Ned i vekt

8,7 - skal egentleg ta tilskudd men det orkar eg ikkje. Men må vel det no når eg er gravid igjen.
Ok, da er den mye lavere enn min. Jeg pleier å ligge på 9,3-9,7. Å spise leverpostei har ikke hjulpet meg. Jerntilskuddet hjelper også dårlig, men var jo noe med jernlageret som de prøver å finne ut av. Skal ta nye prøver om ca 2 uker.

Spiser ikke mye søtsaker, men kjedespiser masse. Tenkte å kutte ut alt det unødvendige, og minke ned på karbohydratene. Føler jeg bare blåser mer og mer opp, og det syns jeg er deprimerende. Vil ikke bli syltynn. Er snakk om 5-7 kg, men kunne tenkt å prøve noe "vegan" greier og se om det hjelper på energien. Hadde ikke klart å jobbe nå, for jeg er så slapp. Derfor tenkte jeg å endre matvanene drastisk, ikke gå drastisk ned i vekt :p vil ned 5 kg
Det kan godt hende at et vegansk kosthold vil gi deg mer energi. Kusina mi er veganer, og hun sier at hun føler seg så bra som hun aldri har gjort før. Men det krever jo at du er flink på å ha et variert kosthold slik at du får i deg det du skal ha.
Det finnes sider på facebook hvor folk legger ut mat de lager.
Det finnes sikkert også noen bra veganmatblogger.
B12 er vel det eneste du må passe på å ta som tilskudd tror jeg.

Har du prøvd å ta jerntilskudd sammen med appelsinjuice eller annet som inneholder c-vitamin? Det skal øke jernopptaket. Ville også prøvd å få til noe trening. For meg hjelper det i alle fall på energien :) vet det er vanskelig, men klemmer inn noen økter med litt styrketrening eller ergometersykkel når ungene har lagt seg for kvelden. Tungt å komme seg opp av sofaen når en er sliten, men det hjelper virkelig! Trilleturer kan også anbefales :)

Det kan godt hende at et vegansk kosthold vil gi deg mer energi. Kusina mi er veganer, og hun sier at hun føler seg så bra som hun aldri har gjort før. Men det krever jo at du er flink på å ha et variert kosthold slik at du får i deg det du skal ha.
Takk for tips. Ja, følger noen veganere på fb og instagram. De sier også at de har mye mer energi nå :)

Har du prøvd å ta jerntilskudd sammen med appelsinjuice eller annet som inneholder c-vitamin? Det skal øke jernopptaket. Ville også prøvd å få til noe trening. For meg hjelper det i alle fall på energien :) vet det er vanskelig, men klemmer inn noen økter med litt styrketrening eller ergometersykkel når ungene har lagt seg for kvelden. Tungt å komme seg opp av sofaen når en er sliten, men det hjelper virkelig! Trilleturer kan også anbefales :)
:) Ja, jeg har jo veldig lav blodprosent, spesielt under graviditenene, så har alltid tatt jerntilskudd med appelsinjuice. Kroppen min tar dessverre opp jern ganske dårlig. Jeg har ergometerskykkel hjemme. Bruker den og går gjerne turer, men etter jeg har spist føler jeg meg så uggen. Jeg kan bruke sykkelen mens barna er hjemme, så det er jo ganske greit, men kjedelig å føle at man nesten går i gulvet av å nesten ikke ha gjort noen ting. :p Nesten så jeg skulle trodd jeg er gravid. Er ikke det, men føler meg bare veldig slapp og tung. Jeg er ikke glad i godteri, sjokolade og cola, så det er rart at jeg blåser opp sånn.

Jeg bare tenker at når hun i utgangspunktet har kronisk mangel på jern og b12, hvorfor i alle dager begynne på en vegansk diett? jaja... hver sin smak.

Miste melk eller ikke, forbrenne 500kcal med fullamming eller ikke.. Det er veldig individuelt og mange ting som spiller inn... Noen forbrenner 500kcal ekstra om dagen når de fullammer, andre bare 200... Ville prøvde meg på ca 15-1700kcal. Og sett det an. Kommer jo an på om du er veldig aktiv i tillegg til amming..er du mye aktiv ville jeg spedd på med litt mere. Men først og fremst spis mindre/spis sunnere og se om ikke det hjelper :)

Back
Topp