Nedpress

MorT

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
De siste dagene har jeg kjent på noe jeg tror er nedpress. Det er veldig sårt og ømt i underlivet. Stikker plutselig til og har en skikkelig tyngdefølelese. Kjennes nesten ut som om jeg må bæsje hele tiden...:hilarious: Er dette nedpress? Den lille rakkeren her lå jo plutselig i seteleie på mandag, men på tirsdag hadde han snudd seg i hodeleie igjen, og siden dette har jeg hatt denne trykkende følelsen. Har også hyppigere kynnere som innimellom kjennes greit.
Forrige fødsel ble jeg satt i gang hele umoden 11 dager over termin, og kan ikke huske at jeg hadde sånn da, derfor jeg spør, selv om jeg er annengangsfødende


Hadde vært gøy å oppleve at fødselen starter av seg selv denne gangen, selv om jeg er veldig innstilt på å gå over termin denne gangen også...
 
Hm, etter hva jeg har skjønt på jordmora som følger opp meg, høres dette ut som nedpress. Jeg er førstegangs, så har ikke noe særlig peiling, og håper det kommer flere svar her :)

Jeg har også den følelsen du beskriver - både det at det stikker til (det føles som kniver stikkes nedover "utgangen" baby skal gjennom), men også den tyngdefølelsen, som at jeg må på do hele tiden (stort sett uten at det kommer noe særlig), har blitt fremtredende de siste dagene.
 
Jeg tolker Nedpress som tyngdefølelse nedover. Nesten som om baby skal ramle ut. Kan presse endel også nedover i underlivet.
 
Har også fått dette i dag.. er 38+1 i dag. stikker og føler baby skal komme ut nå!
Ble satt i gang 8 dager overtid sist med første, så tror nok jeg kommer til å gå overtid denne gangen også
 
Idag har det vært helt ille. Føler babyen er kjempe tung og at noen stikker kniver opp i "tissen" min :bored::bored:
 
Stikking mener jeg er hodet som klemmer på nerver :) jeg kjenner godt med stikking når baby roterer fra side til side
 
Samme her!! Tror du det er et tegn? Har hun/han festet seg? Det har mi gjort..
Det er nok hodet som jobber seg nedover. Men det var ikke festet på tirsdag. Veldig ogte så fester det seg ikke på andreganfsfødene har jeg hørt, så jeg har ikke noen store forhåpninger om det. Men hun borrer I vei... Jeg tar meg selv i å håpe på "mensen murringer" osv, men kjenne rikke noe slikt. Men det gjorde jeg ikke sist heller, og når riene begynte så skjønte hverken jeg eller jordmor at det var det det var... Jeg var på sykehuset når det startet pga igangsettelse. Husker jeg spurte om en paracet fordi jeg hadde litt vondt, også fikk jeg ikke det fordi det kunne stoppe modningen. Også husker jeg at jeg reiste meg opp og da ble det full undersøkelse, for plutselig hadde jeg blødd gjennom alt og hadde 4-5 cm og derfra var det på fødestua.

Så jeg er veldig spendt på hvordan det blir denne gangen... For om åpningsfasen er like lite smertefull når jeg ikke er satt igang, så kan jo ting plutselig bare være i gang..
 
Det er nok hodet som jobber seg nedover. Men det var ikke festet på tirsdag. Veldig ogte så fester det seg ikke på andreganfsfødene har jeg hørt, så jeg har ikke noen store forhåpninger om det. Men hun borrer I vei... Jeg tar meg selv i å håpe på "mensen murringer" osv, men kjenne rikke noe slikt. Men det gjorde jeg ikke sist heller, og når riene begynte så skjønte hverken jeg eller jordmor at det var det det var... Jeg var på sykehuset når det startet pga igangsettelse. Husker jeg spurte om en paracet fordi jeg hadde litt vondt, også fikk jeg ikke det fordi det kunne stoppe modningen. Også husker jeg at jeg reiste meg opp og da ble det full undersøkelse, for plutselig hadde jeg blødd gjennom alt og hadde 4-5 cm og derfra var det på fødestua.

Så jeg er veldig spendt på hvordan det blir denne gangen... For om åpningsfasen er like lite smertefull når jeg ikke er satt igang, så kan jo ting plutselig bare være i gang..

ja, jeg ble overrasket da mi hadde festet hodet i uke 36. Jeg er også andregangsfødende :)

jeg krysser fingrene for oss!!:)
 
Har også fått dette i dag.. er 38+1 i dag. stikker og føler baby skal komme ut nå!
Ble satt i gang 8 dager overtid sist med første, så tror nok jeg kommer til å gå overtid denne gangen også
Krysser fingrene for at fødslene våre starter av seg selv denne gangen:) Har forstått på leger og jordmødre at det ikke nødvendigvis følger samme løp som første gang, så jeg håper;)
 
Back
Topp