Helseskjemaet kan du skrive ut selvSlapp av, jeg blir ikke fornærma altså Hadde noen tatt i mot meg i uke 12 så hadde jeg nok ikke følt at det var så lenge til... Men en tur innom laben for å ta litt blod føles ikke som en "ordentlig" oppfølgingstime for meg. Hverken vekt eller blodtrykk ble målt, og jeg har heller ikke fått helsesjemaet mitt.
Nå har jeg heldigvis en ganske sunn livsstil, men hvis det ikke var tilfellet så synes jeg at det er litt sent å få hjelp og veiledning først i uke 16.
Men for all del, så heldige vi er her i Norge - både med tanke på svangerskapsoppfølging og veldig mange andre ting!
Jeg tviler ikke på at helsestasjonene gjør så godt de kan med de ressursene man har
Men samtidig så synes jeg at 4 ukers ventetid er lenger enn hva man bør forvente, når offentlige sider på nett skriver at man bør kunne forvente time innen en uke... på legesenteret tok jeg bare blodprøver, så som førstegangsgravid føler jeg at jeg har fått liten veiledning i hvordan svangerskapsomsorgen fungerer her hvor jeg bor Men men, det går vel helst bra allikevel!
Har erfart at de som roper høyest ofte får hjelp først, så det kan jo være greit å si at du må ha en kontroll hos legen før for å ta vekt og blodtrykk.