Nedpress og synkende mage....

Thorgers

Glad i forumet
I natt våknet jeg av at det presset vanvittig der nede... føltes ut som armer eller bein skulle komme ut,så jeg reagerte umiddelbart med å knipe igjen. Det var flere trykk/press mot tissen rett og slett. Vanvittig ubehagelig,faktisk nesten litt vondt. Har i hele dag kjent ved jevne mellomrom press der nede. Magen har sunket mye i det siste,har merket det på både spark og pust...
Hva kan dette være??? Noen andre som har det sånn? Erfaring noen? Er jo annengangsfødende så syntes det er rart om hodet fester seg nå,og at magen synker så mye...hmmm...HJELP!

Jeg tror det er helt okay at det skjer, men du kjenner jo din kropp best, så hvis du er usikker så ring føden[;)]
Mulig jeg ville gjort det, om ikke annet får du et beroligende svar[:D]

Nei føler ikke at jeg må ringe føden akkurat...lurer bare på om dette kan være et tegn på at fødselen kommer til å starte tidligere??? Har jo 10 uker igjen! Blir litt stressa kjenner jeg...

Tegn på for tidlig fødsel

TIDLIG FØDSEL?
Iblant skjer det at barnet i magen bestemmer seg for å gjøre entré flere uker før beregnet termin. De fleste kvinner opplever kynnere de siste ukene av graviditeten. Den typen "veer" er en trening av livmoren, og gjør ikke vondt. De kommer uregelmessig og forsvinner raskt. Det er helt normalt. Ekte veer derimot, kommer mer og mer regelmessig, blir stadig sterkere, er smertefulle og kommer tettere og tettere. Hvis du tror at du er i ferd med å føde for tidlig, kan du ha ett eller flere av følgende symptomer:

-Menstruasjonslignende smerter og kramper
-Press og smerte i lysken, lårene eller i nedre delen av ryggen
-Økt utflod, rosa- eller brunfarget utflod eller småblødninger
Ring umiddelbart til jordmoren din eller fødeavdelingen for å sjekke at alt er som det skal være.

Jeg hadde en del nedpress for noen uker siden og i dag når jeg satt på bussen kjente jeg det igjen. Kommer ingen bebis ut der enda og det er helt normalt... Men skjønner deg godt. Det er skikkelig ubehagelig

Jeg har vært litt redd for det samme de siste ukene. Har ikke merka noe spesielt nedpress egentlig, men magen har sunket ganske masse. Både mamma og til og med andre foreldre i bhg har kommentert at den er mye lenger nede nå[&:]
Jeg merker også at det er mye bedre "plass" til å puste og sånn.. er ganske stor forskjell fra sånn det var tidligere. Synes også det er litt skummelt.. har ikke lyst til å føde helt enda. Har jo født to ganger før, og innbiller meg at det ikke var sånn med de to første. Men jeg skal til legen nå etterpå, så skal spørre henne hvertfall om det er tegn på at jeg kommer til å føde for tidlig.

Jeg har hatt nedpress i over 1 mnd nå. Jeg veit at babyen ligger med hodet ned, men det har ikke festet seg enda. Magen har ikke sunket trur jeg.. Eller kanskje den har det. Blei plutselig usikker. Men i hvertfall så er du ikke aleine[:)]

Godt å høre at det er flere som har det sånn...jeg har ikke så veldig lyst til å føde enda! Så takk for svar jenter,dere er supre[:)] Hvis TOSØTESMÅ har lyst til å dele det legen sier blir jeg veldig glad[:D] Du kan event sende meg en pm! Ha en fin dag alle sammen!

Legen sa til meg at framover kunne det hende jeg kom til å kjenne nedpress så er nok helt normalt [:D]

Takk for svar Chibi[:D] da er det nok helt normalt,bare litt ubehagelig!

ORIGINAL: Thorgers

Godt å høre at det er flere som har det sånn...jeg har ikke så veldig lyst til å føde enda! Så takk for svar jenter,dere er supre[:)] Hvis TOSØTESMÅ har lyst til å dele det legen sier blir jeg veldig glad[:D] Du kan event sende meg en pm! Ha en fin dag alle sammen!

Da har jeg vært hos legen[:)]
Hu mente at det at magen var langt nede ikke i det hele tatt trengte å bety at ungen kom før tida. Hu sa at det mest sannsynlig kom av at jeg hadde vært gravid 2 ganger før og at magen strakk seg mye lettere og dermed sank fortere ned også. Han lå visst med hodet ned, men hadde ikke festa seg og lå heller ikke helt nedi bekkenet, så da regner jeg med alt er i orden jeg[:)]

Så flott a[:D] Tusen takk for at du ville dele det med meg[:)]

Har kjent endel nedpess i det siste jeg også. Det føles til tider vondt. Var hos Jordmor i dag å hun kunne kjenne at hodet var festa, men hun sa ingenting om at fødselen ville komme før for det. Så tar det helt med ro enda [:)]

Back
Topp