Nedtelling til TUL,jordmor etc!

Slapp av, jeg blir ikke fornærma altså ;) Hadde noen tatt i mot meg i uke 12 så hadde jeg nok ikke følt at det var så lenge til... Men en tur innom laben for å ta litt blod føles ikke som en "ordentlig" oppfølgingstime for meg. Hverken vekt eller blodtrykk ble målt, og jeg har heller ikke fått helsesjemaet mitt.

Nå har jeg heldigvis en ganske sunn livsstil, men hvis det ikke var tilfellet så synes jeg at det er litt sent å få hjelp og veiledning først i uke 16.
Men for all del, så heldige vi er her i Norge - både med tanke på svangerskapsoppfølging og veldig mange andre ting!
Helseskjemaet kan du skrive ut selv ;)

Jeg tviler ikke på at helsestasjonene gjør så godt de kan med de ressursene man har :)
Men samtidig så synes jeg at 4 ukers ventetid er lenger enn hva man bør forvente, når offentlige sider på nett skriver at man bør kunne forvente time innen en uke... på legesenteret tok jeg bare blodprøver, så som førstegangsgravid føler jeg at jeg har fått liten veiledning i hvordan svangerskapsomsorgen fungerer her hvor jeg bor :) Men men, det går vel helst bra allikevel!

Har erfart at de som roper høyest ofte får hjelp først, så det kan jo være greit å si at du må ha en kontroll hos legen før for å ta vekt og blodtrykk.

Helseskjemaet kan du skrive ut selv ;)

Har erfart at de som roper høyest ofte får hjelp først, så det kan jo være greit å si at du må ha en kontroll hos legen før for å ta vekt og blodtrykk.

Bare det å vite at helseskjemaet kan fylles ut selv hadde jo vært en hjelp for den som aldri har gjort dette før! (Takk ;) ).
Jeg kommer nok aldri til å bli den som skriker høyest, og det burde man vel heller ikke trenge... Vet jeg er litt idealist her nå, men synes det burde finnes et "rettferdig" tilbud til alle, uavhengig av hvor man bor i dette landet.

Jeg tror vel jeg er løsningsorientert nok til å finne ut av mye av det jeg lurer på på egenhånd, men har såklart spørsmål jeg gjerne skulle luftet med en fagperson :)

41 dager til OUL :Heartpink

2 dager til 12+0
47 dager til OUL

36 dager til OUL ❤
42 dager til jordmor :p
44 dager til halvveis :eek:

5 dager til 1. legetime
7 dager til TUL (nr.5)

11 dager til jordmortime
37 dager til OUL
41 dager til halvveis
:love2