Nedpress

justme88

Gift med forumet
Juli13-jentene
Noen som har opplevd det?
Er fryktelig ubehagelig, føles ut som ungen ska skli ut any time
Det her e mitt 3.svangerskap, og har ikke opplevd det med de tidligere svangerskapene [emoji4] Håper at det er helt normalt [emoji14]

Ja kjenner det av og til. Ubehagelig... Har heller ikke kjent det med de 2 første utenom når fødselen var i gang da.

Jeg vet ikke om det jeg har er nedpress, men hver gang jeg går på do kjennes det ut som "alt" skal ramle ut, både når jeg gjør nummer 1 og nr 2. Er også veldig hoven "der nede"... husker dette fra de to andre svangerskapene også, så regner med at det er normalt.

Jepp. Av og til kjennes det ut som hele magen vil ut, eller at hun stikker en fot ned ;) ikke godt. Var sånn med første på slutten også.

Hørte ei venninne av meg sa at hun var sikker på at ungen prøvde å få en sniktitt på verdenen utenfor kroppen hennes når hun hadde nedpress.. :p

Fjerde svangerskap her! Hatt mye nedpress med både nr 3 og 4. Merket ingenting med de to første. Jordmor mener det er fordi alt er mer bevegelig der nede når kroppen har vært utsatt for dette før [emoji5] hver gang jeg tror hun skal ramle ut minner jeg meg selv på fødselen, og at det var slik med nr 3 også, men han ramlet slettes ikke ut [emoji23]

Tror ikke jeg har så mye nedpress, men måtte sy en del etter første fødsel og merker en del ømhet i stingene. Spesielt når jeg må veldig tisse og sitter på huk [emoji57]

Shit, NÅ vet jeg hva nedpress er! [emoji28] Herlighet så ekkelt, føles som jeg må gå og knipe eller noe... litt som om noe vil ut der nede. hadde ikke dette i første sv.skap, men de siste dagene har det kommet for fullt (30 uker nå). [emoji85]

Tror ikke jeg har så mye nedpress, men måtte sy en del etter første fødsel og merker en del ømhet i stingene. Spesielt når jeg må veldig tisse og sitter på huk [emoji57]
Akkurat det samme her, etter en god rift forrige gang.

Samme her med nr 3!
Syns og alle bevegelsene er så langt nede, og vondt i hoftebeinet :wacky:

Spurte jordmor og hun sa det var fordi livmora er mye slappere ved svangerskap nr 3 og dermed ligger også under lengre ned i bekkenet. Godt og vite for min del! Lå som i ei hengekøya sa hun :D

Back
Topp