Ned i vekt etter fødsel? Anbefaler hemoroider....... :/

Haffani

Elsker forumet
Julegavene 2019
Jeg trodde jeg slapp unna denne gangen for de første ukene gikk så greit. Men nå!! Vet ikke om det er bare hemoroider eller om det også er analfissur som jeg har skjønt at det heter... rifter... Men det er SJUKT vondt å gå på do!!! Kjennes som om hele baken revner (fødsel light), og det blør. Etterpå verker det bak der i flere timer. Fy f*** :(

Idag har jeg nesten ikke turt å spise noenting fordi jeg vet at det må ut igjen... Smører på både Scheriproct og AC3 Comfort (bytter på litt), og spiser masse fiber og linfrø. Drikker vann og håper på det beste, men så lenge jeg må på do hver dag (blir jo bare verre av å holde seg) får det jo aldri grodd:(

Aaaargh, flott bonus... Ødelegger gleden ved alt hele dagen fordi jeg hele tiden går rundt og kjenner på faenskapet.
 
Off, høres ikke godt ut!
Jeg hadde det slik en liten periode (men uten blødninger), men det gikk over heldigvis (brukte ingenting for å bli kvitt det, så kan ikke anbefale noe der dessverre), ta tiden til hjelp er mitt råd:) Det fungerte med meg ihvertfall.
Drikk mye vann og spis mat som ikke er så hard på magen/fordøyelsen!

Håper du blir snart bedre!:)
 
Sniker fra ferbuar 2014.
Dersom hemoroidene er svært plagsomme og store anbefaler jeg deg å oppsøke lege for råd. Jeg måtte gjøre det for noen uker siden da jeg ikke fikk gått på do pga smerter og jeg fikk heller ikke sove. Hjalp ikke å smøre. Legen tok da og snittet hemoroiden og tømte den. Var noe smertefult og ømt dagene etterpå, men så mye bedre. Ingen plager etter at snittet var grodd :)
 
Hadde analfissur for ei stund tilbake, fikk da en krem på resept fra legen som virkelig hjalp. Så anbefale virkelig en tur til legen for å finne ut det som passa best for din del.
God bedring :)
 
Ok takk for svar damer. Har spist lite de siste dagene, og drukket mye vann så har ikke hatt behov for toalettet på etpar dager. Håpet er at det har rukket å roe seg såpass mye at et toalettbesøk er gjennomførbart igjen. Hvis det ikke funker blir det nok en tur til legen.
 
Sliter med det samme:( fikk krem av legen som virker sammentrekkende og smertestillende. vet det er vondt men det verste du gjør er å holde deg! gå til lege m en gang. og sørg for myk avføring,duphalac funker bra, og masse vann! håper vi blir kvitt de snart.
 
Sliter med det samme:( fikk krem av legen som virker sammentrekkende og smertestillende. vet det er vondt men det verste du gjør er å holde deg! gå til lege m en gang. og sørg for myk avføring,duphalac funker bra, og masse vann! håper vi blir kvitt de snart.
Hvilken krem var det? Er den noe mer effektiv enn Scheriproct? Jeg har blitt litt bedre nå, ikke så vondt å gå på do men nå har jeg fått den ekle ekle ballongen som stikker utenfor... Grøøøøss...
 
Hadde det sånn etter fødselen min også. Nå, over et år etter, begynner det endelig å bli bra! Anbefaler å drikke dulphalac daglig for å holde avføringen myk. Det er alfa og omega! :) Gruer meg allerede til smerter, gråt og alt annet dritt etter neste fødsel.. Kjedelig at slike ting skal sette demper på gleden av å ha født :/
 
Hvilken krem var det? Er den noe mer effektiv enn Scheriproct? Jeg har blitt litt bedre nå, ikke så vondt å gå på do men nå har jeg fått den ekle ekle ballongen som stikker utenfor... Grøøøøss...
Den heter proctosedyl, må fåes på resept, og er veldig effektiv, jeg synes det var lettere å gå på do etter et bruk!!!
 
Back
Topp