Nedtelling til TUL

Jeg bestilte meg en time til tidlig ultralyd 23.12, slik at vi kan fortelle det til familien min på julaften. Bor langt vekk fra familien og kjekkest å kunne fortelle det når man er der syntes jeg

Ny her og med graviditet :) Til hvilken uke bestille folk tidlig ultralyd til? Samtidig bruker folk mest f.eks. Uke 6 eller 5+3? Jeg blir litt forvirret der hehe

Ny her og med graviditet :) Til hvilken uke bestille folk tidlig ultralyd til? Samtidig bruker folk mest f.eks. Uke 6 eller 5+3? Jeg blir litt forvirret der hehe
På IVF-klinikken som jeg gikk, var det anbefalt å ta TUL i uke 8, og jeg fikk time neste uke når jeg er 7+6. Ser ut som at det er bitte litt forskjell mellom ulike klinikker :)

Jeg tror begrepet «uke **» er brukt i ulike måter av ulike folk/organisasjon i Norge, så jeg personlig tror at det er tryggere å bruke «5+3».
Fastlegen min f.eks. mener 5+3 er uke 6, mens IVF-klinikken min ofte skriver uke 6 som 6+0-6+6.
Jeg bruker svenske graviditetsapp og graviditet-journal, og begge to sier uke 6 = 5+0-5+6, mens i hjemlandet mitt, uke 6 betyr alltid 6+0-6+6 :smiley-ashamed004
Det er så forvirrende! Så jeg alltid bruker «5+3».

Back
Topp