Navnevalg

Bkno8060610

Første møte med forumet
Hei,

Jeg og min partner er uenige om navnevalg. Jeg har alltid ønsket navnet Birk dersom jeg skulle få en sønn. I tillegg minner det om min fars navn, som jeg synes er hyggelig. Mannen min ønsker absolutt ikke dette navnet, da hovedsakelig pga foreldre med utenlandsk opprinnelse som ikke kan uttale dette tilstrekkelig.

jeg er åpen for at dette kan være et mellomnavn, men det er ikke han. Vi har til dels blitt enige pm et annet navn, men som nå viser seg å være nr 1 på topplisten, noe jeg ikke er svært fan av.

Noen som har erfaringer med slike uenigheter? Hvordan inngå kompromiss?
 
Finne et helt annet navn som begge kan leve med :) veldig kjedelig at han ikke likte Birk men med tanke på at det i tillegg har med uttalelse å gjøre synes jeg du skal respektere det på lik linke som jeg synes han bør respektere at du ikke ønsker et navn på topplisten :)

Dere får begynne på nytt! Det finnes en tinder app for navn så frå dere opp match når dere har samme navn :) evt sette kryss og runding med navn i en navneboka og se etterpå hvilke dere har like, det gjør hvertfall vi, ingen av oss får drømmenavnene sine men vi får et navn vi har bestemt sammen da :)
 
Vi har hatt noen uenigheter her også! Stort sett navn jeg liker og foreslår som han synes er heeeelt forferdelige :banghead: :joyful: Det kan være litt tungt å svelge hvis det er navn man egentlig liker veldig godt, men det finnes jo tusenvis av navn der ute. Og du er langt ifra alene om å måtte legge fra deg et favorittnavn fordi partner ikke var enig. Tror det er ganske mange som opplever det! :)

Jeg tenker at man må finne et navn som begge ønsker, så jeg er enig med den over i at da får dere bare begynne på nytt..

Når det gjelder trendnavn så er det noe jeg også helst vil unngå, men samtidig så er det faktisk ikke så mange barn som får disse toppnavnene. Så jeg har begynt å tenke at jeg ikke gidder å bry meg om det. De blir ikke nødvendigvis tre Filip’er eller Lukas’er i klassen selv om navnet er veldig populært, fordi navnevalgene er mye mer variert nå enn for noen år siden. Så hvis du liker navnet så ville jeg tenkt meg om en gang til om det egentlig betyr så mye at det er et populært navn :)

Dessuten vet man jo aldri hvilke navn som vil ende opp på topplista om et par år, så det er vanskelig å sikre seg mot det også!

Jeg synes navn er kjempevanskelig, og selv om vi nå har ei helt kort liste så er jeg veldig usikker og føler ikke at noen av de navnene vi har endt opp med er helt 100 % «yes - dette er navnet som barnet mitt skal få». Men jeg er ganske sikker på at det blir bra når man velger ett og begynner å ta det i bruk :)
 
Finne et helt annet navn som begge kan leve med :) veldig kjedelig at han ikke likte Birk men med tanke på at det i tillegg har med uttalelse å gjøre synes jeg du skal respektere det på lik linke som jeg synes han bør respektere at du ikke ønsker et navn på topplisten :)

Dere får begynne på nytt! Det finnes en tinder app for navn så frå dere opp match når dere har samme navn :) evt sette kryss og runding med navn i en navneboka og se etterpå hvilke dere har like, det gjør hvertfall vi, ingen av oss får drømmenavnene sine men vi får et navn vi har bestemt sammen da :)

Hva heter denne appen?
 
Back
Topp