Navnevalg...

• Trådstarter Trådstarter Moderator Eve
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Eve

Guest
Hvordan syntes dere det var og velge navn til barna deres? Hadde dere alt klart før barnet kom ut? Kanskje noen alternativer?

Synes du det var vanskelig å sette navn på et barn?

Hadde klart med begge men bytta på barsel fordi det ikke passa, spent på hvordan det blir nå[emoji51]

Namn var klar till alla 3 før de bliv fødd :-) Nr 3 var bestemt på vei till sykehuset

Hadde ei liste med fire navn vi var ganske enige om. Men ingen av de passa, så hun fikk et som mannen avslo da jeg foreslo det mens hun lå i magen. Det passa nemlig til henne da vi møtte henne.

Hadde navn på begge to klart før fødsel. Navnet til eldste ble bestemt på oul når vi fikk vite kjønn. Jentenavn hadde vi klart lenge før jeg ble gravid. Ble bare ett ekstra navn på hu ba 1 mnd før fødsel.

Navn er klart i god tid før fødsel. Har funnet et navn Fevik føler passer uansett hva slags person det skulle bli. Ser for meg ulike personligheter og tenker på navnet... må liksom se for meg at det passer uansett.

Vi har hatt navn klart lenge nå, og jeg har termin i desember. Spent på om det passer til babyen når vi får møte han :)

Hadde navn klart til alle fem. Synes ikke en nyfødt passet bedre til ett navn, enn et annet et - de vokser uansett inn i det navnet som er valgt.

Jeg syntes det var kjempevanskelig. Vi hadde to-tre navn vi var enige om, men ingen av oss følte at det var det rette navnet. Kom ingen vei med å diskutere det heller, så babyen fikk til slutt navn da hun var to dager gammel.

Begge navnene var klare men var vanskelig på gitt nr 2

For oss var det overraskende enkelt. Vi snakket litt om det i prøvetiden, men da var vi begge helt enige om i at vi begge likte best norske navn (og så himlet vi litt med øynene over samme type navn). Men vi diskuterte ikke noen konkrete navn før dagen vi fikk vite kjønnet, og da ble vi enige på 3 minutter. Jeg listet 3 navn jeg likte, han listet 2 navn han likte, men han likte toppvalget mitt mye bedre, så det ville han ha. Ok for meg. Han hadde også tenkt på etternavn, og kommet frem til det alternativet jeg også likte best. Så vi hadde både fornavn og etternavnkombinasjon klart allerede i uke 13. Ikke angret ennå, i uke 22.

Det er jo en stund til termin ennå, men jeg satser på at vi ikke ombestemmer oss.

Hvordan syntes dere det var og velge navn til barna deres? Hadde dere alt klart før barnet kom ut? Kanskje noen alternativer?

Synes du det var vanskelig å sette navn på et barn?
Jeg synes det er vanskelig. Skal jo ha navnet hele livet :)

Vi likte godt et navn før jeg ble gravid og har bestemt oss for det nå:) Jeg har vært litt i tvil et par ganger, siden det er på topplisten, men fant ut at vi må bare velge det vi liker. Mannen var sikker tidlig :P Tror ikke vi ombestemmer oss, men da har vi evt et par andre navn vi liker.

Syntes det var sykt vanskelig :o men når vi fant det var vi sikre <3

Syntes det var vanskelig denne gangen men nå er vi enige om både gutte og jentenavn :cheers

Vi hadde to navn det sto mellom, eller jeg hadde to, sambo tror jeg egentlig hadde bestemt seg. Og det ble det navnet[emoji4] Denne gangen er det vanskeligere synes jeg.

Har hatt navn klart etter ultralyd alle tre gangene :happy:

Hadde begge navnene klare til de kom men syns det var vanskelig å finne navn vi følte kunne passe og som vi begge likte

Back
Topp