nedsunken livmor

emmysmom

Gift med forumet
Føler meg veldig mottakelig for ny visdom... [;)]
Hva menes med nedsunken livmor, er det farlig i ettertid? Hvordan merker man hvis det har skjedd osv osv.. Gi meg nå litt info dere som er eksperter![:D]

Det lurer jeg også på.
Vet hva nedsunket blære går ut på da, men ikke livmor.

Ser at lady har skrevet noe om det i lureste meg-tråden her... 

men e nedsunken livmor det samme som livmorpolaps og livmorfremfall???

[&:][&:][&:][&:][&:]dette vil ikke jeg ha altså[:o]

Usj, nei takk står over[&:]

ORIGINAL: irsa

ORIGINAL: vilde

Nei det mener jeg er no annet...[8|] litt usikker, men sns jeg husker legen til mamma sa det var no annet.....

Livmorfremfall og nedsunken livmor og muuligens prolaps betyr det samme..
(vet at hos kyr kan d d skje at de får børprolaps->livmora til kua kommer ut..Har sett det mange ganger..men nok om ku..)
Noen får kansje skjedefremfall,og da er det skjedeveggen(e) som er slapp- men iallfall:
Har man slappe bekkenbunnsmuskler,kan ting synke nedover siden det ikke er noe som holder tingene godt nok oppe.

Altså..d er ikke noe man trenger å bekymre sæ for nu mens man er gravid ..
Og det er ikke bare gamle damer som får det,men mest eldre ja..
Kommer rett og slett av at bekkenbunnsmusklene (de vi hele tiden snakker om at vi må huske å knipe!!!!) er for slapp,som oftest etter mange fødsler..

Har lest en del om det,fordi det er virkelig min store skrekk[&:]

(har sedd gamle damer,med orntli fremfall..huff..og da hang det rett og slett ned en skinnfille fra der..)

Så ..derfor kniper vi muskelene flittig der nede.

ETTER FØDSEL SKAL MAN KNIPE 12x 3 pr dag ,leste æ nettopp...

nei vil ikke ha sånn[:'(]

Hjelp! [&:]Takk for svar!![:)]

Nyttig å lese....

Her skal det knipes masse ja...

Så ei dame med dette på sykehjemmet, der falt livmora ut rett som det var når hun gikk, og måtte da dyttes inn igjen.. Hun begynte med urinkateter for den ballongen som fylles med vann dyttet litt slik at ikke livmoren falt like lett ut...

ORIGINAL: ~~ladybird~~

ORIGINAL: irsa

ORIGINAL: vilde

Nei det mener jeg er no annet...[8|] litt usikker, men sns jeg husker legen til mamma sa det var no annet.....

Livmorfremfall og nedsunken livmor og muuligens prolaps betyr det samme..
(vet at hos kyr kan d d skje at de får børprolaps->livmora til kua kommer ut..Har sett det mange ganger..men nok om ku..)
Noen får kansje skjedefremfall,og da er det skjedeveggen(e) som er slapp- men iallfall:
Har man slappe bekkenbunnsmuskler,kan ting synke nedover siden det ikke er noe som holder tingene godt nok oppe.

Altså..d er ikke noe man trenger å bekymre sæ for nu mens man er gravid ..
Og det er ikke bare gamle damer som får det,men mest eldre ja..
Kommer rett og slett av at bekkenbunnsmusklene (de vi hele tiden snakker om at vi må huske å knipe!!!!) er for slapp,som oftest etter mange fødsler..

Har lest en del om det,fordi det er virkelig min store skrekk[&:]

(har sedd gamle damer,med orntli fremfall..huff..og da hang det rett og slett ned en skinnfille fra der..)

Så ..derfor kniper vi muskelene flittig der nede.

ETTER FØDSEL SKAL MAN KNIPE 12x 3 pr dag ,leste æ nettopp...

har sett livmorpolaps på eldre damer..... ikke fint når livmoren ligger nesten utenfor skammlippene... huff... og den ringen som skal holde ting på plass e jo noe tull som detter ut og presser på de slappe blærene dies....

eg skal aldri bli gammel!!!!

Ja, det er bare å knipe jenter! [;)] Kjenner ei som fikk nedsunken livmor etter fødsel, og hun var ikke noen gammel dame... (29 år) Tror hun måtte operere... Spurte ikke så veldig mye for å si det sånn [8D] Saken kom frem i forbindelse med snakk om knipeøvelser. Noe hun da anbefalte sterkt å gjøre [8|]

Back
Topp