Nedtelling til uke 12

To uker❤️
Men.. er man virkelig «et hakk» tryggere? Vil ikke skremme/skape dårlig stemning her nå, men jeg vet om ei som mistet i uke 14, og hun er sikkert ikke den eneste.. :confused: jeg tenkte egentlig at uke 22 var et mer «sikkert» merke, da det er en sjans for at barnet kan reddes dersom det blir født tidlig?
Egentlig er det mer oppmuntrende, for det er jo ikke sånn at det skjer noe magisk ved overgangen 11+6 - 12+0, men risikoen for abort minker gradvis gjennom første trimester, og ved 12 uker er den veldig veldig lav. Men også ved 10 og 11 uker er det mye mindre sannsynlig at det skjer noe enn ved 6 uker for eksempel. Selvsagt har man aldri noen garanti..
Har du sett den Miscarriage probability chart? Det er linka til den i en annen tråd her inne. Den er fin synes jeg :)

To uker❤️
Men.. er man virkelig «et hakk» tryggere? Vil ikke skremme/skape dårlig stemning her nå, men jeg vet om ei som mistet i uke 14, og hun er sikkert ikke den eneste.. :confused: jeg tenkte egentlig at uke 22 var et mer «sikkert» merke, da det er en sjans for at barnet kan reddes dersom det blir født tidlig?
Det er et fåtall som mister etter uke 12, men det skjer jo. Mange som også «mister» i uke 14 har egentlig mistet for lenge siden. Altså at fosteret døde feks i uke 8-9, men oppdaget i uke 12-14. Det er egentlig ikke noe sikkert merke for når det er trygt. Du må enten bestemme deg for å uroe deg litt hele graviditeten (for det går fint an) eller slippe følelsene fri og nyte at du per nå er gravid og tenke at det mest sannsynlig går bra. Jeg anbefaler det siste :) :Heartred

Okei. :Heartred Jeg mente ikke noe slemt med det altså, og jeg beklager hvis jeg fornærmet noen. Jeg prøver ikke å være pessimistisk og ekkel, men jeg tror jeg er generelt kanskje mer nervøs enn de fleste her inne rundt dette svangerskapet. Beundrer dere som klarer å bare bestemme dere for å tenke positivt.:Heartred Stå på.:love017

Okei. :Heartred Jeg mente ikke noe slemt med det altså, og jeg beklager hvis jeg fornærmet noen. Jeg prøver ikke å være pessimistisk og ekkel, men jeg tror jeg er generelt kanskje mer nervøs enn de fleste her inne rundt dette svangerskapet. Beundrer dere som klarer å bare bestemme dere for å tenke positivt.:Heartred Stå på.:love017
Jeg er som deg innerst inne, og slet veldig med å knytte meg til fosteret forrige graviditet fordi det kan jo alltids skje noe, men denne gangen har jeg bestemt meg for å ta hver dag som en ny milepæl :happy:
Man blir skuffet hvis det skjer noe uansett, så hvorfor ikke glede seg over alt det positive i tillegg?

20 dager. Var på sjekk hos legen idag etter å ha mistet endel av symptomene mine. Var helt sikker på at det var MA. Men tok ultralyd utenpå og fang et bankende hjerte og en liten aktiv klump❤️ Så da holder jeg på håpet om at det går bra❤️

Jeg er som deg innerst inne, og slet veldig med å knytte meg til fosteret forrige graviditet fordi det kan jo alltids skje noe, men denne gangen har jeg bestemt meg for å ta hver dag som en ny milepæl :happy:
Man blir skuffet hvis det skjer noe uansett, så hvorfor ikke glede seg over alt det positive i tillegg?
Godt sagt. ❤️ Tenker nok det kan ha noe å gjøre at dette er min første gravididet og, kanskje det var likt for deg og sist hvis det og var din første. Men rett har du uansett. :happy:

3 uker igjen!

Back
Topp