nedpress???

lillechu

Forelsket i forumet
er det vanlig med nedpress allerede nå? er vel ikke noe å bekymre seg for? kanskje bare kynnere som gjør at det føles som nedpress? eller er nedpress og kynnere det samme kanskje?

Hmm, kanskje ikke så vanlig med nedpress så tidlig? Ville nevnt det for jm, jeg...

Eg merkar at det pressar litt nedover i samband med kynnere..

Jeg har det ofte. Tenkte jeg skulle nevne det for jm neste gang. Vet ikke hvor vanlig det er, men jeg liker det ikke.. Er også mye plaget med kynnere.

Det har jeg også hatt siste uka, selvfølgelig begynte det samme dagen jeg hadde vært hos jm... Haddeikkedetfør på slutten med førstemann. Kan det ha noe med at vi alle har vært gravide før kanskje? Mye er jo annerledes andre gangen...

Merka det samme selv noen uker, pluss at det kjennes ut som om hode ligger veldig langt nede mellom bena innimellom. Men er vel kanskje litt sånn når man har gått gravid før?

Har også nedpress..etter litt aktivitet i sengen ,og selv om det går rolig for seg, så har jeg nå erfart hver gang at presset blir så sterkt at jeg ikke klarer å stå på bena... setter jeg meg ned kjenner jeg ikke noe. Idag har jeg vasket og ryddet ..og kjenner det mer men ik så gale. Har også kynnere..og der magen strammer seg så jeg nesten må stoppe opp... 

min jordmor sa til meg allerede første kontroll at både nedpress og kynnere er helt normalt hos andregangs fødende;) selvfølgelig må en kontakte de som vet best dersom det kjennes sterkt ubehag eller regelmessige vondt`er:)

Nedpress er veldig vanlig hos andregangs/eller flere..

Ofte er det pga bekkenet, har jeg lært! Det er litt løsere, og mer bevgelig i det området hos oss som har født før, og det skal ikke mye til før nerver kommer i klem..og det vil føles som nedpress.

Har det selv, og det er veldig vondt til tider..

Back
Topp