Nedpress...

^Forundringspakken^

Elsker forumet
De siste dagene kjenner jeg godt hvordan bebiens hode stanger mot mormunnen - er ubehagelig og vondt. Noen andre som har begynt kjenne dette?
Kjenner følelsen igjen fra første svangerskap - men jeg husker ikke når.. synes kanskej det er litt tidlig nå?? [8|] Har også masse kynnere - men de er ikke vonde - men de kan godt komme når jeg sitter stille.. dette hadde jeg også masse ganske tidlig forrige gang.

ultermin tilsier 29 uker idag - mens menstermin sier 32 fullgåtte uker.

Jeg lurer på om det er dette jeg kjenner. Jeg må også springe på do hele tiden nå. 

Jeg får også av og til følelsen av at babyen rett og slett er på vei ut. Må stoppe helt opp noen ganger når jeg er ute og går tur. Jeg er førstegangs, så aner ikke hvordan kynnere skal føles ut (?), men har hatt litt lette menslignende murringer den siste uken. 

ORIGINAL: Maddis

Jeg lurer på om det er dette jeg kjenner. Jeg må også springe på do hele tiden nå. 

ubehagelig er det iallfall... [8|]

ORIGINAL: Sienna81

Jeg får også av og til følelsen av at babyen rett og slett er på vei ut. Må stoppe helt opp noen ganger når jeg er ute og går tur. Jeg er førstegangs, så aner ikke hvordan kynnere skal føles ut (?), men har hatt litt lette menslignende murringer den siste uken.

Kynnere er når magen strammer seg, vanskelig å beskrive følelsen - men de er ikke vonde.. er de det skal du legge deg ned til det roer seg.. Nærmer en fødsel seg kan de derimot være vonde - men skjønner at alle opplever dette veldig forskjellig!

synes du skal sjekke med jm/lege om å komme inn for sjekk ang mer eksakt hvor langt du er på vei...3 uker i forskjell er jo en del med tanke på om du evt går overtid eller føder "prematurt"...

Lykke til! og oppdater gjerne...[;)]

Kynnere kan gjøre satans vondt!!!! Jeg har det og de varer leeenge, ca 1.5-2 timer...iflg føden så var det ikke noe å bekymre seg for da :) Og nedpress begynte jeg å merke for noen uker siden, er 30+5 i dag.

knipeøvelser fikk jeg beskjed av min jordmor å bruke. Det har hjulpet litt og "tatt vekk" den værste nedpressfølelsen.. Så når jeg føler han "presser" litt nå, begynner jeg med knipeøvelser og det føles bedre.
Kan jo kanskej prøve det..? [:D]

Føltes ut som babyn var på vei ut igår ja, sprang på do men kom ingen baby.. Hehe..Ser ut som det er normalt [:)]

Akkurat sånn føler jeg det også! Hadde det sånn sist gang også, men jeg husker ikke helt hvor lenge før det begynte sånn.. har tenkt litt på at jeg synes det er tidlig, men det nok ingen fare! Aner ikke hvordan kynnere er jeg heller, merka ikke noe til det sist heller.. Tror ikke alle merker det like godt.

Signerer! Har også helt utrolig vonde og harde kynnere, som kommer veldig ofte, også når jeg sitter helt stille/prøver å sove [&o] prøver å trøste meg med at det bare er ca 8 uker igjen til det er slutt på vondten, men nå føles det som en evighet [:'(]

Jeg har det også slik innimellom nå. Hadde det masse sist også, men fødte ikke før 11 dager over termin selv om alle trodde han skulle kommet før.. Derfor er jeg ganske avslappet med tanke på det nå. På siste svangerskapskontroll sa legen at babyen fortsatt ligger ganske langt oppe, så det blri nok mer nedpress ubehag på meg i tiden framover.

De begynner jo å bli lenger og presser på både nedover og oppover. Det blir jo en del nedpress i perioden hodet fester seg nedover i bekkenet.

Så lenge jeg ikke ser blodblandet slim i utfloden er jeg rimelig rolig, men er du usikker ville jeg ringt lege/jordmor. Det er jo alltids greit å få tilbakemelding på om babyen har kommet langt ned eller ikke...

ORIGINAL: Mammai08

Føltes ut som babyn var på vei ut igår ja, sprang på do men kom ingen baby.. Hehe..Ser ut som det er normalt [:)]
hehe. har du tenkt å føde i do?? tihi.. (sorry, men kunne ikke la være å svare[;)][8D])

først av alt takk for alle svar!

ORIGINAL: TITTIN72

synes du skal sjekke med jm/lege om å komme inn for sjekk ang mer eksakt hvor langt du er på vei...3 uker i forskjell er jo en del med tanke på om du evt går overtid eller føder "prematurt"...

Lykke til! og oppdater gjerne...[;)]

Ja, det er ganske stor forskjell. Med første bebi hadde jeg "menstermin", dvs siste blødning antagelig da jeg allerede var en mnd på vei. Jeg tolket det som siste mens, kortere enn vanlig - men likevel. På ordinær ul ble jeg satt en uke frem. Og Elias ble født enda tre uker tidligere. Dvs uke 36+4. etter ul termin. Følte hele tiden jeg var lengre.

På samme måte dette svangerskapet, Kom på ul - ble satt en uke frem. Og jeg føler jeg er lengre også denne gang. Kjente liv veldig tidlig, bebi ligger allerede med hode godt nedi bekkenet og har blitt liggende slik den siste tiden. Kanskje jeg kjenner den begynner å feste seg?? Aner ikke hvor tidlig de gjør det - men har skjønt variablene er store[:)] Rolig så lenge det ikke er konstant. Jeg har tatt ut ferie denne uken og enda fire fem - så kan ta det med ro og hvile - det hjelper noe på kynnerne også. Så så lenge jeg ikke har noen blødninger og det er masse liv, venter jeg nok med å kontakte lege[:)] Men veldig greit å ha et sted som dette og forhøre seg på da[:D]

Tusen takk!

Back
Topp