Nedtelling til TUL,jordmor etc!

12 dager til jordmor ❤️
 
11 dager til jordmor ❤️
 
5 dager til hjertet begynner å slå :Heartred
25 dager til TUL :Heartpink
58 dager til fostermedisin :Heartblue
 
4 dager til legetime
8 dager til TUL, men skal utsette
 
10 dager til jordmor ❤️
 
4 dager til hjertet begynner å slå :Heartred
24 dager til TUL :Heartpink
57 dager til fostermedisin :Heartblue
 
Jeg bare lurer av ren nysgjerrighet, hva man gjør hos jordmor tidlig i svangerskapet? :)
Har bestilt meg legetime når jeg er 6+3 for å be om oppføring, siden vi hadde MA sist..
Men var aldri hos jordmor sist, MA ble oppdaget 11+3, fosteret var 10+5
 
Jeg bare lurer av ren nysgjerrighet, hva man gjør hos jordmor tidlig i svangerskapet? :)
Har bestilt meg legetime når jeg er 6+3 for å be om oppføring, siden vi hadde MA sist..
Men var aldri hos jordmor sist, MA ble oppdaget 11+3, fosteret var 10+5
Jeg skal dit 6+6, da skal jeg spørre om tilrettelegging på jobb, de tar vel blodprøver etc, spørsmål om levemåte etc, henvisning til OUL bestemme fødested :joyful:
 
Jeg skal dit 6+6, da skal jeg spørre om tilrettelegging på jobb, de tar vel blodprøver etc, spørsmål om levemåte etc, henvisning til OUL bestemme fødested :joyful:
Skjønner :) må ta noe blodprøver I uke 12 vet jeg, tok ikke noen før det forrige gang på meg tror jeg.. Finner man bare en jordmor man vil ha og bestiller time liksom? Tror jeg venter til jeg er over 12 uker, men er kjekt å vite :)
 
Skjønner :) må ta noe blodprøver I uke 12 vet jeg, tok ikke noen før det forrige gang på meg tror jeg.. Finner man bare en jordmor man vil ha og bestiller time liksom? Tror jeg venter til jeg er over 12 uker, men er kjekt å vite :)
Du bestiller på helsestasjonen din, så får du tildelt en jordmor der ☺️ Sist var jeg hos jordmor og alle blodprøvene de tok måtte jeg ta på nytt fordi legen sa at jordmødre ikke skulle ta blodprøver og at de ikke tok nøyaktige prøver med stikk i fingeren i stedet..
Jeg skal dit 6+6, da skal jeg spørre om tilrettelegging på jobb, de tar vel blodprøver etc, spørsmål om levemåte etc, henvisning til OUL bestemme fødested :joyful:
Jeg fikk beskjed på legekontoret at jordmødre ikke sko ta blodprøver, kun på legekontor de skal ta dem ☺️
 
Du bestiller på helsestasjonen din, så får du tildelt en jordmor der ☺️ Sist var jeg hos jordmor og alle blodprøvene de tok måtte jeg ta på nytt fordi legen sa at jordmødre ikke skulle ta blodprøver og at de ikke tok nøyaktige prøver med stikk i fingeren i stedet..

Jeg fikk beskjed på legekontoret at jordmødre ikke sko ta blodprøver, kun på legekontor de skal ta dem ☺️
Ja har kun lest på nett jeg :joyful:
 
Ja har kun lest på nett jeg :joyful:
Det er noen helsestasjoner som tar blodprøver, men legekontoret mitt måtte ta alle på nytt. På helsestasjonen fikk jeg stikk i fingeren, mens legekontoret tok vanlig blodprøve. Resultatene av prøvene var også ulike.. jeg skal kun gå til lege denne gangen fordi jordmoren jeg var hos brøt min tillit til henne og gjorde at jeg ble redd for neste kontroll. Jeg har sykehusskrekk og har ikke tillit til helsepersonell grunnet mange ulike opplevelser og møter med denne type yrker, så denne gang skal jeg gjøre det på min måte og nekter å gå til noen andre enn legen min
 
Jeg jobber nattevakter på et psykiatrisk bofellesskap, så jeg bør jo få tilrettelagt så tidlig som mulig med fare for utagering osv., også er jeg jo engstelig for at nattevaktene skal ødelegge da jeg sover lite og dårlig før/etter jobb og dagene etter jeg går av vakt :schocked028
 
Jeg jobber nattevakter på et psykiatrisk bofellesskap, så jeg bør jo få tilrettelagt så tidlig som mulig med fare for utagering osv., også er jeg jo engstelig for at nattevaktene skal ødelegge da jeg sover lite og dårlig før/etter jobb og dagene etter jeg går av vakt :schocked028

Vet ikke hvordan det blir når man jobber fast nattevakt, men hos oss blir vi tatt av nattevakter når vi er gravide, i regi av bedriftshelsetjenesten. :) Satt over til dag og aften i stedet.
 
Jeg bare lurer av ren nysgjerrighet, hva man gjør hos jordmor tidlig i svangerskapet? :)
Har bestilt meg legetime når jeg er 6+3 for å be om oppføring, siden vi hadde MA sist..
Men var aldri hos jordmor sist, MA ble oppdaget 11+3, fosteret var 10+5
Jordmor vil, samme som legen, snakke om livsstil, helse, levevaner, tanker, følelser og forventinger. Vekt, høyde, urinstix. Tja, husker ikke alt, men noe i den duren :) Her er det legetime rundt uke 6 hvor det er søknad om OUL, helsekort, blodprøver, ustix osv, og så første helsesøster rundt uke 12.
 
Back
Topp