjem totalt skeivt ut med elektrolytta. Dessverre veit eg av erfaring at det blir meir krevande og verre til lenger ut i svangerskap eg kjem. Fordi babyen kreve meir og meir (energi og næring). Så berre å bita tennene sammen og holda fast på håpet, finna styrken 
Ja, det kan dessverre skje, spesielt viss ikkje man blir tatt seriøst. Har heldigvis Norges fremste spesialist, Jone Tronvik i teamet mitt. Ho lagar så god plan som ho kan, tilpassa meg. Kroppen var konstant alvorlig underernært og dehydrert sist, og på slutten steig lever- og nyrevediane raskt. Holdt ut til veke 35, så klarde/kunne eg ikkje meir. Hadde mista over 30% kroppsvekt og blitt undervektig da. Var til jordmor i dag og hadde utslag på masse ketona, tross daglig intravenøs behandling, og mista 13% kroppsvekt på 5 veker så definerast som alvorlig underernært. Igjen. Berre å holda ut, og ha trua på hjelpa eg skal fåUff så forferdelig med såppass alvorlig hg og at du klarer å gå gjennom det for 3. gang! All tenkelig omsorg til degsnakket med en for noen år siden som prøvde på søsken for barnet sitt og fikk alvorlig HG svangerskap nr 2. Det endte med senabort i uke 17 fordi hun holdt på å dø av ernæringsmangel, nyresvikt og elektrolyttforstyrrelser (fikk hjerteproblemer). De mest alvorlige tilfellene skal man virkelig være obs på! Høres ut som du får veldig god hjelp heldigvis
![]()