Ned i vekt etter svangerskap

PetiteMoi

Glad i forumet
Det er nå 2 år siden jeg fikk min datter å har siden hun var 1/2 år prøvd å komme meg ned til før svangerskap vekt. Men har nå på 1 1/2 år gått ned 5kg. Å har enda 30 igjen Vet det tar tid men har hørt at noen får hjelp av fastlegen å fått insulin som skal kunne hjelpe. Noen som har erfaring med dette? Tenkte å høre med fastlegen om dette er noe?

Det har jeg aldri hørt om!
Men kroppen min har hardt for å gå ned i vekt så lenge jeg ammer. Uansett er det nok kosthold kombinert med litt lite anstrengende fysisk aktivitet som er hovedgrunn til at jeg ikke går ned. Ammet i 17mnd sist og gikk ned de siste kiloene etter det. Lillesøster er 11mnd og ammer fortsatt utrolig mye, men har tenkt å trappe ned litt snart.
Du må tenke på at du har fått 2 barn på 1,5 år da så ikke så rart om det tar litt tid å gå ned :)

Ja, jeg ammer lillebror litt men ikke mye da jeg denne gangen har litt mer problemer med brystene mye sår. Kostholdet har jeg jobbet mye med å går på full kontroll av hva som kommer inn. Trener effektivt 5 dager i uken. Har kuttet ut 99% av all kos (sjokolade/chips/brus). Men vekten gikk ikke noe ned når jeg sluttet å amme storesøster heller. Samtidig som jeg holdt et strengt kosthold fra ernærings fysiolog.

Ja, jeg ammer lillebror litt men ikke mye da jeg denne gangen har litt mer problemer med brystene mye sår. Kostholdet har jeg jobbet mye med å går på full kontroll av hva som kommer inn. Trener effektivt 5 dager i uken. Har kuttet ut 99% av all kos (sjokolade/chips/brus). Men vekten gikk ikke noe ned når jeg sluttet å amme storesøster heller. Samtidig som jeg holdt et strengt kosthold fra ernærings fysiolog.

det er noe litt rart om du følger et strengt kostholdsregime fra ernæringsrådgiver for både mengde og innhold i kosten samt er i masse ektivitet, så da ville jeg hørt med noen igjen ja. Sikkert ikke ammingen som er hovedårsak til at det går tregt.

det er noe litt rart om du følger et strengt kostholdsregime fra ernæringsrådgiver for både mengde og innhold i kosten samt er i masse ektivitet, så da ville jeg hørt med noen igjen ja. Sikkert ikke ammingen som er hovedårsak til at det går tregt.

Er ikke det jeg heller tror. Skal høre med legen neste gang jeg er der om jeg må ha ny time til det eller om hun kan henvise meg tilbake til ny ernærings fysiolog.

Du tenker kanskje på metformin? Jeg gikk før svangerskap ned 20 kg med metformin til hjelp, sammen med fokus på godt kosthold og hverdagsbevegelse.

Metformin kan fint tas selv om du ammer. Jeg har fått det som hjelp til vektnedgang etter fødsel (fikk det 6 mnd etter fødsel. Gikk opp 20 kg i svangerskapet, mistet 10 under og etter fødsel. Vekta har ligget mer eller mindre i ro siden da). Foreløpig har jeg ikke kommet skikkelig i gang, men har i tankene å begynne. Igjen sammen med fokus på sunt og variert kosthold og hverdagsbevegelse.

Back
Topp