Ned i vekt

Hei damer :)

Dette er noe jeg har fått forståelse for at en ikke skal snakke om, en skal være så fornøyd med hva kroppen har lagd og ikke fokusere på hvordan en ser ut, men jeg ønsker å gå ned i vekt nå etter svangerskapet..

Jeg vet at en ikke skal gå inn for å slanke seg når en ammer, men på den andre siden er det viktig for meg å få tilbake kroppen min etter 3 svangerskap på under 5 år.

Hvordan gjør dere andre som ønsker å gå ned i vekt det? Hvor mye kan en gå ned i vekt uten at dette går ut over amming og melkeproduksjon? :)
 
Jeg gjør som jeg alltid har gjort; spiser sunt, og beveger meg [emoji106]
 
Jeg tenker litt på hva jeg spiser men syns det viktigste nå er å gå turer. Vet at kroppen blir bedre etterhvert selv om jeg gjerne skulle ha ny og bedre kropp i morgen. Så nå har jeg fokus på finne igjen kondisjonen min... samt litt lette egenvektsøvelser.

Vil absolutt ikke risikere ammingen for å gå ned i vekt, da jeg vet at det skjer på sikt.
 
Jeg har ikke veid meg siden siste svangerskapskontroll for 6 uker siden, så jeg aner ikke hva jeg veier nå etter fødsel, men jeg tenker at på dette tidspunktet er det «godt nok» å ha et sunt kosthold, trille tur og gjøre litt enkle styrkeøvelser for å trene opp igjen kjernemusklatur, mage og rygg etter graviditeten så vil nok det hjelpe godt på den fysiske formen uten at det kan kategoriseres som slanking [emoji4]
 
Jeg går turer (små trilleturer som bekkenet klarer) og har lasta ned Lifesum-appen igjen, den har hjulpet meg tidligere. Ammer ikke da, så trenger ikke ta hensyn til melka, men må passe på å ikke gå for hardt ut-kroppen trenger å restituere seg etter svangerskap og fødsel. Skal begynne med litt yoga og styrkeøvelser etterhvert, foreløpig holder ikke energien til det.
 
Jeg har ikke gjort så mye...ammer og litt lite søvn og mat så kiloene raser ned her..etter 3 uker har jeg gått ned 14kg. La på meg 20 under graviditeten...
Men styrken er absolutt ikke der...så prøver å gå noen turer hvis energien er der så jeg kan få opp styrke i beina og kondis...så forløpig blir det slik..så får vi se etter en stund.
 
Det er rart alt man tar for gitt.. Her driver de omfattende veiarbeid og det har vært klin umulig for meg å gå turer i nærområdet. Kjenner det skal bli fryktelig godt å kunne komme seg litt rundt! Men altså, dagene etter fødselen var tøffe og kroppen er ikke i form sånn energimessig. Tross i at jeg ikke har gjort noen tiltak så har jeg gått ned 15,5 kg på under 4 uker ( la på meg 22). Har ikke noen gode råd, annet enn å ta tida til hjelp og bevege seg så mye man orker. Bæring i sele kan jo være god trening og husarbeid forbrenner jo noen kalorier det og :hilarious:

Kjenner meg igjen når det gjelder å bli utålmodig. Har omtrent ikke et plagg som passer og det frister jo ikke å kjøpe ting som (forhåpentlig) er for stort om en liten stund heller :bored:
 
Ang amming og vekt; kan være individuelt dette, men forrige graviditet raste jeg ned til den bedrøvelige startvekta min på et par-tre måneder. Jeg var undervektig, men ingen problemer med melka... Jeg fullammet og hadde en smellfeit, fornøyd bebis. Den gangen gråt jeg fordi jeg så gjerne skulle beholdt noen kg ekstra, men 48kg var en vekt jeg hadde ligget på i 8 år før graviditeten (uten å klare å legge på meg), så kroppen min var nok vant til å veie akkurat det. Uansett, poenget er at jeg hadde null problemer med amming, tross i at jeg var et beinrangel! Ser for meg at stress og veldig hard trening kanskje er verre enn selve vektnedgangen?
 
Jeg sliter med matlyst og veier 3 kg mindre enn før gravid. Men det pleier å desverre gå seg til. Prøver å trille mye turer, spise mye fisk og grønnsaker. Problemet er ofte at søtsuget kommer etterhvert og litt mye kafé besøk.;)
 
Back
Topp