Navnevalg

NyMamma

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg har alltid syntes navn er så spennende, og det er alltid nesten det første jeg spør om når noen blir gravide/har født.

Så jeg lurer, har dere bestemt navn på den lille gutten eller jenta eller har dere noen favoritter?
Kanskje tråden også inspirerer noen som ikke vet enda? :Heartblue:Heartpink

Hvis det blir jente her så har vi navnet klart:) men vi kommer til å slite hvis det blir gutt :p

Vi har laget en liste over navn vi liker for begge kjønn, så får vi se når det nærmer seg hva vi bestemmer oss for :)

Vi har noen aktuelle på begge kjønn, men vi er ikke enige om barna våre skal ha enkelt eller dobbeltnavn[emoji12]

Åh, det er såå mange fine navn! Men vi ønsker å ha noe som er tradisjonell (typ "Astrid"), men som kan uttales lett på engelsk (typ ikke Astrid) :p Er ikke så veldig fan av supermoderne navn, selv om jeg ser at folk synes de er kule :)

Åh, det er såå mange fine navn! Men vi ønsker å ha noe som er tradisjonell (typ "Astrid"), men som kan uttales lett på engelsk (typ ikke Astrid) :p Er ikke så veldig fan av supermoderne navn, selv om jeg ser at folk synes de er kule :)

Enig med deg. Både barnefar og jeg har ganske spesielle og ikke så normale navn, så vi ønsker noe enkelt og greit som er lett å stave. Blir det gutt kaller vi opp etter samboers bestefar, som heter Jens. Blir det jente må vi nok diskutere litt mer, for der har jeg et par forslag, men samboer liker egentlig ingen av de:)

Enig med deg. Både barnefar og jeg har ganske spesielle og ikke så normale navn, så vi ønsker noe enkelt og greit som er lett å stave. Blir det gutt kaller vi opp etter samboers bestefar, som heter Jens. Blir det jente må vi nok diskutere litt mer, for der har jeg et par forslag, men samboer liker egentlig ingen av de:)
Jens er kjempefint! Enkelt og klassisk :) Huff, det er alltid spennende når to skal bestemme... Min mann er heller ikke så fan av navnet jeg ønsker: Peter :p

Jens er kjempefint! Enkelt og klassisk :) Huff, det er alltid spennende når to skal bestemme... Min mann er heller ikke så fan av navnet jeg ønsker: Peter :p

Ja, jeg liker Jens veldig godt. Prøvde meg på at hvis vi oppkaller en gutt etter hans bestefar kan vel jeg få gi navn på jenta, men..:laughing002
Jeg liker Hedda og Eira hvis det blir jente. Men tiden får vise. Samboer er ikke så god på hypotetiske diskusjoner, så er nok lettere for ham å ta et standpunkt når vi vet mer.

Ja, jeg liker Jens veldig godt. Prøvde meg på at hvis vi oppkaller en gutt etter hans bestefar kan vel jeg få gi navn på jenta, men..:laughing002
Jeg liker Hedda og Eira hvis det blir jente. Men tiden får vise. Samboer er ikke så god på hypotetiske diskusjoner, så er nok lettere for ham å ta et standpunkt når vi vet mer.
Åå, de er fine :) Eira spesielt synes jeg! Det som er vanskelig er jo å finne navn man har gode assosiasjoner med... :p

Åå, de er fine :) Eira spesielt synes jeg! Det som er vanskelig er jo å finne navn man har gode assosiasjoner med... :p

Ja, det er sant det. Kan ha mye å si. Likte Martha før, men ikke etter at jeg ble kjent med et mindre hyggelig menneske som het det. Haha.

