Navnfest eller Dåp?

Tror det blir dåp i kirken. Vet ikke om jeg orker alt det styret og maset hvis vi ikke tar det i kirken.
 
Vi skal velsigne gutten vår i baptistmenigheten :-)

Mest fordi jeg er i mot det dåpen står for, men synest velsignelsen som blir en mer lykke til på veien fra et religiøst hold er det som passer for oss :-)

Til syvende og sist er det nå uansett prinsen som må vokse opp og finne sin egen tro :-)
 
Her blir det navnfest, siden ingen av oss er kristne og det føler veldig feil å stå å juge om at vi skal oppdra h*n i kristen tro. Så kan h*n velge senere om h*n vil døpes eller ikke, konfirmeres eller ikke.. Føler vi legger løpet hvis vi døper. går jo ikke ann å angre på en dåp. vil heller ikke støtte statkirken.
 
vi har ikke tatt den endelige avgjørelsen enda. Men jeg håper det blir katolsk dåp, siden jeg er katolsk.

Jeg har kun gode minner og erfaringer med katolisismen, og synes den er veiledende, og mindre dømmende og påprakkende som den protestantiske kirker her i Norge er i mine øyne. + at vi får fortrinn når vi søker enkelte bhg og skoler.

Ingen ting i veien for å melde seg ut på et seinere tidspunkt, og vi skal ta en skikkelig samtale om det før første hellige kommunion i tilfelle.
 
Back
Topp