Nedpress et modningstegn?

lillepolly

Glad i forumet
Januarlykke 2019
Noen som vet? Hatt nedpress i HELE dag... Har hatt det tidligere også, men ikke konstant hele dagen. Hodet festet seg for ca 2 uker siden. Kjenner det også strekker i lysken og har vondt i nedre del av magen.

Noen som har erfaringer eller innspill? :)

Det er jo sikkert et slags modningstegn, uten at det kan si noe om babyen kommer veldig, veldig snart eller om det er en stund igjen enda. 
Jeg har noen dager hatt mye nedpress, men baby har ikke festet seg enda...

Vanskelig å si om det er et modningstegn som tyder på fødsel, men det lyder godt at den lille ligger rett vei i alle fall, og ikke minst det går rette veien mot slutten.

For en uke siden fikk jeg beskjed om at hodet var festet; og jeg merket at jordmor ikke fikk til å flytte hodet opp i fødselskanalen, men på kontroll i går var plutselig hodet ikke festet lengre og jordmor kunne bevege hodet oppover. Jordmor sa da at det ikke var uvanlig at ungen kunne forandre på hvor langt ned i bekkenet den lå, og at dette kunne forandre seg helt fram til fødselen var i gang. Men som oftest ble babyen liggende med hodet ned når den først hadde kommet så langt ned. 

Uansett vises det tydelig på magen når den lille har kommet langt ned i bekkenet; og magen har fallt flere etasjer......... :-)

Hatt nedpress og smerter down there i flere uker, men hodet hans er ikke festet og han turner rundt og ligger for det meste i tverrleie! Modningstegn er det nok, men kan jo ikke si om det tyder på nært forestående fødsel eller om det fortsatt går ei stundIngen av mine som festet seg lenge før fødsel. 1 gang festet hu seg ei uke før og andre gang festet hu seg ikke før fødsel var igang! Er nok forskjellig fra person til person! Masse lykke til

Vi kan trøste oss med at det hvertfall må være godt for NOE da, selvom det kanskje ikke betyr fødsel de kommende dagene =)

Fru H skrev:
Vi kan trøste oss med at det hvertfall må være godt for NOE da, selvom det kanskje ikke betyr fødsel de kommende dagene =)

Ja nå er det ikke lenge igjen uansett så skal klare å komme meg gjennom september tenker jeg ;) Men i oktober blir jeg nok mer utålmodig ;) Siste dag før jeg blir satt i gang (11 dager over termin) er 5. oktober, så det er min magiske dato nå føler jeg ;)

Min huleboer har også presset seg enormt nedover i dag, har nesten ikke klart å gå til tider. Det må vel bety at de snart vil ut å hilse på

Cillia skrev:
Min huleboer har også presset seg enormt nedover i dag, har nesten ikke klart å gå til tider. Det må vel bety at de snart vil ut å hilse på

Håper det betyr det jeg også ;)

Jeg spurte legen om "pressingen" i dag og han mente det måtte være hodet. Men babyen her er fult bevegelig fortsatt, han tok til og med ultralyd og så at han ikke hadde festet seg. Men han er jo langt ned, så at det føles som han borer seg nedover mente han var normalt.

Fru H skrev:
Jeg spurte legen om "pressingen" i dag og han mente det måtte være hodet. Men babyen her er fult bevegelig fortsatt, han tok til og med ultralyd og så at han ikke hadde festet seg. Men han er jo langt ned, så at det føles som han borer seg nedover mente han var normalt.

Han sa det ja... Hadde håpt du skulle skrive at han var helt overbevist om at dette var tegn på at ting snart kunne skje ;p Hehehe... Prøver iherdig å finne noen tegn for tiden ;) Men som sagt så får jeg vel bare vente en måned til ;)

Hehe! Det kan jo sikkert være et tegn for noen da ;) Det er jo så vanskelig å si... Men like greit å innstille seg på å gå tiden ut ++, heller enn å forvente at babyen kommer før!

Fru H skrev:
Hehe! Det kan jo sikkert være et tegn for noen da ;) Det er jo så vanskelig å si... Men like greit å innstille seg på å gå tiden ut ++, heller enn å forvente at babyen kommer før!

Jepp! Men forferdelig vanskelig kjenner jeg ;)

Kan man også få nedpress når barnet ligger i seteleie? Er noe så vannvittig støl helt ned til venus. Termin er om 3 uker.. Håper dere vet, for jeg har ikke peiling :P 

Monique77 skrev:
Kan man også få nedpress når barnet ligger i seteleie? Er noe så vannvittig støl helt ned til venus. Termin er om 3 uker.. Håper dere vet, for jeg har ikke peiling :P 

Har ikke peiling. Men det er jo trangt der inne 3 uker før termin så om det presser så er det sikkert ikke så rart ;)

lillepolly skrev:

Monique77 skrev:

Har ikke peiling. Men det er jo trangt der inne 3 uker før termin så om det presser så er det sikkert ikke så rart ;)

Var tydeligvis nedpress, ble mor dagen etter <3 

Monique77 skrev:

lillepolly skrev:

Monique77 skrev:

Oi! Gratulerer! :) Ble det setefødsel da? Eller hadde babyen snudd seg?

lillepolly skrev:

Monique77 skrev:

lillepolly skrev:

Monique77 skrev:

Oi! Gratulerer! :) Ble det setefødsel da? Eller hadde babyen snudd seg?

Takk for det :) Det ble keisersnitt, siden han ikke hadde snudd seg. 

Back
Topp