Elsker Jens jeg og (etter bestefar), men hele to av mine søskenbarn er allerede oppkalt etter han, så synes det desverre blir litt rart for oss med enda en [emoji28]

Vi pratet om navn for 6 år tilbake, og har holdt oss stort sett på de vi la vår elsk på allerede på den tiden [emoji16]
Vi er veldig glade i oppkalling, og har oppkalt sønnen vår etter min oldefar (Nils), samt pappaen, min pappa, svigerfar, svigerfarfar, svigeroldefar og svigertippoldefar som het(er) Olav (jepp, en hel haug oppkalt etterhverandre, da ville vi beholde rekka), derav Nils Olav [emoji1] neste blir vel enten kalt opp etter svigerfarmor og mine to oldemor eller min farfar [emoji5]

• Liker
Reactions: HJT
Elsker Jens jeg og (etter bestefar), men hele to av mine søskenbarn er allerede oppkalt etter han, så synes det desverre blir litt rart for oss med enda en [emoji28]

Vi pratet om navn for 6 år tilbake, og har holdt oss stort sett på de vi la vår elsk på allerede på den tiden [emoji16]
Vi er veldig glade i oppkalling, og har oppkalt sønnen vår etter min oldefar (Nils), samt pappaen, min pappa, svigerfar, svigerfarfar, svigeroldefar og svigertippoldefar som het(er) Olav (jepp, en hel haug oppkalt etterhverandre, da ville vi beholde rekka), derav Nils Olav [emoji1] neste blir vel enten kalt opp etter svigerfarmor og mine to oldemor eller min farfar [emoji5]

Ja, vi er også veldig glad i oppkalling. Min samboer heter Reinert, og det heter annenhver mann i den slekten. Så det gjelder jo ikke oss, men potensielle barnebarn :P Men da synes vi det er stas å kalle opp etter Jens, som min samboer er såå glad i.
Blir det jente vil jeg gjerne slenge på Marie som mellomnavn, som er både mitt, min mormors og samboers mormors mellomnavn. Oppkalling er rett og slett veldig stas. Spesielt når farfaren hans fortsatt lever. Ser for meg en rørt mann når han får vite det, ja.

Ja, vi er også veldig glad i oppkalling. Min samboer heter Reinert, og det heter annenhver mann i den slekten. Så det gjelder jo ikke oss, men potensielle barnebarn [emoji14] Men da synes vi det er stas å kalle opp etter Jens, som min samboer er såå glad i.
Blir det jente vil jeg gjerne slenge på Marie som mellomnavn, som er både mitt, min mormors og samboers mormors mellomnavn. Oppkalling er rett og slett veldig stas. Spesielt når farfaren hans fortsatt lever. Ser for meg en rørt mann når han får vite det, ja.
Haha, det er Marie som mellomnavn her og, etter mine mormorer og meg (forkortet til Mari) ;-)

Farfaren og våre fedre er og i live her og ble veldig glade for navnet av sønnen vår :-D vet at det kommende navnet også uansett vil røre den det gjelder, om det er svigerfarmor direkte eller pappaen min pga navnet til farfar [emoji1]
Liker og å henge fast i gode minner til mennesker vi er og har vært så glade i [emoji173]

Vi har kalt opp våre gutter etter henholdsvis min og min manns morfar. Hvis det blir en jente denne gangen, får hun navn etter min farmor (Ruth). Hvis det blir en gutt, blir det litt større diskusjon, siden de andre oldefedrene har litt odde navn... kanskje vi må se lenger bak i slekten for å finne noe vi liker.

Hmmm.. Vanskelig med navn, verre nå enn med første. Vi har vel to å velge mellom til gutt(de vi ikke brukte da vi har ei jente), til jente blir det nok mer diskusjon ;) hver våre favoritter

Jeg har alltid ønsket meg en datter med navnet Ingrid Mathilde. Men det går nok ikke, siden ene niesa vår på samboers side heter Ingrid. Får se om vi går for bare Mathilde.

Guttenavn aaner vi ikke. Det blir vanskeligere føler jeg :-p

Blir det en jente igjen kommer vi nok til å måtte krangle litt, men guttenavn har vi klart (oppkalling etter bestefar på hver vår side med samme navn, OG vi synes det er så fint[emoji173]️) håper litt på en gutt så vi kan få brukt det [emoji173]️[emoji173]️

Vi liker veldig godt Nathalie [emoji7] så om vi får jente blir det ei Nathalie [emoji4] guttenavn er myyyye vanskeligere! [emoji32]

Back
Topp