Navnvalg

Mimmis88

Andre møte med forumet
Jeg og samboer fant i fjor sommer et guttenavn og et jentenavn vi elsket.
I fjor sommer fikk svigermor seg også samboer som har tre barn og en "haug" av barnebarn. Og selvsagt heter et av disse barnebarna det ene navnet. Vi har aldri møtt barnet eller barnebarnet og de bor på andre siden av landet. Så er det innafor at vi bruker navnet? Eller det teit?
Kan jo hende jeg tar sorger på forskudd i og med vi ikke vet kjønnet. Men dere vet, gravidproblemer :)

Jeg synes ikke det gjør noe at du bruker navnet. Barna vil jo ikke være "slekt", kanskje de aldri møtes en gang. Og sannsynligheten for at noen kommer til å hete det samme i utover i slekten er jo stor. Det finnes jo både tremenninger, firmenninger o.s.v. Men du/dere får jo nesten føle litt på det selv. =) Lykke til uansett.

Hmm den var litt tricky.. Hadde det vært slekt hadde jeg sagt at jeg ikke ville brukt det, men i dette tilfellet ville jeg kjørt på :) Dere fant jo navnet før det skjedde så kjedelig å bli "straffet" for det i etterkant. hehe :) Tror det vil gå helt fint :)

jeg hadde brukt navnet, så lenge det ikke er noen dere har mye med å gjøre, å egentlig ikke kommer til å treffe ofte :) men dere må jo kjenne å føle litt på det selv, siden det er såpass viktig avgjørelse :

Hadde også brukt det :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tror jeg også ville brukt navnet. Kjipt når dere har funnet det for såpass lenge siden!! Er det et veldig spesielt navn eller mer vanlig??

Bruk navnet :-)

Hadde ikke brydd meg hva barn som ikke er i slekt heter :)

Så lenge dere ikke omgås ofte, hadde jeg brukt navnet :)

Hadde brukt navnet, du/dere vil nok ikke bli fornøyd om dere hadde måtte velge et annet navn.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Enig med dei andre. Ville brukt navnet :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig ville også brukt det :)

Back
Topp