Nedpress og kynnere.

Septembermamma91

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Jeg har begynt å få veldig vonde kynnere de siste dagene, og idag har jeg også begynt å kjenne nedpress. Gjør vondt i skambenet og føles som om noe borrer seg nedover i bekkenet mitt. Jeg er andregangs, men kan ikke huske at det var slik før på slutten av svangerskapet. :/ noen andre som opplever lignende om dagen?
Jeg er 24+6.

Har det helt likt, kjente det spesielt godt etter en topptur på søndag, var hos jordmor til kontroll tirsdag og tok dette opp da. Jeg er også andregangs, oh jordmor sa at jeg ikke husker det var sånn sist, fordi det mest sansynligvis ikke var det. Andre gangen jobber vist livmoren hardere enn første, pga at den har vert utvida før. Så både kynnere, nedpress og etterrier vil sansyligvis være sterkere og merkes bedre denne gangen ;) jeg ble litt nervøs selv, men nå prøver jeg bare å tenke på det som at livmoren trener seg opp til fødsel (noe som er bra), og som jordmor sa kroppen sier i fra, når dette skjer så gjør det su føler fungerer for deg, ta en paracet, legg deg nedpå og hvil. Kroppen er topp sånn sett, den sier i fra hva den vil heletiden :)

Har det helt likt, kjente det spesielt godt etter en topptur på søndag, var hos jordmor til kontroll tirsdag og tok dette opp da. Jeg er også andregangs, oh jordmor sa at jeg ikke husker det var sånn sist, fordi det mest sansynligvis ikke var det. Andre gangen jobber vist livmoren hardere enn første, pga at den har vert utvida før. Så både kynnere, nedpress og etterrier vil sansyligvis være sterkere og merkes bedre denne gangen ;) jeg ble litt nervøs selv, men nå prøver jeg bare å tenke på det som at livmoren trener seg opp til fødsel (noe som er bra), og som jordmor sa kroppen sier i fra, når dette skjer så gjør det su føler fungerer for deg, ta en paracet, legg deg nedpå og hvil. Kroppen er topp sånn sett, den sier i fra hva den vil heletiden :)
Så godt å høre at det er fler enn meg!! Blir liksom litt bekymret også. Blir jo til at jeg setter meg ned, for det gjør for vondt til å holde på med noe! :(
Men da skal jeg prøve å senke skuldrene litt! :)

Har ikke vonde kynnere men det andre kan jeg skrive under på. Kjennes som han graver seg litt nedover og det er endel stikkinger og ilinger liksom. 3 gangs her og kan ikke si det har vært sånn før.

Mye nedpress og vonde Kynnere her også :( er også andregangs!

Ble sykemeldt av gynekolog på sykehus i går pga overaktive kynnere.. Dette roer seg når jeg roer meg, nesten borte etter et par dager! Så nå er jeg 50% sykemeldt, og tror det skal bli godt ☺

Kommer mer en oppdatering jeg. Kynnerne mine og følelsen av nedpress har bare blitt verre, så legen tok en gu på fredag. Han fant da ut at livmortappen min er avflatet, og modningen er godt igang. Han fikk til og med en finger inn. Ble sendt videre på sykehuset, og fikk både innvendig og utvendig ul. Baby har det bra, og livmorhalsen min er på nesten 4 cm. Men det er altså åpent for en finger og livmortappen er avflatet. Fant også ut at jeg hadde uvi, så får behandling for den. Og fått beskjed om å holde meg i ro. Dersom kynnere ikke gir seg etter endt behandling skulle jeg inn på ny kontroll.
Synes dette er utrolig skummelt, og er veldig engstelig. :(

Kommer mer en oppdatering jeg. Kynnerne mine og følelsen av nedpress har bare blitt verre, så legen tok en gu på fredag. Han fant da ut at livmortappen min er avflatet, og modningen er godt igang. Han fikk til og med en finger inn. Ble sendt videre på sykehuset, og fikk både innvendig og utvendig ul. Baby har det bra, og livmorhalsen min er på nesten 4 cm. Men det er altså åpent for en finger og livmortappen er avflatet. Fant også ut at jeg hadde uvi, så får behandling for den. Og fått beskjed om å holde meg i ro. Dersom kynnere ikke gir seg etter endt behandling skulle jeg inn på ny kontroll.
Synes dette er utrolig skummelt, og er veldig engstelig. :(
det var ikke noen gode nyheter, men masse lykke til fremover! Det går nok fint, jeg heier på dere! :)

det var ikke noen gode nyheter, men masse lykke til fremover! Det går nok fint, jeg heier på dere! :)
Tusen takk for det! Er i alle fall veldig glad for at det ble sjekket opp, så får vi håndtert situasjonen deretter. Vi krysser alt vi har for at livmorhalsen holder seg lang og fin, lengst mulig nå.

Tusen takk jenter❤️ jeg skal holde dere oppdaterte! Går fortsatt med vonde kynnere, ifølge legen så burde de gi seg iløpet av onsdag(imorgen). Da er jeg ferdig med behandlingen for uvi. Så håper jo at det på mirakuløst vis forsvinner iløpet av dagen eller morgendagen:)

Back
Topp