Ned i vekt?

Agnete

Forumet er livet
Nå er det noen uker siden fødselen og vekten står helt rolig!!
Har fortsatt en del vann, verken ringer eller sko passer :eek:
Jeg ammer og er sulten hele tiden, prøver å begrense meg litt.
Nå skal jeg prøve å få gått noen turer, men når kan man begynne å trene styrke etter fødselen? Og har dere noen andre tips til å gå ned i vekt uten direkte slanking?
 
Vent 6 uker sier dem vel? Også bør du prøve å kjenne om musklene dine i magen er delt eller ikke før du starter :)
Prøv å spise mat med lite kalorier sånn at du kan spise seg god og mett uten å legge på deg. For å gå ned må det jo flere kcals ut enn inn - men det vet du vel :p

Så prøv å rør deg så mye som mulig og spis smart :D
 
Vent 6 uker sier dem vel? Også bør du prøve å kjenne om musklene dine i magen er delt eller ikke før du starter :)
Prøv å spise mat med lite kalorier sånn at du kan spise seg god og mett uten å legge på deg. For å gå ned må det jo flere kcals ut enn inn - men det vet du vel :p

Så prøv å rør deg så mye som mulig og spis smart :D

De er dessverre veldig delt :(
Så er litt bekymret for at jeg ikke skal få de sammen igjen :eek:
Ja, må få mer ut enn inn, så må jeg vel være litt forsiktig når man ammer også?
 
Her stod vekta i ro noen uker før det begynte å gå nedover. Jeg var så tørst og drakk veldig mye vann. Det er viktig.

Ellers er jo generelle tips å spise ofte, men lite. Spise grovt og magert. Jeg gikk masse turer fra starten av, så hvis du er i form, er det bare å trille. Jeg var tilbake på senteret og begynte med lett styrketrening fem uker etter fødselen. De sier vel en skal vente seks uker med magetrening i alle fall :)
 
Vent 6 uker. Ta det rolig og hør på kroppen. Gå bed max 0,5kg i uken. Prøv massasje for vannansamlinger.
 
Vent 6 uker. Ta det rolig og hør på kroppen. Gå bed max 0,5kg i uken. Prøv massasje for vannansamlinger.

Ikke mer enn 0,5 i uken :eek:
Da vil det jo ta ekstremt lang tid for å nå vekten min :( Jeg har aldri følt det slik som jeg gjør denne gangen, er ikke komfortabel med min egen kropp.. Så kjenner jeg stresser litt med å gå ned. Formen har ikke vært på topp, føler den er stigende nå :)
 
Man skal vel egentlig ikke aktivt slanke seg når man ammer, tror jeg. Noen ganger tar det tid å gå ned, jeg ville ikke stresset med noe før kroppen har kommet seg etter fødselen. For meg tok det et par måneder, og så begynte ting liksom å slippe taket av seg selv. Jeg gikk ikke ned alle kiloene igjen, men kunne ha valgt å slanke meg når jeg var ferdig å amme, jeg var bare for lat til det.. :p
 
hvis du ammer og er sulten synes jeg ikke du skal begrense deg. Bare slapp av og ikke tenk så mye på vekta, du har jo akkurat født!
Legen min sier det er mer energikrevende å amme enn å være gravid, så du trenger den næringen du kan få. Det er nok heller viktigere å spise sunt, altså ikke potetgull, brus og sjokolade.
Du går nok ned etterhvert skal du se:)
Gå trilleturer når du orker .
 
De er dessverre veldig delt :(
Så er litt bekymret for at jeg ikke skal få de sammen igjen :eek:
Ja, må få mer ut enn inn, så må jeg vel være litt forsiktig når man ammer også?
Hvor mange uker er det siden? Magen min brukte mange måneder :eek:
Ja derfor jeg tenker du bør velge ting som feks havregryn og cottagecheese og masse drit og grønt :D
 
Ikke mer enn 0,5 i uken :eek:
Da vil det jo ta ekstremt lang tid for å nå vekten min :( Jeg har aldri følt det slik som jeg gjør denne gangen, er ikke komfortabel med min egen kropp.. Så kjenner jeg stresser litt med å gå ned. Formen har ikke vært på topp, føler den er stigende nå :)

Trenger ikke være så nøye på kg. Vannet veier jo mye, og skal bort! Så lenge du spiser regelmessig og får i deg nok næring. Barnet får jo det den trenger. Er jo evt du som mister næring om du slurver med kosthold. De sier vel at man forbrenner 500 ekstra kalorier pr døgn av amming.

