Nedtelling til TUL

Alt såg bra ut på ultralyd i dag:Heartred Babyen målte 15mm og hjerterytmen var nett som den skulle. Det var så fint å få høre hjertelyden, og at den slo så fort som den skulle. I sommer var jeg gravid, men da slo hjertet sakte og det enda med en MA. Her var alt godt nytt i dag og det var godt for to bekymra foreldre å høre:Heartred Håper dere alle får like godt nytt!

De spurte om vi hadde lyst på en ultralyd til, og det takka vi selvsagt ja til, og skal tilbake om 10 dager. Håper virkelig på like gode nyheter då!

Når skal dere på tul? Altså når i svangerskapet og hvorfor? Hv er det tidligste jeg kan gå?

Last edited:
Når skal dere på tul? Altså når i svangerskapet og hvorfor? Hv er det tidligste jeg kan gå?
Var der 7+3 for å roe nervene (bekrefte liv), og skal i 12+3 (organrettet ultralyd). Man kan se hjerteslag fra uke 6, men det anbefales å vente til fullgåtte seks uker (7+0) for at en ikke skal få et «usikkert funn» (at man ikke ser hjertet). Selv om man har stålkontroll på eggløsning kan det ta noen dager før egget fester seg, og fosteranlegget er ikke nødvendigvis helt utviklet før utgangen av uke 6. Kjedelig å uroe seg og måtte utføre ny ultralyd etter en uke hvis man drar litt for tidlig :)

Var der 7+3 for å roe nervene (bekrefte liv), og skal i 12+3 (organrettet ultralyd). Man kan se hjerteslag fra uke 6, men det anbefales å vente til fullgåtte seks uker (7+0) for at en ikke skal få et «usikkert funn» (at man ikke ser hjertet). Selv om man har stålkontroll på eggløsning kan det ta noen dager før egget fester seg, og fosteranlegget er ikke nødvendigvis helt utviklet før utgangen av uke 6. Kjedelig å uroe seg og måtte utføre ny ultralyd etter en uke hvis man drar litt for tidlig :)
Tusen takk for utfyllende svar :)

9 dager til:nailbiting: nærmer seg!
Da er jeg 7+6 i følge egen beregning. Veldig spent på hvor mye jeg evt flyttes, siden jeg egentlig ikke har peiling på når jeg ble gravid :wacky:

Mye mulig det blir en i uke 12-13 også:)

Har ordna meg to tidlig UL i dag:smiley-bounce015

2 dager
25 dager

1 dag:nailbiting:
24 dager

Back
Topp