Nedsunken livmor/Skjede-prolaps

Lizz83

Gift med forumet
Noen som har hatt dette der det har fikset seg selv (ved knipeøvelser osv?). Hvor lang tid tok det før du ble bedre ev?
Har en veldig sterk misstanke om at jeg har fått det etter fødselen nå og det er utrolig ubehagelig :( Skal på 6-ukerskontroll i begynnelsen av januar. Skal be om henvisning til gyn hvis ikke knipeøvelser hjelper.

Jeg misstenker at jeg har det.. Jeg kjenner en "kul" i underlivet når jeg sitter.. Og det er veldig beinete når jeg sitter og lener meg framover, akkurat som beina er pressa ut. Det ble sånn etter fødselen. Jeg har ikke vært hos gynekolog, men nå nok ta turen snart..

Og jeg vet ikke om knipeøvelser hjelper, har prøvd å knipe og knipe, men ser ikke at det blir noe bedre. Kanskje jeg var litt slapp på det rett etter fødsel :(

Jeg kniper og kniper. Har egentlig ganske sterk bekkenbunssmusklatur. Skal på 6-ukerskontroll hos jm i begynnelsen av januar. Hvis det ikke blir noe bedre til det så skal jeg be henne om å henvise meg til gyn på sykehuset der jeg fødte.

Eg har det. Det som kalles rectocele, det er bakre kjedevegg som har kollapset. Legen eg var hos først, sjekket korleis eg kneip nedentil men det merket hun knapt. Så eg er henvist direkte til kvinneklinikken. Eg har ekstra plager med rygg og slikt, som gjer meg svakere.

Ellers føles det ut som eg har mannen sitt utstyr mellom beina til tider, enten eg sitter, går osv.

Men det skal hjelpe med kniping fikk eg beskjed om, bare at eg ikkje vil klare det sa legen :(

Er det nedsunket livmor går det ikke ann å gjøre noe med selv. Da kan den "bindes" opp har jeg fått beskjed om.

Eg har det. Det som kalles rectocele, det er bakre kjedevegg som har kollapset. Legen eg var hos først, sjekket korleis eg kneip nedentil men det merket hun knapt. Så eg er henvist direkte til kvinneklinikken. Eg har ekstra plager med rygg og slikt, som gjer meg svakere.

Ellers føles det ut som eg har mannen sitt utstyr mellom beina til tider, enten eg sitter, går osv.

Men det skal hjelpe med kniping fikk eg beskjed om, bare at eg ikkje vil klare det sa legen :(

Det er det jeg føler også. At jeg har noe mellom bena konstant... Men jeg vet ikke hvordan prognosene er for det er sikkert begrenset for hvor mye knipingen kan fikse. Merker bare at jeg fikk en skikkelig psykisk knekk når jeg oppdaget det. Sleit mye etter første fødsel også med at ting ikke hadde grodd som det skulle osv, så ble oppfordret til en ny vag fødsel i steden for ks fordi da kunne de fikse på det fra sist gang.... Men nå er det altså noe nytt! :(

Det er desverre vanlig å få skjedeprolaps, når man har født flere barn. Men mesteparten kan nok klare å knipe det bra.

Det er desverre vanlig å få skjedeprolaps, når man har født flere barn. Men mesteparten kan nok klare å knipe det bra.

Nja, jeg har hørt begge deler. At det er ikke alltid det hjelper å knipe.... Men jeg krysser fingrene for at det hjelper selvsagt

Back
Topp