Nedpress

Zara85

Elsker forumet
Julibarna2014
Augustmødrene 2014
Er 26+1 idag, og de siste dagene har jeg hatt veldig nedpress når jeg går på do for å tisse. Det presser både fremme og bak og er så ubehagelig. Syns d er veldig tidlig å få nedpress allerede nå. Noen andre som merker det, og er det noe jeg burde ta opp?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rekker opp handa! Tidlig ja, har kjent det en stund nå, men kommer og går litt. Er vel bare å knipe.... :p

Ja kanskje det er derfor.. Kanskje musklene mine ikke er noe å skryte av.. :O

Her ligger snuppa med hodet veeeldig langt ned, både de på ultralyd og legen påpekte dette. Så det medfører en del nedpress :/ ikke alltid, men når hun snur på seg..

Ja kanskje d kan være derfor. Skal på legekontroll imorra, så hvis teorien min om at d er en vekstkontroll stemmer, så kan jeg jo få de til å sjekke..

Var på kontroll på torsdag. Jeg går bare til min gynekolog for kontroller, ikke jordmor. Han er veldig dyktig. Det er han som har utviklet de programmene jordmødre bruker på datamaskinen under ordinær UL som de taster inn målene til babyen på, for å få termin osv. Går også til han fordi han på hver kontroll måler mengden fostervann, blodgjennomstrømmen gjennom morkake og navlestreng og måler babyen ift. hvor langt jeg er på vei, mao. føler jeg meg tryggere.

Uansett, det jeg skulle si, var at han under kontrollen spurte mg om jeg hadde kjent begynnende rier eller nedpress....jeg svarte nei for det har jeg ikke, men det virket som et viktig spørsmål, så jeg ville nevnt det hos legen neste gang, bare sånn de er klar over det.

Det hørtes ut som en flott gynekolog da.. :)
Jeg skal til legen om ikke så lenge, så kan spørre da. Nevnte det for overlegen som gjorde kontrollen igår. Han sa at det var tidlig å få nedpress, men han sa ikke noe mer om d.. Hmm.. Får d oxo hvis jeg står lenge eller etter samleie, så det er ikke sikkert det er noe farlig..

Back
Topp