Nedpress

lykkeliten86

Betatt av forumet
Hei damer :)

Tirsdag sist uke fikk jeg bekreftet av JM at baby har lagt seg med hodet ned.
Og siden mandag denne uken har jeg hatt vanvittig Nedpress. Vondt,slitsomt og ubehagelig. Fler som har det?

Hei damer :)

Tirsdag sist uke fikk jeg bekreftet av JM at baby har lagt seg med hodet ned.
Og siden mandag denne uken har jeg hatt vanvittig Nedpress. Vondt,slitsomt og ubehagelig. Fler som har det?
Oj, er ikke det tidlig? Altså at hode fester seg?
Har ingen erfaringer desverre.

Førstemann festet seg i uke 26. Jeg er 27+4 nå :) men er 6 år siden sist, så mye som er glemt..
Fødte du tidlig da, eller har det ingenting å si om babyen fester seg tidlig? 7 år siden sist svangerskap for meg, festet seg i uke 34 mener jeg og ble født godt over termin.

Her ligger mini også godt nedig. Men nedpress har jeg aldri hatt og vet ikke hvordan det føles ut.
Følelsen jeg har nå er at det er noe der nedig spesielt når jeg reiser meg opp eller går. Men ikke vondt, bare ubehagelig.
Men legen sa ikke at han var feste og at han enda har god plass og det kan endre seg til neste kontroll;)

Fødte du tidlig da, eller har det ingenting å si om babyen fester seg tidlig? 7 år siden sist svangerskap for meg, festet seg i uke 34 mener jeg og ble født godt over termin.
Han kom 15 dager før :) da hadde jeg gått med rier i en uke allerede..
Får høre med legen når jeg skal på kontroll om en uke :)

Her ligger mini også godt nedig. Men nedpress har jeg aldri hatt og vet ikke hvordan det føles ut.
Følelsen jeg har nå er at det er noe der nedig spesielt når jeg reiser meg opp eller går. Men ikke vondt, bare ubehagelig.
Men legen sa ikke at han var feste og at han enda har god plass og det kan endre seg til neste kontroll;)
Det føles som at ungen kommer ut når jeg står eller går.. I går kveld så virket det som han gravde seg enda mere ned, blir liksom et trykk helt nederst og det stikker helt ut i "det aller helligste "

Hadde den følelsen en stund tidlig i graviditeten, men det gav seg. Har en venninne som hadde nedpress pluss at magen hennes sank, og livmorhalsen åpnet seg litt. Da tok jordmor og dyttet litt i babyen, slik den kom litt lengre opp igjen, og alt er normalt igjen nå. [emoji4] kanskje du skal høre litt på neste kontroll?

Jeg har mye nedpress tror jeg. Hvertfall veldig tungt og vondt nede mot livmorhalsen. Fikk målt livmorhalsen og den var ganske kort, så har brukt mye tid på sofaen og det har hjulpet. Kjøpte bekkenbelte i går for å hjelpe å holde trykket litt unna. Syns det er godt å bruke den når jeg er oppe og går.

Her ligger lille i alle mulige stillinger ennå, har ingen nedpress følelser så langt. Håper det venter på seg en stund til :)

Hadde nedpress i uke 20 i dette svangerskapet, når gyn. Tok meg på OUL sa han at det ikke var rart. Lillegutt var i seteleie og morkaken lå og presset lillegutt lengere ned, han lå veldig nærme mormunnen. Men mormunnen var enda godt lukket.

Morkaka ligger bra til her, Så ikke i veien for noe :) har bare en som har funnet favorittplassen sin.. da med rompe og ben langt ned i bekkenet:) får bare hvile så mye jeg kan ❤

Jeg har mye nedpress tror jeg. Hvertfall veldig tungt og vondt nede mot livmorhalsen. Fikk målt livmorhalsen og den var ganske kort, så har brukt mye tid på sofaen og det har hjulpet. Kjøpte bekkenbelte i går for å hjelpe å holde trykket litt unna. Syns det er godt å bruke den når jeg er oppe og går.

Hva slags bekkenbelte, og hvor kjøpte du det?

Her har han ligget med hodet ned hele tiden tror jeg, men ikke noe nedpress eller festing enda.

Hva slags bekkenbelte, og hvor kjøpte du det?

Her har han ligget med hodet ned hele tiden tror jeg, men ikke noe nedpress eller festing enda.

Kjøpte på bandasjisten på Lørenskog. Rett bak metrosenteret.
Kjøpte denne her til ca 400kr. Syns den fungerer ganske bra på nedpresset, men det går dessverre litt utover ryggen etter noen timers bruk. Så bruker den bare når jeg må.
a806f34908eef83031ebbc8cd67bf3ca.jpg

De hadde også en større som gir enda bedre støtte på magen, men den kostet vel ca 1100kr [emoji85][emoji389] Det var denne:
8a7e6971b3bed1935764193a97bf917e.jpg

Back
Topp