Nedpress

Glapia18

Betatt av forumet
ekstremt nedpress. Føles ut som underlivet mitt skal eksplodere!!!! Og jg tisser på meg for ingneting.

Er vi flere?
 
Absolutt! Føles ut som alt bare skal "dette ut" egentlig. Men synes det kommer og går litt i perioder.
 
Leser om at mange har nedpress og kynnere. Er dette mer vanlig for de som har født før? Er førstegangs og tror ikke jeg har kjent på noe av dette. Men vet jo ikke [emoji4]
 
Jepp! Slenger på følelsen av at jeg holder på å tisse på meg HELE tiden. Inkludert 2 sekunder etter at jeg har vært og tisset de 10 dråpene jeg hadde på lur. Kunne sittet på do hele dagen, tror jeg. Nedpress er vondt, kjennes ut som om ungen henger halvveis ut av åpningen i blant.
 
Leser om at mange har nedpress og kynnere. Er dette mer vanlig for de som har født før? Er førstegangs og tror ikke jeg har kjent på noe av dette. Men vet jo ikke [emoji4]

Aner ikke. Men det høres jo ikke ulogisk ut, det. Hvis kroppen har vært gjennom en fødsel før, så kan det hende det er mer plass for ungen til å trøkke seg godt nedi bekkenet. Jeg hadde feks heller ingen kynnere med førstemann. Kjente litt med nummer to, og massevis nå tredje gang. Kan ikke huske om jeg hadde nedpress med førstemann. Hmm..
 
Jepp! Slenger på følelsen av at jeg holder på å tisse på meg HELE tiden. Inkludert 2 sekunder etter at jeg har vært og tisset de 10 dråpene jeg hadde på lur. Kunne sittet på do hele dagen, tror jeg. Nedpress er vondt, kjennes ut som om ungen henger halvveis ut av åpningen i blant.
Nettopp!!

Akkurat slik!
 
Absolutt! Føles ut som alt bare skal "dette ut" egentlig. Men synes det kommer og går litt i perioder.

Kjenner meg igjen her!! Pluss at jeg må på do og tisse veldig ofte. Etter dobesøket vasker jeg hender og så må jeg jammen tisse igjen. Noen få dråper[emoji58]
Nedpresset er ille når jeg er på kjøpesenter. Klarer ikke gå der, så gjør bare akkurat det jeg må og ut igjen. Ikke så ille om jeg går motbakke i ulent terreng heldigvis
 
Men gjør dere knipeøvelser damer? [emoji6] Og ta dette opp med lege/jordmor!
 
Jeg kjenner nokså lite nedpress. Det går litt opp og ned, virker som det varierer med babyens stilling i magen. Jeg må ofte tisse, men lekker ikke. Har en god del kynnere, men de kjennes mest på sidene og foran på magen.
 
Jeg har det og. Kan ikke huske jeg hadde det forrige gang, men nå begynte det nesten med en gang jeg fant ut jeg var gravid. Prøver å huske knipeøvelser, men kunne nok vært flinkere ;) tok det opp med jordmor og hun sa det var ganske normalt og kunne ha flere årsaker, blant annet noe med blodårene der nede (husker ikke helt hva det var, hehe).
 
Har ofte nedpress ja, og dermed ofte press på blæra. Går på do hele tiden, men kommer som regel bare noen dråper[emoji53] Lekker heldigvis ikke.
 
Back
Topp