Ned noen mange kilo, på nytt..2022

Nicoline90

Elsker forumet
Februarbarna 2023
start; 3/4-21.

Vekt: 105Kg
Mål;Cm
Bryst:116
Midje:116
Hofte:130
Rumpe:121
Lår:V/68-H/69
Legg:V/39-H/40
Overarm:V/34-H/34
 
På tide å gå ned noen kilo, 35kg opp siden 2016..
Fikk da påvist lavt stoffskifte og pcos. Nå er stoffskifte stabilt og jeg har fått tilbake overskudd som virkelig har vært helt borte. Har de siste årene gjennomgått 6 operasjoner i føttene så treninga går mye enklere nå, heldigvis. kommet til og skrive ned trening, kanskje mat, vektoppdatering osv.
 
Startet dagen med 30 minutter i intervall på tredemølla, 15 min oppvarming på 5,3 km/t så jogging 1 min og rask gange i 4 min X3. Ble ikke noe styrke i dag pga senebetennelse i arm, ikke noe krise.
 
Usikker på om jeg skal notere ukentlig vekt eller kanskje en gang i måneden er bedre? Veier meg hver søndags morgen, tar mål en gang i måneden
 
Smart å ta mål også! Vekt forteller jo absolutt ikke hele sannheten. Tror jammen jeg skal ta meg en målerunde.

Siden du uansett veier deg ukentlig ville jeg ha notert det. Så vet vi jo alle at dagsformen til vekta på gulvet også spiller inn så uansett greit å ha mest fokus på de lange linjene.

Du er i gang, hurra for det – heier på deg!
 
Smart å ta mål også! Vekt forteller jo absolutt ikke hele sannheten. Tror jammen jeg skal ta meg en målerunde.

Siden du uansett veier deg ukentlig ville jeg ha notert det. Så vet vi jo alle at dagsformen til vekta på gulvet også spiller inn så uansett greit å ha mest fokus på de lange linjene.

Du er i gang, hurra for det – heier på deg!
Ja, lærte av en pt at selv om man ikke går ned noe en periode kan målene endre seg mye:)
Ja den dagsformen til vekta er ikke noe å spøke med:hilarious::p veier meg ukentlig, men vet fra tidligere at det er minking i cm som motiverer mest, gleder meg til å måle på ny:joyful:

veldig deilig å endelig være i gang igjenn! Tusen takk:Heartred Heier på deg å!:hello2
 
Ikke fått så mye trening denne uken som jeg kunne ønsket! Men litt har det blitt:joyful: Gleder meg veldig til å trene styrke, men senebetennelse stopper det litt opp. Gjør noen øvelser jeg ikke trenger armen til da. Tenker det er bedre enn ingenting.

ukens treninger;

5/4:


15 minutter oppvarming
20 min intervall 1min jogging 4min kjapp gange x4


30 min styrke med egentvekt.

12x3 kettleball 8kg
10x3 knebøy
10x3 liggende benløft
10x3 mageliggende rygghev med armsving
10x3 liggende seteløft
10x2 lår/sideøvelser.



Trening 9/4

Intervall på mølle.
14 minutter oppvarming
20 minutter intervall 1 min jogging 4min kjapp gange, ble en liten spurt op slutten.

kjenner at jeg snart kan øke joggingen litt, kanskje legge på så det blir 1,5-2 min jogging.
 
Dagens trening og vekt!

11/4-103,6kg. Ned 1,4 kilo.

Dagens trening;

11/4


15 min oppvarming
16min intervall - 1,5 min jogging, 3,5min rask gange og 1min spurt til slutt.

30min trening med egenvekt;

10x3 Mageliggende rygghev med armsving
10x3 knebøy
10x3 liggende benløft
10x3 hoftehev
10x3 lårøvelse
10x3 bensen
10x3 kettlebell 8kg
1minx3 mageøvelse fra tiktok


I dag klarte jeg og øke hver intervall fra 1 min jogging/ 4min rask gange til 1,5 min jogging/3,5min rask gang.. SÅ STOLT:D
 
Så flink du er! Du inspirerer :joyful:
 
Dagens trening og vekt!
11/4-103,6kg. Ned 1,4 kilo.

Dagens trening;

11/4


15 min oppvarming
16min intervall - 1,5 min jogging, 3,5min rask gange og 1min spurt til slutt.

30min trening med egenvekt;

10x3 Mageliggende rygghev med armsving
10x3 knebøy
10x3 liggende benløft
10x3 hoftehev
10x3 lårøvelse
10x3 bensen
10x3 kettlebell 8kg
1minx3 mageøvelse fra tiktok

I dag klarte jeg og øke hver intervall fra 1 min jogging/ 4min rask gange til 1,5 min jogging/3,5min rask gang.. SÅ STOLT:D
Utrolig bra! :hello2
 
Tirsdag 13/4

Det ble 30 min intervall.
14minutter oppvarming
21minutter intervall, 1,5minutt jogging, 3,5minutt rask gange og ett minutt spurt på slutten.

Hadde så vondt i bena når jeg var ferdig så ble med det:dead: Men fornøyd:joyful: Er 3,5 mnd siden siste operasjon så tørr ikke presse på alt for mye.


 
:joyful:I dag ble det endelig trening igjenn❤️

17/4

Intervall:
14 min oppvarming
17min intervall - 1,5 min jogging, 3,5min rask gange og 2,5 min!! Spurt til slutt

30min trening med egenvekt;

10x3 Mageliggende rygghev med armsving
10x3 knebøy
10x3 liggende benløft
10x3 hoftehev
10x3 bakspark V/fot
10x3 bakspark H/fot
10x3 kettlebell 8kg
20x3 tåhev


Det var veldig godt å trene i dag. Kjenner at jeg får ut masse tanker og frustrasjon, føler meg så ny etterpå:joyful::p Godt for kropp og sinn! Kjenner jeg er veldig spent på å ta nye mål!
 
19/4
Ble 30 minutt intervall etter jobb i dag. I morgen er det tid for fysio, kjenner jeg er veldig spent! Håper virkelig han kan hjelpe meg, vil ikke gjennom flere operasjoner:bag:
 
Synes du er superflink! Hvordan gikk det jod fysio?
Tusen takk:D❤️ Det gikk sånn passe! Ho kan hjelpe meg med skuldra,heldigvis! Men bena Var ho veldig usikker på så det måtte ho undersøke med sykehuset, mulig det blir flere operasjoner:sad010 Menmen, får se det positive i det og være glad man får hjelp❤️
 
Tusen takk:D❤️ Det gikk sånn passe! Ho kan hjelpe meg med skuldra,heldigvis! Men bena Var ho veldig usikker på så det måtte ho undersøke med sykehuset, mulig det blir flere operasjoner:sad010 Menmen, får se det positive i det og være glad man får hjelp❤️
Bra mtp skulder, kjipt med beina! Er det pga pcos?
 
I dag mårrest var vekta 102,3! Jeii:D veide meg i dag for jeg har store planer om å drikke vin i helga, veldig spent på hvor mye vann det vil binde og hva det kommer til å utgjøre på
Søndag. Blir bestandig veldig «hoven» i kroppen av alkohol:hungover::hilarious:

Ble 30 min på tredemølla i går og en liten gåtur i dag. Har hatt ett magevirus så hadde ikke så mye å gi, føler det kommer til å bli en god treningsrunde i morgen:hilarious::headphone:
 
Back
Topp