Nedtelling til tidlig ultralyd

J_1990

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Vi er sikkert flere som skal på tidlig ultralyd!


Jeg får det i det offentlige pga 2 tidligere MA.
Har fått time den 22 juli så i dag er det 25 dager til, håper tiden går fort ;)

Flere som har fått time til tidlig ultralyd?
Eller skal dere gå privat?
 
Jeg har hatt en liten blødning og spotting, så jeg skal ta privat 1. juli. 4 dager til! Er veldig spent på om det er noe liv der. Er da 6+2, og har menstermin 25. februar, men fikk sen positiv test, så regner med at terminen kanskje blir flyttet over i mars. Håper befruktningen ikke skjedde så lenge etter antatt at de ikke ser noe på ultralyden :dead:
 
Jeg har tenkt til å gå privat, men vet ikke helt når. Sist gikk jeg 6+6 og da ble det mistanke om MA som stemte. Prøver å vente så lenge som mulig, med tanke på sjansene for å se hjerteslag, samtidig som jeg begynner å bli veldig nervøs (5+1 i dag). :( Noen som har tips til når det er lurt? Hvis alt er bra så skal jeg uansett ta en til rundt uke 12. :happy:
 
Jeg er fram og tilbake på dette med TUL. Jeg vil ikke før 8 uker ca, helst...men da er det jo midt i fellesferien. Jeg skal på første kontroll hos fastlegen tidlig i august, og da har han sagt vi kan se med UL. Sååååå prøver å slå meg til ro med det. Er nesten 11 uker da...
 
Har også blitt henvist til offentlig tidlig ultralyd pga SA de to forrige gangene jeg har vært gravid. Det er 15. Juli, da er jeg akkurat 7 uker på vei. Både gruer og gleder meg, håper sånn at det går bra denne gangen!
 
Har time til tul første uken i august. Er da rett over ti uker på vei:)
Har ingen historikk med abort eller andre kjente risikofaktorer, så jeg får vel ikke noe offentlig?
 
Ferdig på ultralyd nå, og det var dessverre en abort.:(Nesten alt var ute. Så da er det bare å vente på ny prøveperiode igjen. :( Lykke til videre dere andre i gruppa :Heartred
 
Ferdig på ultralyd nå, og det var dessverre en abort.:(Nesten alt var ute. Så da er det bare å vente på ny prøveperiode igjen. :( Lykke til videre dere andre i gruppa :Heartred

Så utrolig trist!! Føler med deg! God klem til deg :Heartred
 
Her blir det privat siden det er første gangen jeg er gravid og ikke noe tilsier at jeg skal ha krav på henvisning til offentlig TUL. Så jeg har ringt i dag både til Volvat og en kvinnehelseklinikk for å spørre om bl.a ventetid. Men pga ferieavvikling var det ikke mulig å få TUL før langt uti august! :nailbiting:
Så her må jeg og mannen smøre oss med tålmodighet til 25/8, og da nærmer vi oss også slutten av første trimester. Satser på at ordtaket "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" viser seg gjeldende:angelic::Heartpink:joyful:
 
Her blir det privat siden det er første gangen jeg er gravid og ikke noe tilsier at jeg skal ha krav på henvisning til offentlig TUL. Så jeg har ringt i dag både til Volvat og en kvinnehelseklinikk for å spørre om bl.a ventetid. Men pga ferieavvikling var det ikke mulig å få TUL før langt uti august! :nailbiting:
Så her må jeg og mannen smøre oss med tålmodighet til 25/8, og da nærmer vi oss også slutten av første trimester. Satser på at ordtaket "Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves" viser seg gjeldende:angelic::Heartpink:joyful:

Vi skal på TUL samme dag! Da er jeg rett over 12 uker om menstermin stemmer. Litt deilig med en sånn «midt i mellom» ultralyd, så blir det ikke såå lenge til OUL :)
 
Vi skal på TUL samme dag! Da er jeg rett over 12 uker om menstermin stemmer. Litt deilig med en sånn «midt i mellom» ultralyd, så blir det ikke såå lenge til OUL :)
Åhh, så moro!! Også har du jo et veldig godt poeng som ikke jeg har tenkt over, med at det blir en type "midt i mellom"-ultralyd ja:joyful: Har bare tenkt at det virker sååååå lenge til, men til gjengjeld blir jo ikke ventetiden til OUL fullt så lang selvfølgelig :hello2 I følge menstermin skal jeg være ca 12+1 da også, hvis jeg regnet riktig nå (men ble usikker siden hu jeg snakka med såvidt nevnte noe om uke 11, og jeg enda sliter med å forstå denne svangerskapstellinga):hilarious: Vel vel, vi får tro det blir verdt ventetiden uansett:Heartred Så skal det bli fint å få en mer presis termindato og pinpointet hvor langt jeg faktisk er på vei:wacky:
 
Har time til NIPT og da UL i midten av august :)
Da er jeg 10 uker. Tok ikke tidlig med de to første, kun ordinær og 3D i uke 30 ca :) men nå vil vi være helt 100% sikre på at alt er bra, spesielt mtp vaksina som ble tatt i dpo land :bag::angelic:
 
Har time til tul 21//7 :) Litt over to uker til og jeg er så utålmodig! Vil bare se ett hjerte slå, eller så vil jeg bare få ut «dritten» :confused:
 
Er 6+2 i dag! (Ivf)
Har hatt tre ultralyder fra natt til søndag og mandagsmorning da jeg blødde så EKSTREMT mye og de ikke kunne finne ut av det. Hjerta slo like godt på alle tre ultralydene. Alt såg veldig fint ut, heldigvis. Blødningen sluttet helt mandagskveld. Ny kontroll på fredag! har på følelsen at dette kommer til å gå bra ❤️
 

Vedlegg

  • 9588DB1B-593E-4785-95A9-966CF2BF30D2.jpeg
    9588DB1B-593E-4785-95A9-966CF2BF30D2.jpeg
    136,8 KB · Visninger: 51
Back
Topp