Men jeg gikk, som sagt, ikke ned et gram de to første ukene.. Men uke tre gikk jeg ned fire kg, og tre kilo uken etter igjen.. Hadde nok en del vann jeg også :)
 
Hvor mange uker er det siden? Magen min brukte mange måneder :eek:
Ja derfor jeg tenker du bør velge ting som feks havregryn og cottagecheese og masse drit og grønt :D

Nærmer seg fire nå, så ikke veldig lenge ;) Jeg har bedret kostholdet veldig etter fødselen, og mer forbedring trengs. Så skal prøve å få til det :)
 
hvis du ammer og er sulten synes jeg ikke du skal begrense deg. Bare slapp av og ikke tenk så mye på vekta, du har jo akkurat født!
Legen min sier det er mer energikrevende å amme enn å være gravid, så du trenger den næringen du kan få. Det er nok heller viktigere å spise sunt, altså ikke potetgull, brus og sjokolade.
Du går nok ned etterhvert skal du se:)
Gå trilleturer når du orker .

Har begynt å gå litt nå, lettere å putte babyen i vogna for å levere og hente i barnehagen :p
Og jeg må spise en del om ikke blir jeg veldig svimmel, men prøver å begrense meg litt i forhold til mengden. Jeg trenger liksom ikke fire brødskiver til frokost :p Hihi
 
Trenger ikke være så nøye på kg. Vannet veier jo mye, og skal bort! Så lenge du spiser regelmessig og får i deg nok næring. Barnet får jo det den trenger. Er jo evt du som mister næring om du slurver med kosthold. De sier vel at man forbrenner 500 ekstra kalorier pr døgn av amming.

Men jeg gikk, som sagt, ikke ned et gram de to første ukene.. Men uke tre gikk jeg ned fire kg, og tre kilo uken etter igjen.. Hadde nok en del vann jeg også :)
Er i uke tre nå, gikk ned 500 gram i helgen bare... Men håper det vil hjelpe litt med å komme i bevegelse :)
Ja, vannet må bort. Drikker mye, spiser ikke mye salt så håper det hjelper snart :)
 
Det verste du kan gjøre er å stresse! Da holder kroppen på alt og vil ikke gå ned. Jeg var dritstressa selv og stod bom fast. Så begynte jeg å slappe litt mer av og det har begynt å gå seg til :) vannet får du ikke gjort så mye med, og det kan ta flere mnd.
 
Det verste du kan gjøre er å stresse! Da holder kroppen på alt og vil ikke gå ned. Jeg var dritstressa selv og stod bom fast. Så begynte jeg å slappe litt mer av og det har begynt å gå seg til :) vannet får du ikke gjort så mye med, og det kan ta flere mnd.

Jeg prøver ikke å stresse, men jeg føler meg som en dass som fortsatt går i gravidklærne og jeg gråter når jeg ser meg selv i speilet.
Jeg skal kjøpe meg noen normale klær denne uken og håpe da at jeg kan føle meg litt bedre.
 
Ikke mer enn 0,5 i uken :eek:
Da vil det jo ta ekstremt lang tid for å nå vekten min :( Jeg har aldri følt det slik som jeg gjør denne gangen, er ikke komfortabel med min egen kropp.. Så kjenner jeg stresser litt med å gå ned. Formen har ikke vært på topp, føler den er stigende nå :)
Ja når du ammer skal du ikke gå før fort ned pga giftstoffer i fettvevet som går i blodet og i melka. Når man mister vann i kroppen blir det noe annet - det vekttapet er raskere.
 
hvis du ammer og er sulten synes jeg ikke du skal begrense deg. Bare slapp av og ikke tenk så mye på vekta, du har jo akkurat født!
Legen min sier det er mer energikrevende å amme enn å være gravid, så du trenger den næringen du kan få. Det er nok heller viktigere å spise sunt, altså ikke potetgull, brus og sjokolade.
Du går nok ned etterhvert skal du se:)
Gå trilleturer når du orker .
Signerer! Jeg kuttet brus og søtsaker og vekta raste av i takt med ammingen. Lykke til!
 
Jeg prøver ikke å stresse, men jeg føler meg som en dass som fortsatt går i gravidklærne og jeg gråter når jeg ser meg selv i speilet.
Jeg skal kjøpe meg noen normale klær denne uken og håpe da at jeg kan føle meg litt bedre.
Vet så godt hvordan du har det. Her gleder jeg meg til å slutte å amme (kommer jo aldri til å skje!), for puppene ødelegger propsjonen på kroppen min rett og slett! Tulla mi er 5 mnd og det blir ikke noe bikini på meg i sommer. For andre ser den nok ganske normal ut, men jeg føler meg skikkelig ukomfortabel i egen kropp. Trodde det skulle gå over da vekta begynte å bli normal men...
Det er viktig med søvn og rett mat. Men det er lettere sagt enn gjort. Jeg har ikke fått begynt å trene heller pga anhenget mitt :D jeg klarer ikke å se lyset i enden helt enda :D
 
Jeg prøver ikke å stresse, men jeg føler meg som en dass som fortsatt går i gravidklærne og jeg gråter når jeg ser meg selv i speilet.
Jeg skal kjøpe meg noen normale klær denne uken og håpe da at jeg kan føle meg litt bedre.
Du da. 100% sikker på at du ser mye bedre ut enn du tror! Ikle stress med det. Det går av etterhvert. Hjelper ikke p kjefte på seg selv. Du er du og du duger ;)
 
Back
Topp