Nedtelling til 12 uker!!:)

6 uker ferdig og 6 uker igjen:) Hurra!!!

27 dager!!:)

40 dager, syns det går så saakte!

Virker som du er ganske flink på dette :)
Hva er jeg da når det står sånn?
Er jeg da 7 uker eller 6+4?Vis vedlegget 136788
Det er en veldig forvirrende regnemetode, hehe :) Men pga syklusen din har du vært gravid i 6 uker og 4 dager, men du er i din 7. uke siden du er over 6 uker. Ehm...jeg tror man bare må godta at de regner sånn:)) Jeg er ikke så veldig god på å forklare da. :D

Virker som du er ganske flink på dette :)
Hva er jeg da når det står sånn?
Er jeg da 7 uker eller 6+4?Vis vedlegget 136788

Du er 6 uker og 4 dager, altså er du fire dager inn i din syvende uke. ;) Når du er 7+0 er du 7 fullgåtte uker, og 7+1 er du i gang med din åttende uke (en dag inn i den åttende uken).

Det er som alt annet vi teller her i livet. F.eks. så er vi i årets første måned allerede 1. januar, men det har ikke gått en hel måned før 31. januar. Allerede 1. februar er vi i årets andre måned, men fullført er den først 28. februar.

Barnet er 0 år helt frem til første bursdagen sin, men allerede fra fødselen så er barnet i gang med sitt første leveår. ;)

Skjønner? :)

Svangerskapet begynner med mensen, da er man 0+1, men man er jo i gang med den første uken allerede. Det finnes ingen uke null.

Det er en veldig forvirrende regnemetode, hehe :) Men pga syklusen din har du vært gravid i 6 uker og 4 dager, men du er i din 7. uke siden du er over 6 uker. Ehm...jeg tror man bare må godta at de regner sånn:)) Jeg er ikke så veldig god på å forklare da. :D

Åja takk :) da er jeg 6+4 da ;)

Ca 40 dager til 12 uker. Føler hele graviditeten henger i en tynn tråd grunnet blødninger og manglende symptomer.

Du er 6 uker og 4 dager, altså er du fire dager inn i din syvende uke. ;) Når du er 7+0 er du 7 fullgåtte uker, og 7+1 er du i gang med din åttende uke (en dag inn i den åttende uken).

Det er som alt annet vi teller her i livet. F.eks. så er vi i årets første måned allerede 1. januar, men det har ikke gått en hel måned før 31. januar. Allerede 1. februar er vi i årets andre måned, men fullført er den først 28. februar.

Barnet er 0 år helt frem til første bursdagen sin, men allerede fra fødselen så er barnet i gang med sitt første leveår. ;)

Skjønner? :)

Svangerskapet begynner med mensen, da er man 0+1, men man er jo i gang med den første uken allerede. Det finnes ingen uke null.

Ja nå skjønner jeg, utrolig bra forklart :)
Tusen takk :D

6 uker ferdig og 6 uker igjen:) Hurra!!!
Samme her, hurra! Herleg å koma til 6+0! ❤️ Vil for øvrig gjerne dela med dykk det min amerikanske gynekolog sa til meg på mandag. Ho sa at 6+0 er den første vesle milepælen, at allerede då går abortrisikoen ned. Vidare sa ho at neste milepæl er 10+0 - at abortrisikoen etter dette er veldig liten. Me får altså gleda oss spesielt over både 6+0, 10+0 og 12+0!! :)

Back
Topp