Ned i vognen

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Vi har to vogner en som ligger i bilen og har kun vært brukt på handleturer den fikk vi av tanten til sambo, vet egentlig ikke ka type vogn det er men det står quinny på den da. Den andre vognen er silver cross, kensington
Nå er de ganske forskjellige de to vognene, silver cross veit eg holder godt varmen, men den andre ser ganske varm ut også. Eg lurer på hva eg skal ha ned i de vognene. Tanten min brukte silver cross før og hun hadde bare laken på bunnen og din dyne på toppen (plus vogntrekket) så hadde hun ungen i det den hadde på seg den dagen, lue sokker, hansker og så om vinteren hadde hun en kjeledress gjerne også. Eg har vurdert å legge ullpledd i bunnen
Ka har dere i vognen? Er det varmt nok føler dere? Begynte med minusgrader her i går så føler eg plutselig at hun burde ha mer i vognen
Også, kor lange trilleturer tar dere? Lar dere ungen sove i vognen etter dere kommer hjem? (Tror eg skal vente med det til hun blir ca 3mnd) nå blir frøkna 3 uker på søndag :)

Vi har vognpose. Tar på ullbody og ullstrømpebukse + ulldress. Lue og votter. Evnt teppe oppi vogna om det skulle bli kjempekaldt. Har ikke trillet så mye tur enda, men storebror var født på samme årstid og han var aldri kald med dette på :)

Tror de fleste bruker pose, men vi er litt gammeldagse og bruker dyne.

Vi har stor simo-bag, med madrass, lammeskinn, dundyne, ullteppe og ullbumper. (Litt varmere enn en Risarosa-pose, altså).

Da bør det holde med ullundertøy, votter og lue under - jakke når han blir litt større og beveger armene mer. På ekstra kalde dager tar jeg nok likevel en strikkedress e.l. også.

Vi har emaljunga vogn, har saueskinn og voksipose. Kler på ull og lue.

Eldste er født i slutten av september og da hadde vi mountain buggy bag og gjorde det samme.

Foreløpig har ikke han sovet ute noe mer enn mens vi triller, men når han begynner å få mer sovemønster kommer han til å sove duppene sine ute. Så fremst det ikke er masse minusgrader, over minus 10-12 grader.

Idag hadde vi lammeskinn + pose i vognen, og mini hadde på seg ullundertøy, ulldress, lue, ullsokke-sko og votter. Kjente på ham i nakken at han var akkurat passe varm, og det var 3 minusgrader her idag.

Triller alt fra 10 minutter til flere timer her, men lar ham ikke sove i vogna ute lengre enn jeg triller enda. Tar av bagen på vogna og setter den i gangen hvis han fortsatt sover når jeg går inn. Tar bare av lua og knepper opp vognposen sånn at han ikke er for varm.

Hvor kjøper dere lammeskinn?
Liker bedre å bruke dyne en pose, har kjent hun i nakken når vi triller og hun har ikke vært kald, men eg føler bare hun trenger noe under seg når det er så kalt ute, ihvertfall i Fen vognen som ikke har madrass

Hvor kjøper dere lammeskinn?
Liker bedre å bruke dyne en pose, har kjent hun i nakken når vi triller og hun har ikke vært kald, men eg føler bare hun trenger noe under seg når det er så kalt ute, ihvertfall i Fen vognen som ikke har madrass

De har på flere barnebutikker, jeg kjøpte på Barnas Hus. Det finnes både "matter" eller hva man skal si, også finnes det sånne man kan feste selene i til sportsvogna etterpå. Jeg bruker vårt lammeskinn både i vogna, vugga og babynestet, flytter det bare rundt, og synes det er kjempegreit. Han her er en liten frysepinn da.. Så liker å ha det lunt der han ligger :P Storesøster var motsatt, og hun ville nok blitt for varm om vi brukte det innendørs.

De har på flere barnebutikker, jeg kjøpte på Barnas Hus. Det finnes både "matter" eller hva man skal si, også finnes det sånne man kan feste selene i til sportsvogna etterpå. Jeg bruker vårt lammeskinn både i vogna, vugga og babynestet, flytter det bare rundt, og synes det er kjempegreit. Han her er en liten frysepinn da.. Så liker å ha det lunt der han ligger :P Storesøster var motsatt, og hun ville nok blitt for varm om vi brukte det innendørs.
Går det an å vaske de da?
Er det samme kor en kjøper det? Er det sånn at lammeskinn er lammeskinn?

Har lammeskinn i bunnen, voksipose i vogna og kler på vesle ullundertøy og ulldress utenpå. Samt ullue og ullvotter :)

Har johadress og Lillelamdress.

Jeg triller ikke turer, det har vært så kaldt så har bare fortet meg til bhg og tilbake. Til uka er det meldt mildt så da triller jeg nok mer :) :) bruker mountain buggy. Men har bestilt bag til emmaljungaen.

Back
Topp