Vettskremt83
Flørter med forumet
Lykke til i dag!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til i dag!
Det skjønner jeg godt. Ble selv veldig stresset, kom på første ultralyd da jeg trodde jeg skulle være ca 6+3, fikk beskjed at jeg var 5+ et eller annet, og at de ikke så hjerteslag… fikk en klump i magen, og skulle komme tilbake ti dager senere. Da ble jeg plutselig målt til 7+5 og fint hjerteslag. Så da ble jeg satt frem igjen. Merkelig. Er fremdeles ikke helt rolig så har bestilt en privat ultralyd 3. november.Takk for svar. Godt å vite at det kan være normalt å bli satt tilbake, for jeg har selvsagt nå ekstrem redsel for at noe er galt og at blåbæra ikke lever mer. Jeg ønsker ikke på meg kvalme liksom, men har så lite symptomer ellers at jeg til og med tok en ny test i går for å være sikker. Blir lenge å vente til onsdag merker jeg.
Så bra at alt var i orden på andre UL da! Krysser fingre for at du blir mer beroliget etter 3. november!Det skjønner jeg godt. Ble selv veldig stresset, kom på første ultralyd da jeg trodde jeg skulle være ca 6+3, fikk beskjed at jeg var 5+ et eller annet, og at de ikke så hjerteslag… fikk en klump i magen, og skulle komme tilbake ti dager senere. Da ble jeg plutselig målt til 7+5 og fint hjerteslag. Så da ble jeg satt frem igjen. Merkelig. Er fremdeles ikke helt rolig så har bestilt en privat ultralyd 3. november.
Jeg ble også satt litt frem og tilbake sist gang. De forklarte det med at frøet vokser veldig i rykk og napp i starten. Og så kan jeg tenke meg at det ikke alltid er like lett å treffe nøyaktig med ultralydgreiene. Jordmoren nå sist målte først 7+3, men da jeg sa «åå jeg har regnet meg frem til 7+2», flyttet hun markøren biiiiiittelitt, som da viste 7+2, og satt den der i stedetDet skjønner jeg godt. Ble selv veldig stresset, kom på første ultralyd da jeg trodde jeg skulle være ca 6+3, fikk beskjed at jeg var 5+ et eller annet, og at de ikke så hjerteslag… fikk en klump i magen, og skulle komme tilbake ti dager senere. Da ble jeg plutselig målt til 7+5 og fint hjerteslag. Så da ble jeg satt frem igjen. Merkelig. Er fremdeles ikke helt rolig så har bestilt en privat ultralyd 3. november.
Sikkert ikke alltid like lett å se hvilken millimeter man skal sette den på når det er så smått
Virker som utregningen din stemte likevel da? 
Det er betryggende å høre at det er lett å ta feil, for min del ble det en stress faktor. Men godt å høre at det ikke nødvendigvis er noe å stresse over. Er jo små marginer. Ja stemmer så og si på en prikk med menstermin den siste målingen, så det bør jo være bra. Men gleder meg til 3. november, håper jeg får noen mer klare svar da. Da er jeg et sted i uke 9 eller 10.Jeg ble også satt litt frem og tilbake sist gang. De forklarte det med at frøet vokser veldig i rykk og napp i starten. Og så kan jeg tenke meg at det ikke alltid er like lett å treffe nøyaktig med ultralydgreiene. Jordmoren nå sist målte først 7+3, men da jeg sa «åå jeg har regnet meg frem til 7+2», flyttet hun markøren biiiiiittelitt, som da viste 7+2, og satt den der i stedetSikkert ikke alltid like lett å se hvilken millimeter man skal sette den på når det er så smått
Virker som utregningen din stemte likevel da?
![]()
Heldig!! Gleder meg til det bare er en dag igjen for meg og, haha!