26
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
1 dag her og. Tenk at vi straks er uke 12!!!1 dag!!!!!

Ja, det er helt sprøtt!1 dag her og. Tenk at vi straks er uke 12!!!![]()
Også må jeg vente en helt uke til til ultralyd. Er helt desperat etter å vite om alt står bra til inni der 
Skjønner jeg godt, er ekstra trygt å bikke uke 12 samtidig som man ser at alt ser bra ut. Samtidig er det ekstremt liten sjangse for MA nå, siden du så liv for bare et par uker sidenJa, det er helt sprøtt!Også må jeg vente en helt uke til til ultralyd. Er helt desperat etter å vite om alt står bra til inni der
![]()
Uke 12 er jo satt som trygg grense av en grunn 
Uke 12 ble satt som trygg grense *før* man begynte med tidlige ultralyder, så selv om man fremdeles ofte har milepæl på uke 12, så er det VELDIG trygt allerede ned til uke 8, om alt ser normalt ut.Skjønner jeg godt, er ekstra trygt å bikke uke 12 samtidig som man ser at alt ser bra ut. Samtidig er det ekstremt liten sjangse for MA nå, siden du så liv for bare et par uker sidenUke 12 er jo satt som trygg grense av en grunn
![]()
Jordmor sa 1-2 sjangse for SA til meg også ved UL 9+6, men samtidig er det noe ekstra spesielt å bikke uke 12 da16!
Uke 12 ble satt som trygg grense *før* man begynte med tidlige ultralyder, så selv om man fremdeles ofte har milepæl på uke 12, så er det VELDIG trygt allerede ned til uke 8, om alt ser normalt ut.
På UL 9+1 (målt 9+4), fikk jeg 99% sjanse for at alt er fint, av jm.![]()

Jaa, det er jeg enig iJordmor sa 1-2 sjangse for SA til meg også ved UL 9+6, men samtidig er det noe ekstra spesielt å bikke uke 12 da![]()
Jeg tror noe av det som gjør det spesielt også er at det er aksept for å fortelle folk ved uke 12. Hvis jeg hadde fortalt noen ved uke 10 feks, så ser jeg for meg at det ikke blir like stor glede for "det er fortsatt for tidlig". Men dette er jo litt med historikken min å gjøre at jeg tenker sånn. Blir både allmenn aksept for at uke 12 er trygt samtidig som folk forhåpentligvis blir glade når man forteller istedet for glade men med et forbehold.Jaa, det er jeg enig ivar bare at sjansen er kjempeliten mye tidligere; og tenkte det var greit å nevne, så man ikke trenger være så nervøs over at det ikke skal gå bra, fordi man ikke er passert 12 uker enda
om du skjønner
![]()
Skjønner jeg godt, er ekstra trygt å bikke uke 12 samtidig som man ser at alt ser bra ut. Samtidig er det ekstremt liten sjangse for MA nå, siden du så liv for bare et par uker sidenUke 12 er jo satt som trygg grense av en grunn
![]()
16!
Uke 12 ble satt som trygg grense *før* man begynte med tidlige ultralyder, så selv om man fremdeles ofte har milepæl på uke 12, så er det VELDIG trygt allerede ned til uke 8, om alt ser normalt ut.
På UL 9+1 (målt 9+4), fikk jeg 99% sjanse for at alt er fint, av jm.![]()

Jeg tror noe av det som gjør det spesielt også er at det er aksept for å fortelle folk ved uke 12. Hvis jeg hadde fortalt noen ved uke 10 feks, så ser jeg for meg at det ikke blir like stor glede for "det er fortsatt for tidlig". Men dette er jo litt med historikken min å gjøre at jeg tenker sånn. Blir både allmenn aksept for at uke 12 er trygt samtidig som folk forhåpentligvis blir glade når man forteller istedet for glade men med et forbehold.
Ja, det er jo selvsagt noe, da. At anatomien ikke kan sees før tidligst 11+0, mtp organer. Og det har jeg tenkt på selv også. Men tror "organfeil" også er innen den 1% uansett. Det skjer, men det ER jo sjeldent.Ja. Tanken om MA streifer meg jevnt og trutt. Men er egentlig mer redd for at det skal være noe galt med fosteret. Og det kan man jo strengt talt ikke se før nå. Selv om hjertet slo 10+0 og alt så bra ut da, så sa jordmor at det ikke er mulig å vurdere anatomien ordentlig før nå. Så det er liksom siste hinder før jeg skal tillate meg å senke skuldrene og glede meg over graviditeten. Tror alder skremmer meg mer enn jeg hadde trodd den skulle i dette henseende![]()