Nedstemt

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Andre som kjenner seg nedstemt i graviditeten? Føler det egentlig ikke er ok å si høyt. Men kjenner ikke igjen meg selv. Aldri vært deprimert e.l før. Det gikk fra å glede seg skikkelig, og være super nervøs for at noe skal gå galt, til å ikke bry seg så veldig om hva som skjer. Skremmer meg..

Skal selvfølgelig ta kontakt med lege/jordmor så fort som mulig.
 
Last edited:
Ja, føler meg veldig nedstemt, og det går utover samboer da jeg blir lettere irritert:dead:
Er dårlig, kvalm, trøtt og får grusomme kramper i mage og rygg og mye luft i magen. Men vet ikke om det er dette som gjør meg nedstemt eller om det er hormonene, eller en blanding av dette. Jeg føler meg jo ikke følsom eller hormonell sånn ellers, bare dårlig hver dag :depressed:
 
Som du skrev selv, så ville jeg tatt kontakt med jordmor/lege :) føler selv veldig på humørsvigninger, der jeg tidvis finner meg selv veldig lei, nedstemt og livredd for tiden fremover.. samtidig som jeg får noen øyeblikk med klarhet i å tenke at dette kan også gå bra!
 
Det er nok hormonelt. Jeg opplever også å være likegyldig til det hele, hvilket er helt sykt- for jeg har jo ønsket meg dette så lenge. Det kan også være en forsvarsmekanisme. Kroppen kan ikke gå rundt å bry seg så mye og være nervøs konstant. Jeg ville tatt det helt med ro, du kommer nok til å oppleve mange følelser fremover, bare ta en og hver som de kommer ❤️
 
Det er nok hormonelt. Jeg opplever også å være likegyldig til det hele, hvilket er helt sykt- for jeg har jo ønsket meg dette så lenge. Det kan også være en forsvarsmekanisme. Kroppen kan ikke gå rundt å bry seg så mye og være nervøs konstant. Jeg ville tatt det helt med ro, du kommer nok til å oppleve mange følelser fremover, bare ta en og hver som de kommer ❤️

Det går mye bedre, selv om jeg kan kjenne på den likegyldigheten. Men har jo ikke vært slik før jeg ble gravid, så det er vel bare hormonene som tuller. Tenker også at det er naturlig å være litt mer nedstemt når man har så sinnsykt lite energi og ikke gjør stort annet enn det som MÅ gjøres
:hilarious::dead:
 
Ja, men det svinger veldig. Voldsom prosess å gå gjennom både psykisk og fysisk. Her går det fra eufori til fortvilelse til avmakt til frykt osv. Litt vanskelig å virkelig tro på dette ennå (8+4) så jeg er spent på om det blir annerledes fra andre trimester. Vi får se. Heier på deg.
 
Back
Topp