Ned i vekt...

Luckie

Elsker forumet
Mini har gått litt ned i vekt på 2 uker...30 gram ned... fullammer og får smaksprøver... kjente jeg ble greit stressa... selvom HS sa jeg ikke skulle tenke så mye på det men bare gi litt mer smaksprøver enn jeg gjør...
Baby spiser jo annenhver time hele døgnet så synes det var rart....masse på natt også....
Noen med lignende erfaring...?
 
Hvor gammel er babyen?
 
Vet ikke hvor stor babyen din er. Har opplevd det selv med baby og det ble mye amming og mating og plutselig gikk vekten i luften og ungen gikk for mye opp i vekt
 
Kan være endret aktivitetsnivå også kanskje? Har babyn plusselig blitt mer aktiv?
 
Lille er 7 kg... og rett over 5 mnd.... 66 cm..
Jeg ville ikke bekymret meg så mye om jeg vet ungen får i seg Mat. Hvis det ikke endres av seg selv til neste måned så ville jeg økt med fast føde
 
Ikke stress. Babyen kan påvirkes av det. Det skjedde med meg, og da ble eldste veldig urolig. Det kan påvirke ammingen. Følg med på det, men pust med magen og slapp av. Mitt inntrykk er at hs gjerne overdriver heller enn å ikke ta ting seriøst, men alle er jo forskjellige. Om babyen virker fornøyd og har nok våte bleier så kan du avvente det med hs's velsignelse.
 
Gi gjerne næringstett mat når du gir noe, egg, avocado, grøtlapper med kokosolje osv.
Og gi godt med melk før måltid, da melka er mer næringstett enn maten. Smaksprøver er mest for gøy når de er så små :)
 
Går sikkert helt fint. Bare følg med så vektnedgangen ikke fortsetter. Noen få gram på en 7 kg baby har jo ikke så mye å si. Litt av det kan jo for eksempel være at han hadde full blære og bæsj i tarmen den ene gangen, men ikke den andre gangen han ble veid
 
Back
Topp