Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, det jeg har tenkt også, og litt derfor jeg skriver "dager til 14+0" (er det som står vi teller ned til i første posten). Husker fra forrige svangerskap at jordmor talte fra 13+0 som andre trimester, men blir forvirra av alle forskjellige apper og nettsiderMen da er du ifølge norsk inndeling av trimester (nhi) allerede i 2 trimester Regnes fra 13+0 (svangerskapsuke 14) til 25+0 (svangerskapsuke 26). Helt siden legen her i forumet ‘licath’ nevnte det for meg (har alltid trodd det var fra 14+0 pga appene som ikke er norske) så har jeg regnet fra 13+0 og norsk inndeling
Ja sant. Skjønner jeg veldig godt forvirra sjøl her innimellomJa, det jeg har tenkt også, og litt derfor jeg skriver "dager til 14+0" (er det som står vi teller ned til i første posten). Husker fra forrige svangerskap at jordmor talte fra 13+0 som andre trimester, men blir forvirra av alle forskjellige apper og nettsider
Men på nhi står det "Første trimester er fra siste menstruasjon fram til og med svangerskapsuke 13. Andre trimester er fra svangerskapsuke 14 til og med svangerskapsuke 26. Tredje trimester er fra svangerskapsuke 27 og ut svangerskapet." Nøkkelordet her er vel "til og med uke 13 og til og med uke 26" altså 14+0 og 27+0.Men da er du ifølge norsk inndeling av trimester (nhi) allerede i 2 trimester Regnes fra 13+0 (svangerskapsuke 14) til 25+0 (svangerskapsuke 26). Helt siden legen her i forumet ‘licath’ nevnte det for meg (har alltid trodd det var fra 14+0 pga appene som ikke er norske) så har jeg regnet fra 13+0 og norsk inndeling
Nei Svangerskapsuke 14 betyr at du har fullgått 13 uker, også plusser man på dager. Er du 13+2 er du altså 2 dager inn i svangerskapsuke 14.Men på nhi står det "Første trimester er fra siste menstruasjon fram til og med svangerskapsuke 13. Andre trimester er fra svangerskapsuke 14 til og med svangerskapsuke 26. Tredje trimester er fra svangerskapsuke 27 og ut svangerskapet." Nøkkelordet her er vel "til og med uke 13 og til og med uke 26" altså 14+0 og 27+0.
Nørs appen regner også fra uke 13+0 som 2. trimester, som er den «norske» svangerskapsappen.Nei Svangerskapsuke 14 betyr at du har fullgått 13 uker, også plusser man på dager. Er du 13+2 er du altså 2 dager inn i svangerskapsuke 14.
KaosNei Svangerskapsuke 14 betyr at du har fullgått 13 uker, også plusser man på dager. Er du 13+2 er du altså 2 dager inn i svangerskapsuke 14.
Men har jo egentlig ikke såå mye å si da Man føder når man føder uansett og vil være like langt utviklet uavhengig hva man kaller det heheKaos
Ja bare slitsomt når de endrer på ting og ikke kan være enige osv. Så mye med svangerskap som er så forskjellig fra helsepersonell til helsepersonell føler jegMen har jo egentlig ikke såå mye å si da Man føder når man føder uansett og vil være like langt utviklet uavhengig hva man kaller det hehe
Ja definitivt! Feks, den der målinga av baby i slutten av svangerskapet, at den er for liten eller stor osv, ingenting stemte med de der målingene på meg og baby sist ihvertfall. De sa hodet skulle være 32 cm og var alt for lite, og 3700g ca. Kom ut 35 cm rundt hodet og rett over 4 kg stoler ikke nøyaktig på de der målingene ihvertfallJa bare slitsomt når de endrer på ting og ikke kan være enige osv. Så mye med svangerskap som er så forskjellig fra helsepersonell til helsepersonell føler jeg